שתף קטע נבחר

סטיב מ"בוורלי הילס": "אני בר מזל שהייתי חלק מזה"

איאן זירינג הרגיש שהזמן קפא מלכת כשנכנס לפיץ' פיט כמעט 20 שנה אחרי שיצא משם. בריאיון בלעדי ל-ynet, השחקן שלעד ייזכר כסטיב סנדרס מהתוכנית ששינתה את שנות ה-90, מספר על ההחלטה לעשות את החידוש, איך זה מרגיש לשחק את עצמו ומה הוא חושב על שאר חבריו לתוכנית

"להיכנס לפיץ' פיט שוב אחרי כל כך הרבה שנים ולראות את כל החברים שלי מפעם - זה היה סוריאליסטי, ממש הייתה לי צמרמורת", אומר איאן זירינג, לעד סטיב סנדרס מ"בוורלי הילס 90210", בריאיון בלעדי ל-ynet. "הרגשתי שהזמן קפא מלכת ואני נמצא שוב עם אנשים שצברתי איתם כל כך הרבה חוויות, שהתחילו לפני כמעט שלושים שנים. זה היה נוסטלגי ומרגש".

 

איאן זירינג (צילום: Brian Bowen Smith/FOX באדיבות yes)
איאן זירינג(צילום: Brian Bowen Smith/FOX באדיבות yes)

זירינג בן ה-55 מדבר כמובן על החידוש הכי מדובר בשנים האחרונות,"בוורלי הילס 90210 - העונה החדשה" (ימי חמישי ב-yes VOD וב-STINGTV), בו הוא מצטרף לששת חברי הקאסט המקורי: ג'ייסון פריסטלי (ברנדון), שאנון דוהרטי (ברנדה), ג'ני גארת' (קלי), טורי ספלינג (דונה), גבריאל קרטריס (אנדראה) ובריאן אוסטין גרין (דיוויד). במיני סדרה בת השישה פרקים, השחקנים מגלמים גרסאות מוקצנות של עצמם: ברנדון הוא במאי כושל, טורי ספלינג מרוששת, ג'ני גארת' גרושה בפעם השלישית, איאן זירינג הוא יזם, גבריאל קרטריס היא סבתא ובריאן אוסטין גרין הוא בעלה של מישהי מפורסמת. כאמור, המציאות עולה על כל דמיון.

 

בפרק הראשון, החבורה מגיעה למפגש מעריצים בלאס וגאס, שבעקבותיו טורי ספלינג (הדמות) מבינה כי עדיין יש ביקוש למוצר שנקרא "בוורלי הילס" ומנסה לשכנע את חבריה לקאסט להתאחד ולהסכים לעשות חידוש לסדרה האייקונית.

 

במקרה של זירינג, הגרסה הטלוויזיונית שלו צריכה את החידוש והטרחה שמתלווה אליו פחות מכולם - הוא יצר מותג ספורט עם אשתו ("מזיעים יחד, נשארים יחד"), והוא מגיע למפגש מחזור בעיקר כדי לקדם את עצמו. "יש לו המון מוטיביציה והוא עובד קשה מאוד, הוא הרבה יותר יזמי ממני", אומר זירינג על דמותו. "הוא לא צריך לעשות את הסדרה, הוא חי חיים טובים, בית יפה ואישה שהוא אוהב, יש לו את כל מה שהוא צריך - או כך הוא חושב". זירינג מתכוון לכך שכבר בפרק הראשון, הוא מגלה שאשתו בוגדת בו.

 

איאן זירינג (צילום: Shane Harvey/FOX, באדיבות yes)
נראה ונשמע בדיוק אותו דבר כבר 30 שנה. זירינג(צילום: Shane Harvey/FOX, באדיבות yes)

היות והסדרה מבוססת באופן חופשי על השחקנים עצמם, אי אפשר שלא לתהות אם בת דמותה של אשתו, מרפררת לאשתו הראשונה של זירינג, דוגמנית הפלייבוי ניקי שילר. זירינג כמובן לא נותן תשובה חד משמעית, אך רומז כי יש דברים בגו. "אני חושב שאני מכיר את איאן טוב יותר מכל אדם אחר ואני חופשי לעשות עם הדמות מה שאני רוצה - לקחת אותה לקצה או לרסן אותה כשהיא נהיית מוגזמת", הוא אומר.

 

איך זה לשחק מישהו מוגזם כל כך?

