שתף קטע נבחר

הבמאי ג'ואל שומאכר ("באטמן לנצח") הלך לעולמו

הבמאי ג'ואל שומאכר הלך לעולמו בגיל 80 אחרי מאבק במחלת הסרטן. שומאכר נודע בזכות סרטים כמו "נשיכות קטנות", "באטמן לנצח" ו"תא טלפון"

הבמאי ג'ואל שומאכר הלך היום (ב') לעולמו בגיל 80 אחרי מאבק במחלת הסרטן, כך דווח הערב. שומאכר נודע בזכות שורה של סרטי מתח ואימה שביים כמו "נשיכות קטנות", "פנטום האופרה", "באטמן לנצח", "באטמן ורובין" ו"תא טלפון".

 

שומאכר נולד בניו יורק ב-1939. הוא התחיל את דרכו בעולם האופנה והגיע לתעשיית הבידור אחרי שעבד כמעצב תלבושות בפרויקטים טלוויזיונים וקולנועיים. עבודת הביכורים שלו כבמאי קולנוע היתה סרט הנעורים "האישה המתכווצת המדהימה". בשנת 1987 הוא ביים את קומדיית האימה "נשיכות קטנות" שהפכה לקאלט. בשנות ה-90 הוא עיבד כמה מספריו של ג'ון גרישם לסרטי מתח מצליחים כמו "הלקוח" ו"עת להרוג". בנוסף ביים את הסרט "בדרך למטה" בכיכובו של מייקל דאגלס, שנחשב לאחד מסרטיו הטובים.

ג'ואל שומאכר (צילום: GettyImages)
ג'ואל שומאכר(צילום: GettyImages)

 

אחרי הצלחות אלה, שומאכר החליף את טים ברטון ונבחר לביים את סרטי באטמן. הסרט "באטמן לנצח", בכיכובו של ואל קילמר, זכה להצלחה קופתית גדולה בעוד שהסרט השני שביים, "באטמן ורובין" בכיכובם של ג'ורג' קלוני וארנולד שוורצנגר, נחשב עד היום לאחד הכשלונות הגדולים של הקולנוע.

 

למרות קריירה ענפה בשנות ה-2000, עבודת הבימוי שלו הדרדרה וסרטיו המאוחרים, כמו "באד קומפני", "ורוניקה גרין" ו-"12" בכיכובה של אסתי גינזבורג, לא שחזרו את ההצלחה של תחילת דרכו. יוצאי דופן הם "תא טלפון" ו"פנטום האופרה" שהגיעו להישגים קופתיים נאים. "פנטום האופרה" אף זכה לשלוש מועמדויות לאוסקר.

 



 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים