שתף קטע נבחר

"כל הזמן אמרו לי שאני דומה לדורה, לא חשבתי שאגלם אותה"

אתם עוד לא מכירים אותה, אבל איזבלה מונר היא אחת הכוכבות העולות בהוליווד, ובסרט "דורה והעיר האבודה" היא נכנסת לנעליה של כוכבת הילדים המיתולוגית. בריאיון היא מדברת על חשיבותה של הדמות עבור ילדים בכל העולם, על הגיבורה שהתבגרה ועל סצנות האקשן שהפתיעו אותה

אין ילד שלא מכיר את דורה ואין מבוגר שלא שמע על הילדה החוקרת. בשצף התכנים שמציפים את הדור הצעיר לא מדובר בעניין של מה בכך, במיוחד לאור נקודת הפתיחה שלה. ילדה היספנית רגילה למראה שיוצאת לחקור תעלומות ותוך כדי מלמדת את הצופים הצעירים ספרדית  (בגרסה המקומית אנגלית) - לא ממש החומרים שמהם עושים מיליונים.

 

אבל דווקא דורה, שהסדרה בכיכובה "מגלים עם דורה" עלתה למסכים בניקולודיאון לפני כמעט 20 שנה, הצליחה לכבוש את לב הצופים הצעירים והפכה לשם מוכר בכל בית ולעסק מניב. לכן אין זה מפתיע שהוליווד שמה עין על הילדה הקטנה וההרפתקנית. באקלים הנוכחי שבו האולפנים הגדולים נסמכים על מותגים מוכרים, עיבוד לדורה היה רק עניין של זמן. יתרה מזאת, מה שבעבר נראה כמו הימור, היום הוא שלט מהלך של תקינות פוליטית. דורה מתאימה כמו כפפה ליד לחזון הליברלי ההוליוודי - גם פמיניסטית ועצמאית וגם בת מיעוטים, ולא פחות חשוב - גם מותג ששווה מיליונים. 

 

מי שנבחרה לגלם את התפקיד הראשי ב"דורה והעיר האבודה" שיוצא היום (ה') לאקרנים היא איזבלה מונר בת ה-18, ולא, אין פה טעות. בגרסה הנוכחית של הסרט דורה היא נערה מתבגרת בת 16. את רוב חייה היא בילתה בג'ונגל, אבל כשההורים שלה יוצאים למשימה מסוכנת הם שולחים אותה לתיכון רגיל בלוס אנג'לס. איך ילדת הטבע האופטימית תשתלב בג'ונגל הקטלני ביותר (AKA התיכון)? ובכן, זו אחת השאלות העומדות בבסיס הסרט.

 

"אני חושבת שזה נותן יותר עומק ורוחב יריעה לדמות שלה", אומרת מונר בריאיון טלפוני ל-ynet כאשר אני שואלת על ההחלטה האמנותית להפוך אותה לנערה מתבגרת, "זה נחמד עבור המעריצים לראות איפה היא נמצאת היום ומה היא עברה".

 

גם אם הגיבורה נערה, עדיין מדובר בסרט המיועד בעיקר לקהל הצעיר. בגרסה הנוכחית דורה היא עדיין אותה ילדה אופטימית ושמחה המחוברת לטבע ולהרפתקאות. יש שיגידו שמחה מדי עבור נערה מתבגרת, אבל מונר דווקא מאושרת מאופיה של הגיבורה. "במאים וכותבים לרוב חושבים שיש רק סוג אחד של מתבגרים - הסוג הכועס. אז אני ממש שמחה שעשיתי משהו אחר לחלוטין".

 

צפית בדורה כשהיית ילדה?

"כן, הייתי רואה את התוכנית כל בוקר לפני בית הספר. גדלתי עליה. ממש שמחתי לשמוע שעושים עליה סרט ולא חשבתי בחיים שאגלם אותה".

