שתף קטע נבחר

קרוב אבל רחוק: קולדפליי הופיעו בירדן

אחת מהלהקות הפופולריות בעולם הגיעה למזרח התיכון להשיק את אלבומה החדש בשתי הופעות בעמאן - הראשונה בזריחה והשנייה בשקיעה. ומה עם ביקור בישראל?

 

 

 

כשמאחוריהם עולה השמש בין העננים, להקת קולדפליי השיקה הבוקר (ו') את אלבומה החדש Everyday Life בעמאן בשידור חי ביוטיוב מול צופים בכל העולם, אבל ללא קהל.

 

עם צילומי רחפן מעל העיר הרדומה בזריחה ואורחים שהצטרפו אל כריס מרטין וחבריו על הבמה, הם ניגנו את שירי האלבום החדש כשהשמש תופסת את מקומה בשמיים המתבהרים ושמות השירים מופיעים באנגלית ובערבית על גבי המסך. בשעת השקיעה הלהקה שבה להופעה נוספת, שצולמה ב-360 מעלות ושודרה גם היא בלייב ביוטיוב.

 

קולדפליי הופעה ירדן (צילום מסך)
קולדפליי בהופעת זריחה בעמאן(צילום מסך)

 

הלהקה הבריטית הגיעה לירדן לשתי הופעות מיוחדות, בשקיעה ובזריחה כאמור - בהתאם לשני חלקי האלבום החדש. חברי הלהקה לא רק הופיעו בעמאן אלא גם סיירו ברחובותיה והבסיסט, גיא ברימן, שיתף תמונות מרחובות העיר ברשתות החברתיות.

 

 

אף שמדובר בבחירה לא שגרתית להופעה, יש קשר בין מיקום ההשקה לאלבום - שעל עטיפתו מופיע שמו גם בערבית והוא מכיל שירים עם שמות בערבית כמו Bani Adam (בני אדם או קריאה המקבילה ליאללה) או Arabesque. ובכל זאת ברחבי העולם הופתעו מהבחירה של אחת מהלהקות הפופולריות בעולם, מה גם שההכרזה הייתה בעצמה תמוהה - ונעשתה במסיבת עיתונאים מזויפת שבה נכחו במקום עיתונאים, שני קומיקאים והשאלות היו בהתאם.

 

בריאיון ל-BBC ביום חמישי, סולן הלהקה, כריס מרטין, אמר כי הפעם הלהקה לא תצא לסיבוב הופעות לקראת האלבום, מחשש לפגיעה באיכות הסביבה. "אנחנו לוקחים את הזמן במהלך השנה או השנתיים הקרובות, לעבוד על איך סיבוב ההופעות שלנו יכול להיות לא רק בר-קיימא אלא גם מועיל אקטיבית לסביבה", אמר מרטין והוסיף כי הלהקה מנסה לייצר השפעה חיובית. "החלום שלנו הוא לעשות הופעה בלי להשתמש בפלסטיק".

 

קולדפליי הופעה ירדן (צילום מסך)
קולדפליי מופיעים על רקע הזריחה(צילום מסך)

 

למרות ההכרזה הזו, הם הופיעו בעמאן וביום שני הקרוב יופיעו גם בלונדון במוזיאון הטבע. סיבוב ההופעות האחרון של הלהקה לאלבום הקודם A Head Full of Dreams, התקיים בין 2016 ל-2017 וכלל לא פחות מ-122 הופעות ברחבי העולם. בשנת 2017, חברת הפקה ישראלית הודיעה כי קולדפליי תופיע גם בישראל במסגרת הסיבוב אך הלהקה הכחישה ובסופו של דבר לא הופיעה בארץ. זאת על אף שחברי הלהקה ביקרו כאן לא אחת ובמיוחד הסולן כריס מרטין.  

 

קולדפליי (צילום מסך)
וכך זה נראה במופע השקיעה(צילום מסך)

קולדפליי (צילום מסך)
קולדפליי בסיומו של מופע השקיעה(צילום מסך)

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים