שתף קטע נבחר

ג'ינג'ר בייקר, מתופף להקת קרים, הלך לעולמו בגיל 80

המתופף האגדי של להקת קרים, ג'ינג'ר בייקר, הלך לעולמו בגיל 80. עם אריק קלפטון וג'ק ברוס הוא ייסד את קרים שהייתה מחלוצות הרוקנ'רול והבלוז בבריטניה ונודע כמתופף ייחודי ופורץ דרך

ג'ינג'ר בייקר, המתופף האגדי של להקת קרים, הלך לעולמו היום (א'), בגיל 80. "אנחנו מאוד עצובים לבשר שג'ינג'ר הלך לעולמו בשלווה הבוקר. תודה לכולם על המילים החמות לאורך השבועות האחרונים", נכתב בעמוד הפייסבוק הרשמי של המתופף. בחודש שעבר בייקר אושפז במצב קריטי, ולפני כשלוש שנים עבר ניתוח לב פתוח. 

 

ג'ינג'ר בייקר מתופף  (צילום: AP)
ג'ינג'ר בייקר(צילום: AP)

בייקר נולד בלונדון בשנת 1939. אביו נהרג כשהיה בן ארבע בלבד. הוא החל לתופף כשהיה נער בן 15, הופיע עם הרכבי בלוז רבים ונודע במזג הסוער שלו. הוא זכה לתהילה לאחר שהקים יחד עם ג'ק ברוס (איתו ניגן בהרכבים אחרים) ואריק קלפטון בשנת 1966 את קרים. הלהקה הוציאה רק ארבעה אלבומים אך הייתה מחלוצות הבלוז בבריטניה ומהראשונות ששילבו בין בלוז לרוקנ'רול ופסיכדליה. בין להיטיה הגדולים של הלהקה אפשר למנות את Sunshine of Your Love, White Room ו-Strange Brew.

 

סולו התופים של בייקר באלבום הראשון של קרים נחשב לאחד מסולואי התופים הראשונים בהיסטוריה של הרוק וכלל סגנון מיוחד של תיפוף ושימוש בשני תופי בס. הלהקה התפרקה בשנת 1968, ושחררה את אלבומה הרביעי והאחרון בשנת 1969. באותה שנה בייקר חבר לקלפטון שוב ולסטיבי ווינווד בהרכב בליינד פיית' שלא שרד זמן רב.

 

 

ג'ינג'ר בייקר (צילום: George Stroud / Gettyimages)
להקת קרים - אריק קלפטון, ג'ינג'ר בייקר וג'ק ברוס(צילום: George Stroud / Gettyimages)

בייקר עבר לניגריה בשנת 1971 והקים אולפן הקלטות. באולפן שלו הקליטו שמות כמו להקת Wings של פול מקרטני והוא הרבה לשתף פעולה עם אמנים מקומיים, בין היתר עם מייסד האפרוביט פלה קוטי. בהמשך התגורר במקומות שונים באיטליה, קליפורניה, קולרדו ודרום אפריקה ואף ייסד הרכבי ג'אז שונים. סרט הדוקו משנת 2012 "היזהרו מג'ינג'ר בייקר" סקר את ההשפעות שהובילו אותו לנגינת התופים הייחודית שלו ולמסע אליו יצא אחרי החברות בקרים.

 

בשנת 1993 קרים נכנסה להיכל התהילה של הרוקנ'רול ובשנת 2005 הלהקה התאחדה לשמחת המעריצים. אך הסכסוך ארוך השנים בין בייקר לבסיסט ברוס לא פסק והשניים אף צעקו אחד על השני במהלך ההופעה. כשנה לאחר מכן, זכתה הלהקה בפרס גראמי על מפעל חיים ובשנת 2014 ברוס הלך לעולמו.

 

החל משנת 2016 סבל בייקר ממגוון בעיות רפואיות וכאמור עבר ניתוח לב פתוח. הוא היה נשוי ארבע פעמים והוא הותיר אחריו שתי בנות ובן.

 

פול מקרטני ספד לו ברשתות: "ג'ינג'ר בייקר, מתופף מעולה, פרוע ובחור נהדר. עבדנו יחד על האלבום Band on the Run באולפן שלו ARC בלגוס, ניגריה. עצוב לשמוע שהוא מת, אבל הזכרונות לעולם לא".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Don Paulsen / Gettyimages
ג'ינג'ר בייקר
צילום: Don Paulsen / Gettyimages
לאתר ההטבות
מומלצים