שתף קטע נבחר

הערב שלה: טיילור סוויפט שברה את השיא של מייקל ג'קסון

טקס פרסי המוזיקה האמריקנית היה של טיילור סוויפט: היא זכתה בתואר "זמרת העשור" ושברה את שיא כל הזמנים של מייקל ג'קסון כשהפכה למי שמחזיקה ב-28 פרסים סך הכל. ומה הייתה ההופעה הטובה ביותר בטקס?

עוד בטרם נפרש השטיח האדום בטקס פרסי המוזיקה האמריקנית (AMA) השנה, היה ברור שזה הולך להיות הערב של טיילור סוויפט. הרעש שההופעה שלה עשתה בשבועיים האחרונים והעובדה שהצליחה לקבל אישור לשיר מחרוזת משיריה הישנים על אף שאינה מחזיקה בזכויות לשירים, הייתה ניצחון תודעתי שהדגיש את כוחה בדעת הקהל - וכל זה עוד לפני שקיבלה על הבמה את תואר "יוצרת העשור".

 

אבל הדומיננטיות של סוויפט בטקס שהתקיים אמש (א') בלוס אנג'לס לא נגמרה שם, היא זכתה בחמישה פרסים נוספים בהם הפרס החשוב מכולם - אמנית השנה - ויחד עם 23 הזכיות שלה בעבר, סוויפט הגיעה לשיא של כל הזמנים בטקס עם 28 פרסים סך הכל ושברה את השיא הקודם של מלך הפופ, מייקל ג'קסון.

 

מי שהגישה לה את תואר "יוצרת העשור" היא לא אחרת מאשר קרול קינג (אגדה בעצמה, שחתומה על להיטי ענק כמו Natural Woman של אריתה פרנקלין ו-It's Too Late) שהדגישה עד כמה נדיר לראות בימינו יוצרת שחתומה על כל שיריה לבד. סוויפט ניגשה לקבל את הפסלון אחרי הופעה מנצנצת במיוחד שכללה שירים מכל התקופות, גברים ללא חולצות ותפאורה מתחלפת. על אף החשש והציפייה, הכוכבת לא התייחסה ישירות אל המאבק שלה מול הלייבל ביג מאשין שעלה לכותרות, העדיפה להסתפק ברמיזה שלצד השנה הטובה שהייתה לה, היו גם לא מעט מאבקים - והודתה רבות למעריציה: "כל מה שמשנה לי, זה הזכרונות שיש לי איתכם, המעריצים, במשך השנים", כשבקהל יושבים הוריה.

טיילור סוויפט (getty Image Bank)
טיילור סוויפט. שיא כל הזמנים(getty Image Bank)

קמילה קביו ושון מנדס (getty Image Bank)
קמילה קביו ושון מנדס. צמודים על הבמה(getty Image Bank)

ויש לה על מה להודות, בניגוד לפרסי הגראמי, פרסי ה-AMA הם בחירה של המעריצים. המועמדויות מחושבות לפי מצעדי הבילבורד, מכירות, השמעות, נוכחות ברשתות וכו' - אבל את הזוכים, בוחרים המעריצים, והם בהחלט הצביעו. לצד סוויפט הזוכים הגדולים, כל אחד בשלושה פרסים היו חאליד והלהקה הדרום קוריאנית BTS שזכו כל אחד ב-3 פרסים. בילי אייליש שהייתה מועמדת ל-6 פרסים זכתה בשניים, בהם הפרס היוקרתי של האמנית החדשה הטובה ביותר, ואילו אריאנה גרנדה, שסוקרה לא מעט בתקשורת השנה בזכות האלבום Thank U, Next, הייתה מועמדת ל-6 פרסים אבל יצאה בידיים ריקות. מאוכזב נוסף הוא פוסט מאלון שהוביל עם 7 מועמדויות אבל יצא רק עם פרס אחד, וליל נאס אקס זכה כצפוי בפרס על שיר הראפ/היפ הופ הטוב ביותר על Old Town Road עם בילי ריי סיירוס ששבר גם הוא שיאים השנה.

