שתף קטע נבחר

המטוס הסודי X-37B שוגר שוב לחלל

לאחר שהצליחה לשגר את המעבורת הסודית של חיל האוויר האמריקני למסלול בחלל, השלימו מהנדסי SpaceX את המחצית השנייה של מבצע החלל הכפול, כאשר השלב הראשון של משגר הפאלקון 9 נחת בהצלחה נחיתה מונחית בתחנת חיל האוויר בקייפ קנוורל

בין הטירוף של ההכנות של פלורידה להוריקן אירמה בקטגוריה 5 ותחזית מזג האוויר נראית עגומה למדי הספיקו אנשי חברת SpaceX לשגר ביום חמישי האחרון את החללית הצבאית הסודית X-37B על גבי משגר מדגם פאלקון 9.

 

עוד כתבות באתר "הידען":

לראשונה אותר בורון על מאדים, גילוי המחזק את האפשרות שחיים התקיימו עליו בעבר

התחממות כדור הארץ תרמה לריבוי ההוריקנים ועוצמתם

קרוב יותר לסודות היקום

 

 

ה-SpaceX Falcon 9 ועליו המטוס הסודי המריא 17:00 אחר הצהריים (שעון ישראלי) מכן השיגור 39A במרכז החלל קנדי, לאחר ששעת השיגור המסווגת נשמרה רק עד 10 דקות לפני ההמראה. למרבה ההפתעה תנאי מזג האוויר היו מושלמים והשמיים היו כחולים.

 

לאחר שהצליחה להעלות את המעבורת הסודית של חיל האוויר האמריקני למסלול, השלימו מהנדסי SpaceX את המחצית השנייה של מבצע החלל הכפול, כאשר השלב הראשון של משגר הפאלקון 9 נחת בהצלחה נחיתה מונחית בתחנת חיל האוויר בקייפ קנוורל (CCAFS).

 

X-37B הוא למעשה מיני מעבורת חלל לשימוש חוזר. זהו השיגור החמישי של מטוס חלל מדגם זה במסגרת ניסוי הטכנולוגיה. משקלו של רכב החלל כ-5 טון גודלו של מטוס החלל כרבע מגודלן של מעבורות החלל המקורקעות של נאס"א, אורכו כתשעה מטרים ומוטת הכנפיים שלו 4.5 מטרים.

 

X-37B פותח במקור על ידי נאס"א, אך הועבר לסוכנות המחקר המתקדמת DARPA בשנת 2004. מאז, רוב המטרות של המטוס, אך לא כולן, נעטפו בסודיות. בחודש מאי נחת מטוס החלל, לאחר שהות של 718 ימים בחלל.

 

 

 

 

Sorry about that! new links and embed codes below - http://renderer.apester.com/interaction/595a02a8f7ddd65e0bcdf615?preview=true
http://renderer.apester.com/interaction/595a3743f7ddd65e0bcdf740?preview=true

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מקור: NASA, Marshall Space Flight Center
X-37B
מקור: NASA, Marshall Space Flight Center
מומלצים