שתף קטע נבחר

מהפך: מנהלת חדשה לסם שפיגל במקום רנן שור

דנה בלנקשטיין כהן תחליף את רנן שור, המייסד והמנהל המיתולוגי של בית הספר לקולנוע סם שפיגל שפרש מתפקידו לאחר שלושה עשורים. "אני רואה בתפקיד החדש שליחות אמיתית ופוטנציאל אדיר להשפעה", אמרה

חילופי דורות: דנה בלנקשטיין כהן נבחרה לנהל את סם שפיגל במקום רנן שור, המנהל והמייסד המיתולוגי של בית הספר ליצירה קולנועית, שפרש מהתפקיד בחודש אפריל האחרון. בלנקשטיין כהן תיכנס לתפקיד בסוף אוקטובר הקרוב.

 

בשלוש שנים וחצי האחרונות, בלקשטיין כהן (38) כיהנה כמנכ"לית האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה. היא בוגרת בהצטיינות של סם שפיגל ובעברה ייסדה וניהלה את המחלקה לקולנוע וטלוויזיה בכפר סבא ושימשה בתפקידי שטח שונים ורבים (הפקה, בימוי, צילום, עריכה) בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה הישראלית.

 

 

דנה בלנקשטיין כהן (צילום: אילן בשור)
דנה בלנקשטיין כהן(צילום: אילן בשור)

כאמור, בחודש אפריל הודיע רנן שור כי הוא פורש מניהול המוסד היוקרתי אחרי שלושה עשורים. ההודעה על הפרישה הגיעה ארבעה ימים לאחר שמספר תלמידים מהמוסד שלחו מכתב להנהלה ובו הם קוראים לוועד המנהל לבחון את התנהלותו של שור ולא להפקיר אותם להתנהגותו הברוטלית. זו לא הייתה הפעם הראשונה שסטודנטים במוסד התלוננו על אופיו של שור, שלאורך השנים תואר כמנהל אכזרי ולא מתפשר כלפי סטודנטים רבים. עם זאת, על ההצלחה של שור קשה להתווכח, והמוסד הוציא תחת ידו כמה מהיוצרים הבכירים של ישראל, ביניהם נדב לפיד, טליה לביא, תום שובל ועוד. בהודעת הפרישה שלו כתב שור: "עשיתי את שלי. אני רוצה לחזור לעצמי. שנות חיי היפות ביותר היו בסם שפיגל".

 

רנן שור (צילום: עינב גיאת גוטמן)
המנהל היוצא רנן שור(צילום: עינב גיאת גוטמן)
 

אסף ויטמן, יו"ר הועד המנהל של ביה"ס סם שפיגל, בירך על המנוי החדש ומסר כי: "דנה בלנקשטיין כהן הציגה בפני ועדת האיתור חזון משמעותי, עתיר תנופה ויצירתיות באשר לעתידו של בית הספר. היא מחוברת בנימיה לקצבו ולדופק ליבו של המוסד ומביאה עמה תשוקה ואנרגיה רבה להוביל את בית הספר עשורים קדימה, מתוך התמסרות טוטאלית לתפקיד, לצוות ובעיקר לתלמידים הנוכחיים והעתידיים. אנו מודים לרנן שור על 30 שנות ניהול יצירתי, פורץ דרך ואנרגטי, שהוביל את בית הספר לפסגת המצוינות העולמית"

 

דנה בלנקשטיין כהן אמרה בתגובה למינוי: "אני שמחה ונרגשת לקבל על עצמי את תפקיד ניהול סם שפיגל, מוסד חשוב ויקר לליבי, שיש לי הכבוד להימנות בין בוגריו. לאחר קדנציה מאתגרת ומשמעותית באקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה, אני רואה בתפקיד החדש שליחות אמיתית ופוטנציאל אדיר להשפעה חיובית על התפתחות הסטודנטים והבוגרים ברמה האישית והמקצועית, והובלת הדור הבא של יוצרות ויוצרי הקולנוע והטלוויזיה בישראל. אני נחושה להמשיך להוביל את בית הספר למצוינות, צמיחה ויצירה משמעותית שתיגע בקהל הרחב בארץ ובעולם".

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אילן בשור
דנה בלנקשטיין כהן
צילום: אילן בשור
לאתר ההטבות
מומלצים