"זה נהדר וזה משחרר מאוד. כשאני מגלם דמויות אחרות אני צריך להיות נאמן להן, אבל כשאני מגלם את עצמי, אני יכול ליהנות עם זה הרבה יותר". הוא אומר וצוחק מכל הלב בצחוק רועם שלוקח אותי ישר אל מסדרונות תיכון ווסט בוורלי, ולרגע, אי אפשר לדעת אם מדובר בזירינג או בסטיב סנדרס בן דמותו המיתולוגי.

 

במשך עשור הוא גילם את סנדרס, בן עשירים בלונדיני, נהנתן, מפונק ורדוד שדמותו אמנם התפתחה והתבגרה קצת במשך השנים - תודות לחברותו עם ברנדון וולש - אבל לא יצרה אימפקט גדול כמו דמותו של החבר הכי טוב, או לוק פרי שהלך לעולמו בטרם עת. זו אולי גם הסיבה, שמאז שהסדרה ירדה, הוא לא הצליח להגיע לגבהים עם הקריירה שלו, ודשדש בין תוכניות ריאליטי ("רוקדים עם כוכבים", "המתמחה"), לחלטורה כ'ציפנדייל בלאס וגאס. למעשה, אם מורידים את "בוורלי הילס" מהרזומה שלו, הדבר הכי ידוע שנמצא שם היא סדרת סרטי הטלוויזיה "שארקנדו" - פארודיה מצליחה על סרטי כרישים.

 

איאן זירינג צ'יפנדייל (צילום: MEGA)
איאן זירינג בגלגולו כצ'יפנדייל בלאס וגאס(צילום: MEGA)

זו אולי גם הסיבה שהוא לא היסס לרגע כשפנו אליו עם הרעיון לחידוש. "התגובה הראשונה שלי הייתה 'אני מעוניין לשמוע עוד אינפורמציה בנושא'", הוא מספר על ההצעה ומבהיר שבשום שלב הוא לא היה נגד הרעיון, אף שבמשך השנים החבורה סירבה להצעות איחוד. "מבחינתי, זה אף פעם לא היה 'לא' חד משמעי. פשוט היינו צריכים לדבר כדי להבין מה בדיוק הולך לקרות ואיך זה יראה".

 

על מה למשל?

"כולנו רצינו לפתח את התוכנית יחד ולתכנן אותה בצורה שתהיה כנה עם האנשים שאנחנו היום, האופי שלנו והחיים שלנו, ובאותה נשימה, תכבד את מה שעשינו בשנות ה-90. ואני חושב שאני מדבר גם בשם שאר חברי הצוות".

 

אם מדברים על כנות, הדמויות שלכם מפגינות חוש הומור בריא מאוד. כמה מזה מתוסרט?

"אפשר להגיד שכולם תרמו לכתיבה של הדמויות. בסופו של דבר, מה שיוצא לנו מהפה צריך להיות אמיתי ונאמן למציאות שלנו כאנשים. כקאסט, אנחנו נהנים להתבדח הרבה על הסט וניסינו להעביר את זה בדמויות שלנו בתסריט. מה שנחמד זה שהחידוש מאפשר לנו להראות את הקשר האמיתי שיש לנו אחד עם השניה ואת היכולת לצחוק אחד על השנייה ועל עצמנו. בעיניי, דבר כזה יכול לקרות רק כשנמצאים בסביבה בטוחה שמזמינה אנשים להתנהג בחופשיות ואני לא חושב שאי פעם עבדתי בסביבה בטוחה יותר או מזמינה יותר מאשר 'בוורלי הילס'. אל תשכחי שאני חבר של האנשים האלה ב-30 שנים האחרונות".

 

איאן זירינג (צילו: מתוך חשבון האינסטגרם של איאן זירינג)
שומר על קשר עם החברים לסדרה. זירינג(צילו: מתוך חשבון האינסטגרם של איאן זירינג)

 

איאן זירינג (צילו: מתוך חשבון האינסטגרם של איאן זירינג)
עם טורי ספלינג ובני הזוג(צילו: מתוך חשבון האינסטגרם של איאן זירינג)
 

להבדיל משחקנים אחרים בקאסט שבמשך השנים נפוצו שמועות על התנהגותם הפוחזת על הסט (היי שאנון דוהרטי), או ששמם הוזכר שוב ושוב כבעייתי (שאנון), מאחרים כרוניים לצילומים (שאנון), בעלי גישה מחורבנת (שאנון) ובאופן כללי, אנשים שלא כיף לעבוד איתם (שאנון, שאנון ושוב שאנון) - זירינג הוא דווקא מעמודי התווך של החבורה ונשאר בקשר הדוק עם כמעט כל חבריו לסדרה. באינסטגרם שלו אפשר למצוא תמונות מאירועים שונים לאורך השנים לצד הקולגות. עסק שפתח עם ספלינג, בילוי בערב השנה החדשה עם קרטריס, פריסטלי וג'יימס אקהאוז (שגילם את ג'ים וולש), לאנץ' עם גארת' ואפילו דייט עם דוהרטי הסוררת, שבאה לפרגן לו בהופעה של הצ'יפנדיילס. בהערת סוגריים יש לציין כי הוא ובריאן אוסטין גרין היחידים שהיו ונשארו בקשר עם דוהרטי. גם בתקופה האחרונה, בשלל הראיונות והקידומים השונים לסדרה שחברי הקאסט מעניקים לתקשורת, הם תמיד ביחד (ולא נגיד עם ספלינג וגארת').