 

את פרס שיתוף הפעולה של השנה גרפו שון מנדס וקמילה קביו על השיר Senorita, הם גם הופיעו ביחד על הבמה, והדגימו מהי זוגיות שזולגת מהחיים אל הבמה ולהיפך, בביצוע חושני במיוחד. ליזו עלתה בפעם הראשונה להופיע על במת פרסי ה-AMA עם השיר Jerome ונתנה ביצוע עוצמתי בשמלת טול סגולה, כשהיא מבקשת מהקהל להאיר עם הפנסים שלהם. גם היא יצאה בידיים ריקות מהאירוע, אבל אל חשש, בטקס הגראמי הקרוב היא עתידה לגרוף את מה שמגיע לה, אחרי שנת הפריצה המצוינת שלה.

 

 

על במת הטקס עלו גם לא מעט אומנים ותיקים - אוזי אוסבורן שסבל בשנה האחרונה מריבוי בעיות בריאותיות הופיע עם פוסט מאלון כשמאחוריו פירוטכניקה הראויה לנסיך האופל. כריסטינה אגילרה הגישה ביצוע עירום ל-Fall On Me עם הפופ דואו A Great Big World, בשמלה מוזהבת מנופחת ושיער מתוח לאחור. ודווקא כוכבת הקאנטרי שאניה טווין הייתה זו שנתנה הופעה אנרגטית במיוחד. היא ביצעה כמה להיטים של סוויפט ודרייק ואחר כך עברה למחרוזת משיריה כמו Man! I Feel Like A Woman ו-You're Still The One כשהיא אוחזת גיטרה. החזרה שלה לבמה מגיעה לפני שהיא מעלה מופע משלה בלאס וגאס.

בילי אייליש (AP Images)
בילי אייליש(AP Images)

ברשתות החברתיות כנהוג, התמקדו דווקא במי שלא הגיעו לטקס, הפעם היו אלה הגבות של הלסי. לראשונה בקריירה שלה היא זכתה בפרס AMA, על השיר Without Me שנבחר לשיר הטוב ביותר בפופ/רוק, ובזמן שנתנה נאום מרגש על תחילת הדרך - בטוויטר תהו מדוע היא בחרה להעלים את גבותיה, והיו מי שסברו כי ליזו מחביאה אותן בתיק הקטן שליווה אותה לטקס.

 

רשימת הזוכים (קטגוריות נבחרות):

 

אמנית השנה: טיילור סוויפט

 

האמנית החדשה של השנה: בילי אייליש

 

שיתוף הפעולה של השנה: קמילה קביו ושון מנדס - Senorita

 

סיבוב ההופעות של השנה: BTS

 

קליפ השנה: טיילור סוויפט - You Need to Calm Down

 

אמן הרשתות של השנה: BTS

 

אמן השנה (גבר) בפופ/רוק: חאליד

 

אמן השנה (אישה) בפופ/רוק: טיילור סוויפט

 

להקת השנה בפופ/רוק: BTS

 

אלבום השנה בפופ/רוק: טיילור סוויפט - Lover

 

שיר השנה בפופ/רוק: הלסי - Without Me

 

אמן השנה ב-EDM: מרשמלו

 

פסקול השנה: קווין - "רפסודיה בוהמית"

 

אמן השנה (גבר) בקאנטרי: קיין בראון

 

אמן השנה (אישה) בקאנטרי: קארי אנדרווד

 

אמן השנה בראפ/היפ הופ: קארדי בי

 

אלבום השנה בראפ/היפ הופ: פוסט מאלון - Hollywood’s Bleeding

 

שיר השנה בראפ/היפ הופ: ליל נאס אקס ובילי ריי סיירוס - Old Town Road

 

אמן השנה (גבר) בסול' אר נ' בי: ברונו מארס

 

אמן השנה (אישה) בסול' אר נ' בי: ביונסה

 

 

הלסי (Getty Images)
הלסי, שכחה את הגבות בבית(Getty Images)

כריסטינה אגילרה (getty Image Bank)
כריסטינה אגילרה(getty Image Bank)

אוזי אוסבורן פוסט מאלון (getty Image Bank)
אוזי אוסבורן ופוסט מאלון(getty Image Bank)
 

  

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
getty Image Bank
טיילור סוויפט. ווינרית
getty Image Bank
לאתר ההטבות
מומלצים