שתף קטע נבחר

ג'יימס ליפטון, מנחה "סטודיו למשחק", הלך לעולמו

ג'יימס ליפטון, המנחה המיתולוגי של התוכנית "סטודיו למשחק" הלך לעולמו בגיל 93. ליפטון היה ידוע בתור אחד המראיינים האינטליגנטים והטובים שיש. בין האורחים המפורסמים בתוכנית אפשר למנות את סטיבן ספילברג, רובין וויליאמס, הקאסט של "משפחת סימפסון", פול ניומן, בן אפלק ועוד

ג'יימס ליפטון, המנחה המיתולוגי של התוכנית "סטודיו למשחק" הלך לעולמו היום (ב') בגיל 93, כתוצאה ממחלת הסרטן. ליפטון כתב תסריטים ועבד ברדיו, אך הוא מוכר בעיקר בזכות התוכנית "סטודיו למשחק" שעלתה לשידור בשנת 1994. במהלך התוכנית הוא אירח אינספור שחקנים מהשורה הראשונה, חלקם זוכי אוסקר, שחלקו את החוויות שלהם מתעשיית הקולנוע והטלוויזיה מול סטודנטים למשחק. התוכנית עלתה לשידור ברשת בראבו והייתה אחת מתוכניות האירוח הארוכות בתולדות הטלוויזיה. בארץ היא שודרה בערוץ 8 במשך שנים רבות.

 

"יש הרבה סיפורים על ג'יימס ליפטון אבל אני בטוחה שהוא ירצה להיזכר כמישהו שאהב את מה שעשה וכמישהו שהיה בעל כבוד לכל האנשים שעבד איתם", מסרה אלמנתו בהצהרה לתקשורת.

 

ג'יימס ליפטון ()
ג'יימס ליפטון

התוכנית שודרה במשך 23 שנים ב-125 מדינות שונות בעולם. בכל פרק התארח שחקן או במאי שחלק את סודותיו מעולם המשחק. בין האורחים המפורסמים שהשתתפו אפשר למנות את נטלי פורטמן, סטיבן ספילברג, רובין וויליאמס, הקאסט של "משפחת סימפסון", פול ניומן, בן אפלק, ג'ניפר אניסטון, אלק בולדווין, דרו ברימור, קתי בייטס, ג'ים קארי ועוד.

 

ליפטון היה עורך לבד את התחקירים שלו והיה ידוע בתור אחד המראיינים הטובים, הרגישים והאינטליגנטים שיש. בסוף כל תוכנית הוא נהג לשאול את מרואייניו את השאלון המפורסם של ברנאר פיבו, שכלל שאלות כמו מה הקול האהוב עליך, מה הקללה האהובה עליך ומה היית רוצה שאלוהים יגיד לך בגן עדן.

 

התוכנית הייתה מועמדת ל-16 פרסי אמי וזכתה באחד. ליפטון הפסיק להנחות אותה בשנת 2018 אחרי שעברה מרשת "בראבו" לרשת אחרת. "נשבעתי בתחילת דרכי שלא אתעסק ברכילות, אלא רק באמנות", אמר כשפרש, "אני מתרגש לראות את המנחה החדש שימשיך את המסורת הזאת". התוכנית המשיכה בלעדיו, אבל אף אחד לא נכנס לנעליו הגדולות והמנחים משתנים מפרק לפרק.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סטודיו למשחק ג'יימס ליפטון
לאתר ההטבות
מומלצים