 

ומעל כולם, התנוסס לוק פרי. האינסטגרם של זירינג שזור בתמונות של חברו - הרבה לפני מותו. תמונה של פרי שהגיע להתקין לזירינג גדר, תמונות של השניים מבלים, מדברים בפייסטיים, ואפילו תמונה של פרי מחבק ילדה נכה בשדה התעופה. לא פחות מכמה שזה מעיד על האדם שפרי היה, זה מעיד על זירינג כחבר אמיתי, שהצליח לעשות את ההפרדה בין מה שקרה על הסט לחיים האמיתיים והקפיד לשמור על קשר על זמני עם הקולגות.

 

זירינג ולוק פרי (צילו: מתוך חשבון האינסטגרם של איאן זירינג)
זירינג ולוק פרי(צילו: מתוך חשבון האינסטגרם של איאן זירינג)

זו אולי גם הסיבה, שהוא לא היסס להגיד "כן" כשהרעיון עלה על הפרק - הקונספט של לחזור לעבוד עם החברים הכי טובים שלך יכול לקסום גם לשונאי הנוסטלגיה הגדולים ביותר. רק למה לקח לזה כל כך הרבה זמן? "תמיד ידעתי שיהיה לנו עוד ניסיון עם 'בוורלי', פשוט לא חשבתי שייקח 19 שנים", הוא מודה. "אני חושב שבגלל מה שקורה בטלוויזיה ובקולנוע עכשיו, זה הזמן המושלם לכך. יש תחושה באוויר, רצון לדברים נוסטלגיים, ועובדה שיש המון חידושים שחוזרים עכשיו, זה בלתי פוסק".

 

מה היה הפחד הכי גדול שלך בלעשות את התכנית שוב?

"יש לנו המון אחריות על הכתפיים. להחזיר משהו שהיה אייקוני כל כך - רצינו להיות בטוחים שנצליח להביע כבוד למה שיצרנו בשנות ה-90. לדעת שאנחנו מחזירים לחיים אבן דרך אמיתית מהעבר בצורה כזו שתכבד את המעריצים שלנו ולא תיקח אותם כמובן מאליו".

 

איך הגיתם את הרעיון?

"רצינו לעשות ספין רענן על משהו שאנשים נהנו ממנו בעבר וימשיכו ליהנות ממנו בעתיד, אבל בו בעת שיצליח למשוך גם צופים חדשים. הגינו את הקונספט כדי שזה יהיה אנחנו בפרסונה האמיתית שלנו - באים יחד ומחזירים את התוכנית לאוויר - אבל המאבקים שאנחנו עוברים בחיים האמיתיים, כולל הפגישה שוב כקאסט ומכירת התוכנית לרשת, חשבנו שנוכל לשחק עם זה. סוג של קריצה למה שעשינו בעבר".

 

בוורלי הילס 90210 העונה החדשה (צילום: Brian Bowen Smith/FOX באדיבות yes)
מתוך "בוורלי הילס 90210 - העונה החדשה"(צילום: Brian Bowen Smith/FOX באדיבות yes)

 

ואם כבר מדברים על קריצה, בחרתם להתחיל את התוכנית עם סיקוונס הפתיחה המפורסם - בגרסה מבוגרת. איך זה הרגיש?

"ממש כמו שאמרתי מקודם, כאילו הזמן עצר מלכת ואני מבקר שוב במקומות הכי חשובים בעברי. הייתה לי הזדמנות לעשות משהו משמעותי פעם נוספת, ולא רק לחזור על עצמי אלא לעשות אותו מחדש בדרך מקורית ויצירתית, שזה מרגיש כמו בונוס כפול. אני חש בר מזל שהייתי חלק מזה בפעם הראשונה, ועוד יותר בר מזל שאני חלק מזה פעם נוספת".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Shane Harvey/FOX, באדיבות yes
איאן זירינג, לעד סטיב סנדרס
צילום: Shane Harvey/FOX, באדיבות yes
לאתר ההטבות
מומלצים