שתף קטע נבחר

שחקן הקולנוע רוטגר האוור ("בלייד ראנר") הלך לעולמו בגיל 75

רוטגר האוור ההולנדי, המוכר מתפקידו כרוי באטי מ"בלייד ראנר", מהסרטים "באטמן מתחיל" ו"עיר החטאים" ומהסדרה "דם אמיתי", הלך לעולמו בגיל 75. בעבר היה מועמד לפרס גלובוס הזהב על גילום דמותו של אסיר במחנה הריכוז סוביבור

שחקן הקולנוע ההולנדי רוטגר האוור הלך לעולמו בגיל 75, והובא היום (ד') למנוחות. על פי הדיווח ב"וראייטי", האוור, שהתפרסם בשנות ה-70 והגיע לשיא תהילתו בסרט "בלייד ראנר" משנת 1982, מת כבר ביום שישי האחרון, אך רק היום אישרו קרוביו את הידיעה.

 

רוטגר האוור (צילום: AP)
רוטגר האוור(צילום: AP)

 

האוור, יליד 1944, נולד בברוקלן, בקרבת אמסטרדם, לשני מורים למשחק, והחל את דרכו הטלוויזינית בסוף שנות ה-60. בעשור שלאחר מכן, כיכב בטלוויזיה בשורה של תפקידים קטנים. את פריצתו לתודעה העולמית עשה ב"בלייד ראנר", יצירת המדע-הבדיוני של רידלי סקוט, שם גילם את רוי באטי, מנהיג הרפליקנטים המורדים, שניצב אל מול הגיבור בגילום הריסון פורד. מיד עם צאתו הסרט נחשב לאכזבה מבחינה קופתית, אך ברבות השנים זכה למעמד של סרט פולחן, ולאחת היצירות המשפיעות ביותר על עולם המדע הבדיוני.

 

בשנת 1982 גילם את הארכיטקט הנאצי אלברט שפר בסרט טלוויזיה המבוסס על כתביו של שפר, "בתוך הרייך השלישי". חמש שנים לאחר מכן היה מועמד לפרס גלובוס הזהב על הופעתו כמוביל המרד במחנה הריכוז סוביבור, ב"הבריחה מסוביבור". שבע שנים לאחר מכן, ב-1994, השתתף שוב בפרויקט הקשור במלחמת העולם השנייה, כשגילם קצין אס. אס בסדרת הטלוויזיה "פאת'רלנד".

 

 

לאורך שנות ה-80 השתתף בכמה סרטי פעולה נוספים, שלא זכו להצלחה רבה, ולקראת סוף העשור, ב-1988, רשם הישג אמנותי כהשתתף בסרט "האגדה על השתיין הקדוש" של הבמאי האיטלקי ארמאנו אולמי. האוור גילם חסר בית שיכור ומועד לפורענות, שעושה את דרכו בפריז, וזכה לשבחים על התפקיד. הסרט זכה בפרס אריה הזהב בפסטיבל הסרטים בוונציה.

 

בשנות האוור ה-90 השתתף בגרסה הקולנועית של "באפי קוטלת הערפדים", ובשנים שחלפו מאז כיכב בשורה של סרטים, שהבולטים שבהם הם "עיר החטאים" מ-2005 ו"באטמן מתחיל" מאותה השנה. בסדרת הטלוויזיה המצליחה "דם אמיתי" גילם את ניאל בריגנט, ראש השבט שאליו משתייכת משפחת סטאקהאוס. בשנת 2013 זכה בתואר אבירות במסדר ההולנדי. האוור היה נשוי פעמיים, והותיר אחריו בת אחת.

 

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים