שתף קטע נבחר

יוצרי "מראה שחורה": "איך השגנו את מיילי סיירוס? סחטנו אותה"

צ'ארלי ברוקר ואנאבל ג'ונס, יוצרי "מראה שחורה", לא מנסים להיות אפלים יותר מהמציאות, להיפך, הם שואבים ממנה השראה. "אנחנו משקפים את מה שקורה", הם אומרים בריאיון ל-ynet לקראת העונה החמישית, וטוענים: "להיות בן אדם הפך למאתגר יותר". ואיך הצליחו ללהק את אחת מכוכבות הפופ הגדולות בעולם?

 

 

בשנת 2011 יצר צ'ארלי ברוקר את הסדרה הכי מדוברת של השנה, "מראה שחורה", שהצליחה לזעזע צופים ברחבי העולם כשהציגה את ראש ממשלת בריטניה בועל חזיר בשידור חי. תריצו שמונה שנים קדימה, העונה החמישית של "מראה שחורה" עולה בנטפליקס, ועדיין מנסה לזעזע את הצופים כשהיא עוסקת בהשלכות של הטכנולוגיה המודרנית על חיינו. או במילים אחרות, איך הסמארטפון הורס לכם את החיים.

 

"אצל הרבה אנשים בימינו מערכת היחסים העיקרית היא עם הטלפון הסלולרי שלהם או עם הטכנולוגיה שלהם וזה מאתגר את הקשרים שלהם בחיים האמיתיים", אומרת אנאבל ג'ונס, שהפיקה את העונה החמישית (עולה מחר, נטפליקס) יחד עם ברוקר, בריאיון ל-ynet. "אנחנו לא מנסים 'להשיג' את המציאות בסדרה, אלא לספר סיפורים שלא מספרים בתוכניות אחרות".

 

מתוך
מתוך "מראה שחורה", עונה 5(צילום: באדיבות נטפליקס)

"את יודעת את מי אני מאשים אם אנשים מסתכלים על הטלפון שלהם כל הזמן?", שואל ברוקר את ג'ונס, "אני מאשים את החיים האמיתיים בזה, כי כנראה שהחיים האמיתיים משעממים בהשוואה למה שיש בטלפון שלך. אז החיים האמיתיים צריכים להתעורר ולהיות טובים יותר".

 

ברוקר יודע על מה הוא מדבר. מי שהתחיל כמבקר הטלוויזיה של הגרדיאן הבריטי והפך למיני סלב בארצו, אחראי על יצירת אחת הסדרות השערוריתיות בעולם, שמצליחה להתעלות על עצמה משנה לשנה. אלא שעבורו, זה בכלל לא עניין של דימיון מפותח מדי או פסימיות קיומית. "אנחנו משקפים את מה שקורה בעולם, וזה מעניין כי כשהתחלנו לעשות את התוכנית ב-2011 העולם הרגיש כמו משהו אחר", הוא אומר. "היחסים של אנשים וטכנולוגיות היו במקום אחר והרבה מהדברים הללו משתנים כל הזמן".

 

יוצרי מראה שחורה ()
יוצרי מראה שחורה, צ'ארלי ברוקר ואנאבל ג'ונס

אתם חושבים שהעולם השתגע? שום דבר כבר לא מופרך?

"להיות בן אדם על כדור הארץ הפך מאתגר יותר".

 

יש אנשים שאומרים שאתם מנסים לראות את העתיד, או להאפיל על המציאות.

"אני חושבת שאם אתה מנסה להאפיל על המציאות, אז אתה כנראה מתחיל לאבד רלוונטיות. לרוב מדובר בהרחבה או הגזמה צינית של מצב בו אנחנו נמצאים.

וזה פשוט לפעמים לראות לאן הברירה הגרועה ביותר תיקח אותך". 

 

העונה החמישית של "מראה שחורה" מתהדרת בשמות מוכרים יותר מבדרך כלל, ביניהם אנתוני מקי ("קפטן אמריקה"), טופר גרייס ("מופע שנות ה-70"), פום קלמנטיף ("שומרי הגלקסיה") והשם הכי גדול של העונה, מיילי סיירוס, שמגלמת את אשלי או, כוכבת נוער עם תדמית נקייה להפליא. "איך השגנו אותה? סחטנו אותה", צוחק ברוקר. הוא מבהיר כי בשום שלב שהוא, היוצרים לא חשבו שזה ריאלי ללהק את אחת הכוכבות הגדולות בעולם. "עבורנו זה לא היה 'נקבל את מיילי סיירוס, לא תהיה בעיה'. לא חשבנו שנקבל אותה. כתבתי תסריט ודיברנו על מי יכול לגלם את התפקיד שלה, כוכבת פופ בינלאומית וחשבנו מי תהיה אידיאלית לתפקיד. מיילי סיירוס? ברור, אבל זה היה ריאלי כמו להקים לתחייה את אלפרד היצ'קוק ולבקש שהוא יביים את הפרק. אבל אמרנו שלא יזיק לשלוח תסריט לאנשים שלה, הצלחנו לעשות את זה והיא חזרה אלינו ממש מהר".

 

מיילי סיירוס מראה שחורה 5 ()
מיילי סיירוס מגלמת את אשלי או

עוד הוסיף ברוקר כי סיירוס אולי נראית כמו עוד כוכבת פופ, אך מדובר בבחורה חכמה ומקורקעת. "עשינו שיחת סקייפ ומהר מאוד גילינו כמה היא חכמה ועם רגליים על הקרקע יחסית למישהי עם רקע כמו שלה. היא הגיבה ממש טוב לתסריט ומאוד רצתה לעשות את זה, אז מאותה נקודה הכל היה ממש פשוט".

 

סיירוס, מעריצה של הסדרה בעצמה, הסבירה מדוע רצתה להשתתף בסדרה. "זה סיפור חשוב שצריך לספר אותו", היא אמרה בריאיון לגרדיאן הבריטי השבוע. "זה מבט ריאליסטי על תעשיית המוזיקה, ומתאר היטב את הניצול של אמנים".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מיילי סיירוס ב"מראה שחורה", עונה 5
לאתר ההטבות
מומלצים