 

מתוך
דימיון מפתיע. מתוך "דורה והעיר האבודה"

אז איך הייתה התגובה כשגילית שהתפקיד שלך?

"ממש התרגשתי. לא היה לי מושג שזה סרט שהולך להיות כל כך גדול. חשבתי שזה יהיה עוד סרט קטן לילדים, לא הבנתי למה אני נכנסת".

 

מונר רחוקה מלהיות שם מוכר בכל בית, אבל קהל חובבי הקולנוע מכיר את הפנים שלה. השחקנית הצעירה נחשבת לאחת הכוכבות העולות בהוליווד והיא כבר הספיקה לככב ב"רובוטריקים: האביר האחרון", "סיקאריו: הנקמה" (עליו התראיינה ל-ynet) ו"פתאום משפחה" הטרי יחסית. אבל למרות גל ההצלחה הטרי, מונר מתעקשת שלא הרבה השתנה בחיים שלה מאז שהפכה לכוכבת. "אני משתדלת להישאר אותו הדבר. המשפחה שלי ממש תומכת בי ואני פשוט שמחה לקבל כמה שיותר הזדמנויות. החלום שלי בתור ילדה היה להיות שחקנית, ראיתי בלופים את 'הקוסם מארץ עוץ' ורציתי להיות כמו ג'ודי גרלנד או שירלי טמפל - עכשיו אני מגשימה אותו".

 

מונר היא חצי לטינית (אימה נולדה בפרו ואביה בפולין), ואת כל התפקידים הראשיים בסרט ממלאים שחקנים היספנים, עניין נדיר כשלעצמו בקולנוע הפופולרי. את ההורים שלה מגלמים אווה לונגוריה ומייקל פנה ואת בן דודה דייגו מגלם ג'פרי וולברג, אחיין של השחקן מארק וולברג. "זה היה נפלא ואני חושבת שגם מהפכני. כל השחקנים היו ממוצא לטיני וכולם הגיעו מרקע שונה, חלק היו מקסיקנים, ג'פרי דומיניקני ואני פרואנית, זה היה מיקס נהדר וכך כך מגוון".

 

איזבלה מונר (צילום: AP)
איזבלה מונר(צילום: AP)

מה הייתה החשיבות של דורה בקהילה ההיספנית?

"לדורה הייתה חשיבות גדולה. אין אחד שלא הכיר אותה והיא הייתה ענקית אצלנו. היא נתנה קול לקהילה וילדים רבים גדלו עליה והעריצו אותה".

 

את חושבת שההצלחה של דורה קשורה לכך שהיא נראית כמו ילדה רגילה?

"כן, אבל זה לא רק זה. אני חושבת שהיא דמות מאוד חינוכית וילדים מתחברים אליה כי היא אופטימית ושמחה".

 

הסרט אמנם מתחיל בתיכון, אבל במהרה דורה וחבריה החדשים (כולל בוטס הקוף) נגררים להרפתקה בג'ונגל. "אם הייתי יודעת שזה הולך להיות כל כך רציני הייתי נכנסת לכושר", היא מספרת על סצנות האקשן בכיכובה, "רצנו המון וגם היו יתושים שהציקו לנו. אנשים חושבים שזה הרבה מסך ירוק, אבל בעצם חלק גדול מהסרט צילמנו ביערות".

 

אחד הדברים שאי אפשר להתעלם מהם במהלך הצפייה הוא הדימיון הרב בין מונר לדורה. "הם לא עשו לי שום דבר מיוחד כדי שאראה כמוה, אבל אחרי ששמו לי את הבגדים בפעם הראשונה וסיפרו אותי זה באמת ממש התחבר".

 

הדימיון הוא יותר ממדהים בעיניי. כבר אמרו לך שאת דומה לה?

"כן! האמת ששמעתי את זה הרבה פעמים בחיים".

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
איזבלה מונר. מתוך "דורה והעיר האבודה"
לאתר ההטבות
מומלצים