שתף קטע נבחר

רוסיה בודקת: עקבות לחיים מחוץ לתחנת החלל

בסוכנות החלל הרוסית אמרו כי פני השטח של תחנת החלל הבינלאומית הם כנראה סוג של אספן ייחודי ונגיש מאוד של חומרים משביטים, וגם, אולי, של חומר ביולוגי ממקור חוצני

סוכנות החלל הרוסית רוסקוסמוס הודיעה בסוף השבוע כי היא בוחנת דגימות אבק שנאספו מפני השטח החיצוניים של תחנת החלל הבינלאומית – כדי לראות אם ייתכן שיש בהן עקבות כלשהן שעשויה להצביע על קיום של צורות חיים שאינן מכדור הארץ. סוכנות הידיעות הרוסית TASS דיווחה כי הדגימות יכולות להעיד קיום "חומרים ביוגניים של מקורות חוצניים".

 

 

"המיקרו-מטאוריטים והאבק משביטים שמתמקמים על פני השטח של תחנת החלל הבינלאומית יכולים להכיל חומרים ביוגניים ממקורות חוצניים בצורתם הטבעית", דווח בתקשורת הרוסית בימים האחרונים לפי הודעה רשמית של רוסקוסמוס. "פני השטח של תחנת החלל הם כנראה סוג של אספן ייחודי ונגיש מאוד של חומרים משביטים, וגם, אולי, של חומר ביולוגי ממקור חוצני".

 

מאז 2010, צוותי אסטרונאוטים וקוסמונאוטים אספו 19 דגימות אבק מהשטח החיצוני של תחנת החלל במסגרת "הליכות חלל" שונות. מומחים בתעשיית החלל הרוסית שבחנו את הדגימות מאמינים כי החומר שנלקט יכול להכיל, גם אם רק באופן זמני, שאריות של חומרים ביולוגיים שכאמור מקורם בגופים "חייזריים".

 

מומחים לבליסטיקה ברוסיה טוענים כי תחנת החלל הבינלאומית מבלה 60% מזמנה בטיסה שאפופה חומרים ושאריות של שביטים.

 

להודעה בסוכנות הידיעות הרוסית: http://tass.com/science/947789

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים