שתף קטע נבחר

סכנה בחג: החיפושית שמאיימת על הסכך

במסגרת ההיערכות לחג, הוציא משרד החקלאות המלצה לרשויות המקומיות כיצד יש לנהוג בעצי הדקל הגדלים בשדרות ברחבי העיר. עיקרה: לא לגזום את כפות התמרים מעצי הדקל מחשש לפגיעה של חדקונית הדקל

התושבים בראשון-לציון ייאלצו השנה להחליף את כפות התמרים הטבעיים בגג הסוכה בסכך קנוי. הסיבה: לראשונה החליטה העירייה שלא לגזום את עצי הדקל ברחבי העיר, משום שחיפושית מזיקה, הנקראת חדקונית הדקל, נמשכת לעצים הגזומים - וממיתה אותם.

 

חדקונית הדקל (צילום: שמעון ביטון, משרד החקלאות) (צילום: שמעון ביטון, משרד החקלאות)
חדקונית הדקל(צילום: שמעון ביטון, משרד החקלאות)

 

"המסורת הנפלאה הזאת, שמכניסה אותנו לאווירת חג הסוכות, לצערי נקטעת השנה כדי לאפשר לעצי הדקל להתאושש ולהשתקם מהפגיעה האנושה שספגו בשנים האחרונות מפלישתה של חדקונית הדקל", אמר ראש העיר, דב צור.

 

במסגרת ההיערכות לחג, הוציא משרד החקלאות המלצה לרשויות המקומיות כיצד יש לנהוג בעצי הדקל הגדלים בשדרות ברחבי העיר. עיקרה: לא לגזום את כפות התמרים מעצי הדקל, ואם בכל זאת עושים זאת לרסס את הדקל ב"פצע הגיזום" בחומרים שימנעו את השלכות חדקונית הדקל. במשרד הסבירו כי החיפושית, שהוגדרה על ידו כ"מכת מדינה", נמשכת לעצים גזומים במיוחד בחודשי הקיץ.

 

חדקונית הדקל היא חיפושית חומה עם חדק מוארך ובולט באורך של כ- 3 ס"מ, אשר מטילה כ־300 ביצים בקודקודיהם של הדקלים. הזחלים הבוקעים מן הביצים מכרסמים את בסיסי כפות הדקלים, את התמרים ואת ליבת העץ, עד כדי המתה של העץ.

 

הכתבה התפרסמה ב"ידיעות אחרונות"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שמעון ביטון
חדקונית הדקל
צילום: שמעון ביטון
מומלצים