שתף קטע נבחר

חולמים על קריירה במשחק או דוגמנות? הסימנים שידליקו לכם נורה אדומה

סוכנויות רבות מנצלות את התמימות של צעירים וצעירות שחולמים להתפרסם - ודורשות מהם ומהוריהם סכומי כסף גדולים בדרכים ערמומיות. דיברנו עם גורמים בתעשייה שהסבירו לנו מתי צריכה להידלק נורת אזהרה וממה כדאי להיזהר

עולם הזוהר של הטלוויזיה, הדוגמנות והקולנוע שימש מאז ומתמיד מגנט עבור ילדים וילדות עם חלומות גדולים, שרוצים לככב בפרסומות או בסדרות, אבל יש מי שמנצל את זה לרעה. "שילמתי שלושת אלפים שקלים לבוק עבור סוכנות שהבטיחה לנו הרים וגבעות עבור הבת שלנו, ובפועל - שום דבר מזה לא קרה. חתמנו על חוזה, אבל כשהבנו שזה בלוף - ביטלנו את ההסכם. הכסף לא חזר אלינו", סיפרה אם לילדה ממרכז הארץ שחולמת להפוך לדוגמנית.

 

רבות דובר על הסיפור הזה, של סוכנויות משחק ודוגמנות שמבטיחות להפוך את החלום למציאות, והנושא זכה לחשיפה תקשורתית רחבה - אולם מסתבר שאנשים רבים ממשיכים לשלם סכומי כסף גדולים ומתפתים לבקשות ילדיהם כדי לנסות ולהגשים את החלום שלהם. "זה טוב שהילדים חולמים, ואני לא אומר להורים לעצור את חלומות ילדיהם - אני רק מבקש לבחור בקפידה רבה לאן שולחים את הילדים", מספר מלהק פרסומות וטלוויזיה.

 

אילוסטרציה (Shutterstock)
שימו לב לאן אתם שולחים את הילדים. אילוסטרציה(Shutterstock)
אנשי טלוויזיה ודוגמנות מזהירים בעיקר מפני פרסומים נוצצים וממומנים ברשתות החברתיות, שמזמינים צעירים לבוא ולהשתתף באודישנים לסדרות טלוויזיה - אם השם מצוין בפרסומת, לרוב צריכה להידלק נורא אדומה. "בדרך כלל מלהקים לא יכתבו ברשתות החברתיות לאיזו סדרה או פירסומת הם צריכים שחקנים או דוגמנים. ככל שהפרסום מחתרתי יותר - כך גדול יותר הסיכוי שהוא אמיתי", מספר איש טלוויזיה, "אתה כן יכול לראות פרסום שדורש שחקן בן 17 עם שיער שחור, לסדרת טלוויזיה חדשה, אבל המלהק לא יכתוב בדרך כלל את שם הסדרה, כפי שעושות הפרסומות שמנסות למשוך את הילדים להירשם. אותם אנשים יודעים בדיוק איך לדגדג לילדים שיטריפו את ההורים שלהם, והם משתמשים בדרך כלל בשמות של סדרות מפורסמות כדי לפתות. מלהק אמיתי או סוכן שבאמת מחפש מישהו לתפקיד ספציפי יימנע מלכתוב את השם של הפרוייקט".

 

נקודה נוספת, ואולי החשובה ביותר שתעזור להורים להבחין מתי מנסים לרמות אותם, היא העובדה שסוכנויות שחקנים אמיתיות לא מבקשות תשלום בעת הצטרפות המיוצג לסוכנות. "היו מקרים שהורים התבקשו לשלם כסף לבוקים. הסוכנויות היו מספרות להורים סיפורים שהבוק חייב לעבור דרך הסוכנות ושרק עם צילום של בוק אפשר להתקדם. זה לא נכון. לא רק שאין צורך בבוק, ילדים גדלים ומשתנים כל כמה חודשים - אז לפי התפיסה הזאת, הורה צריך להוציא בכל כמה חודשים אלפי שקלים לבוקים. זה פשוט לא נכון", מסביר גורם בתעשייה.

 

הסימנים שצריכים להדליק לכם נורה אדומה ()

"אני בחיים לא גובה כסף כששחקן או דוגמן מצטרף לסוכנות שלי", מספר סוכן דוגמנים ושחקנים, "המקסימום שאני יכול לעשות זה להפנות את את אותו מיוצג למספר צלמים שאנחנו ממליצים עליהם כדי להצטלם לבוק שאחר כך נפיץ אותו למלהקים. בכל מקרה, הסכומים בחיים לא מגיעים לסכומי הכסף שאותן סוכנויות מבקשות עבור בוקים שמצטלמים אצלן". הסוכן מוסיף כי כיום, כשהמצלמות המכשירים הסלולאריים כל כך מתקדמות - גם תמונה מהנייד יכולה להספיק. "אני יכולה לדעת משתי תמונות אם אותו ילד או ילדה מתאימים לפרוייקט שלי", מצדדת בדברי הסוכן גם מלהקת.

 

ויש עוד תרגילים שיגרמו לכם לשלם סכומים נוספים. "טריק חדש לגרום להורים להוציא כסף רב, זה 'בוא תעשה קורס משחק בסוכנות שלנו'", מספר גורם בתעשייה, "הבן אדם משלם אלפי שקלים על קורס שבו אנשים לא מוסמכים מלמדים משחק לכאורה. אני אומר מפורשות - אדם שרוצה ללמוד משחק, שיילך לבתי הספר למשחק ולא לקורס בתוך סוכנות. אפילו בבתי הספר למשחק יש קורס ספציפי לנוער, אפשר להירשם שם. הם עולים חמישית ממה שידרשו בסוכנות ושם ילמדו אותם אנשים מוסמכים". 

 

אילוסטרציה (Shutterstock)
אילוסטרציה(Shutterstock)

 אנשי מקצוע בתעשיית הבידור מזהירים גם מפני חוזה שמתחדש באופן אוטומטי, ללא צורך באישור של המיוצג או המיוצגת. "סוכנים מנצלים את העובדה שהנערים והנערות להוטים על החלום שלהם ולא קוראים את הסעיפים הקטנים, שם טמונים המכשולים הגדולים", מספר בכיר, "יש שם סעיפים שיכולים לכבול את ידי המיוצגים, כמו ייצוג לאורך הרבה שנים ועמלות סוכן גבוהות. צריך לחדש את החוזה באישור שני הצדדים, לא לחתום על חוזים ארוכי טווח".

 

פרט נוסף ומהותי, כפי שמסביר סוכן בכיר, הוא אפשרות לצאת מהחוזה בתום שנה. "ברגע שהמיוצג רואה שהסוכן לא מייצר לו עבודה, או לפחות לא מזמין אותו לאודישנים שהם לא פרסומות בתוך שנה, הוא חייב לצאת מהחוזה. אודישנים לפרסומות זה לא דבר סוכן צריך לעבוד בשבילו, ולא באמת צריך סוכן בשבילו".

 

שילמתם לסוכנות דוגמנות או משחק ומרגישים שנפגעתם? מוזמנים ליצור קשר: ranboker@gmail.com

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים