שתף קטע נבחר

פרויקט משפחתי: הקליפ החדש של בן ארצי מחזיר אותו לתקופת הילדות

יפתח קליין ביים קליפ לשיר החדש של גיסו, בן ארצי; מיילי סיירוס חושפת מפשעות ופטמות לטובת קליפ פמיניסטי שבו היא מארחת את אימה; המילים של רחל ואלתרמן מתעוררות לחיים עם לחנים עכשוויים; ומי גייס את אבי ביטר לקליפ חדש וסוריאליסטי?

הכל נשאר במשפחה

את הקליפ החדש של בן ארצי ביים הגיס שלו, יפתח קליין. אתם מכירים אותו בתור שחקן ובמאי, אבל זו הפעם הראשונה שהוא מביים קליפ. על המילים, הלחן והנגינה של הכלים כולם אמון בן ארצי, ולסנונית החדשה שלו, שמופיעה כאן בבכורה, קוראים "דברים שלא היו צריכים לקרות". אותם דברים הופכים בקליפ לסיטואציות שנראות אחרת מעיניו של המבוגר ומעיניו של הילד וכמו מצביעות על הפער האמיתי או המדומיין שקיים בין נקודות המבט הללו.

 

בן ארצי (צילום: יונתן ארצי)
בן ארצי(צילום: יונתן ארצי)

הוא חוזר

בשנה שעברה, כמעט כל שיר שפוסט מאלון שחרר טיפס למקום הראשון במצעד הבילבורד. הוא גם זכה ללא מעט מועמדויות בטקס הגראמי האחרון, אבל הפך למאוכזב של הערב כשיצא ללא פרסים. השיר הראשון שלו לשנת 2019 נקרא Goodbyes והוא משתף בו פעולה עם יאנג ת'אג. בקליפ מאלון נרצח בקטטת רחוב וקם לתחייה, והכל באסתטיקת שנות ה-50, סטייל גריז. אם לשפוט לפי הסינגלים האחרים שלו, גם זה עשוי להפוך ללהיט. 

 

היא חוזרת

אחרי שעלתה על הבמה בפסטיבל גלסטונברי בשבוע שעבר, והגישה מופע רוקיסטי למדי, לרבות קאבר משותף עם מארק רונסון ל-Back to Black של איימי ויינהאוס - מיילי סיירוס מוציאה קליפ חדש שכולו לטקס אדום. אפשר למצוא שם פטמות, מפשעות וגם את הלשון המפורסמת - אבל ישנו גם מסר פמיניסטי, קווירי ואפילו הופעת אורח של אם הכוכבת. השיר החדש Mother’s Daughter מגיע מתוך שורה של שלושה אלבומי אי.פי שסיירוס מוציאה בימים אלה - שאולי מבשרים פאזה חדשה עבור מי שלא מפסיקה לנסות להמציא את עצמה.

 

אלתרמן בפריז

כשנתן אלתרמן היה סטודנט לאגרונומיה בצרפת, בשנות ה-30 של המאה הקודמת, הפליאה אותו המיניות המתפרצת של הנשים שעובדות ברחוב. כמעט מאה שנה אחרי שנכתבו המילים ל"שיר בחרוזים אדומים" שאפילו היום נשמעות מעט בוטות, רוני ידידיה הפך אותן לשנסון מתנגן. הוא שר יחד עם ישראל גוריון, שלא רק מפליא בשירה כתמיד, אלא מרקד ברחובות תל אביב משל היה עופר צעיר. נמסנו.

 

סיפורי בדים 

אלתרמן לא לבד. משוררת קאנונית נוספת שזוכה לעיבודים רבים ומרעננים לשיריה היא רחל. מי שכתבה את שיריה הענוגים והכואבים בשנות ה-20, הפכה לאחת המשוררות המולחנות ביותר בשנים האחרונות. בפרויקט "סיפורי בדים: נשים שרות רחל", של מורי ארקין שהלחין ועידן טולדנו שעיבד מוזיקלית - שלל זמרות ישראליות שרות, כל אחת בדרכה וסגנונה, את שיריה האישיים. כך נרקם פרויקט מגוון שבו משתתפות איה כורם, יעל דקלבאום, יעל נחשון, מרים טוקאן, אנה שפיץ, קרן טננבאום עם אנסמבל גלעד אפרת ומיקה שדה – שהשיר שלה, "אושר שלו", נבחר לפתוח את הפרויקט. הקליפ המקסים לשיר, שכתבה, הפיקה וביימה תמי ברנשטיין, מופיע כאן בבכורה. 

 

לאהוב את ביטר

פיי שפירו היא אמנית וזמרת שמנסה להרחיב את הגבולות האמנותיים בתוכם היא פועלת. בין היתר היא שותפה להקמת ההרכבים מקהלת גיא בן הינום ואברא. עכשיו היא עומדת לקראת אלבום בכורה בשם "אלף נשיקות". מתוכו מגיע השיר "למה התאהבתי", עם קליפ בכיכובו של אבי ביטר שגם כתב את המילים. במין הפוך על הפוך, שפירו הלחינה את מילותיו של ביטר בסגנון מפתיע, קצבי וצבעוני - ובקליפ אפשר לראות אותו שר את המילים, בקולה. כמו בקליפים האחרים שלה, סיטואציה בנאלית הופכת לסוריאליסטית.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים