שתף קטע נבחר

פרסי MTV: אפס מנצחים, הרבה מפסידים

הדבר הכי קרוב למנצח בטקס פרסי MTV אירופה היה ליאם גלאגר שזכה בפרס אייקון הרוק. שאר האמנים שהצליחו לגרוף יותר מפרס אחד כמו בילי אייליש או BTS - אפילו לא טרחו להגיע לטקס הלטיני שהתקיים בספרד

"אני רוצה להודות ל-MTV על שהם מכירים בגאונות שלי". כך בחר ליאם גלאגר להודות למוסד הוותיק על קבלת פרס אייקון הרוק הראשון, בטקס פרסי MTV אירופה שהתרחש אמש (א') בעיר סביליה שבספרד. מלבד ליאם ומעיל הרוח, לא היו שם זוכים גדולים, אבל אין ספק שהיו כמה וכמה מפסידים. אריאנה גרנדה שהייתה מועמדת ל-7 פרסים, לא זכתה אפילו באחד וכמוה גם ליל נאס אקס שהיה מועמד ל-6 פרסים, על אף שהוא חתום על הלהיט הענק ושובר השיאים Old Town Road. שון מנדס שהיה מועמד ל-6 פרסים גם הוא, נאלץ להסתפק באחד - האמן הטוב ביותר. מספר הזכיות הגבוה ביותר עמד על 3 בלבד ללהקת BTS ועוד ארבעה אמנים שונים זכו ב-2 פרסים כל אחד. 

 

ליאם גלאגר (PHOTO BY DAVE J. HOGAN)
ליאם גלאגר - מודה על ההכרה בגאונות(PHOTO BY DAVE J. HOGAN)

הרכב הקיי-פופ BTS זכה בפרס הקהל הטוב ביותר, בפרס ההופעה החיה הטובה ביותר ובפרס הלהקה הטובה ביותר - את האחרון קיבלו שלא במסגרת הטקס אלא מאחורי הקלעים (האם מישהו שכח את הפרס החשוב במהלך האירוע?). בפרס הראשון בחשיבותו, הקליפ הטוב ביותר, זכתה טיילור סוויפט על הקליפ המתקתק לשיר Me! עם ברנדון יורי מלהקת פאניק! אט דה דיסקו. סוויפט זכתה גם בפרס האמן הטוב ביותר בארצות הברית. בילי אייליש הצעירה קטפה גם היא שני פרסים: הראשון על השיר הטוב ביותר - Bad Guy, והשני על היותה האמנית החדשה הטובה ביותר, שם גברה על מועמדים כמו ליזו וליל נאס אקס. הרכב הקיי-פופ BTS זכה בפרס הקהל הטוב ביותר ובפרס ההופעה החיה הטובה ביותר. האחרונה שזכתה בשני פרסים היא הלסי, שזכתה בפרס אמן הפופ הטוב ביותר ובפרס המראה הטוב ביותר וגם נתנה הופעה מרשימה על הבמה באווירה חולמנית משהו עם סוסים ופרחים. מלבד האחרונה, אף אחד משלושת הזוכים האחרים לא טרח להגיע.

 

הטקס שנערך זו השנה השנייה ברציפות בספרד, הפעם בנוכחותו של הכדורגלן כריסטיאנו רונאלדו, נעטף כולו באווירה לטינית. את המעטפות עם שמות הזוכים החליפו מניפות, והשפה הספרדית נשמעה לכל אורך הערב - גם בהנחייה של הזמרת בקי ג'י וגם בשירים שבוצעו במהלכו. על הבמה, שלשם שינוי עוצבה לאורכו של האולם ולא לרוחבו, הופיעו בין היתר דואה ליפה, ניל הורן (יוצא וואן דיירקשן) שסיים את הביצוע עם נשיקה לכיוון המצלמה ודאג לעצמו לגיף למזכרת ואייקון שהופיע עם המנחה בקי ג'י ושר גם הוא חלקים בספרדית. להקת גרין דיי, שזכו בפרס הרוק הטוב ביותר, הופיעו יום קודם לכן בהופעה מיוחדת במרכז העיר. במהלך הטקס הוקרנו שני ביצועים מתוכה. הראשון לשירם החדש Father of All… (מתוך אלבומם החדש הצפוי לצאת בפברואר הבא), והלהיט Basket Case.


בקי ג'י ()
המנחה בקי ג'י - אווירה לטינית

הלסי ()
הלסי - הופעה ושני פרסים

בשנה השנייה ברציפות, ניקי מינאז' קטפה את פרס אמן ההיפ הופ, בפרס האמן האלטרנטיבי זכתה fka Twigs ובפרס האמן האלקטרוני זכה מרטין גריקס שהופיע בישראל בשנה שעברה. את פרס ה"דחיפה" קיבלה אווה מקס, שגברה על מועמדים רבים וטובים שהובילו את צמרת הפופ השנה, בהם בילי אייליש וליזו. פרס נוסף הוענק ללהקת מיוז על הופעתם בבילבאו אשתקד, שם גם נערך טקס ה-EMA הקודם.

 

אף שנציגתנו נועה קירל נכחה בקהל, היא לא הוכרזה כאמן הישראלי הטוב ביותר. בשנתיים הקודמות קירל נבחרה על ידי הקהל הישראלי לייצגו בטקס ולקבל את הפרס, אך השנה כלל לא ניתנה האופציה לבחירה בארץ. במדינות בהן הקהל כן בחר את נציגיו, קיבלנו זוכים מעניינים כמו, כוכב האירוויזיון מחמוד, אביצ'י המנוח ולהקת הבנות ליטל מיקס שניצחו את אד שירן בבחירה של אזרחי הממלכה המאוחדת.

גרין דיי (PHOTO BY DAVE J. HOGAN )
גרין דיי - פרס הרוק הטוב ביותר(PHOTO BY DAVE J. HOGAN )

 

נועה קירל (באדיבות MTV ישראל)
נועה קירל(באדיבות MTV ישראל)

את הטקס חתם אייקון הרוק הטרי ליאם גלאגר, בביצועים עייפים למדי לשיר Once מתוך אלבומו החדש, ולקלאסיקה של אואזיס - Wonderwall. גלאגר בחר שלא להתעלם משפת המקום ולכן שינה את המילים בשיר האחרון: "there are many things that i would like to say to you, but i don't speak spanish".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Jeff Spicer/GettyimagesIL
דואה ליפה
צילום: Jeff Spicer/GettyimagesIL
לאתר ההטבות
מומלצים