שתף קטע נבחר

אסטרואיד בינוני יחלוף סמוך לכדור הארץ ב-4 בפברואר

האסטרואיד 2002 AJ129 יחלוף על פני כדור הארץ במרחק של 4.2 מיליון קילומטרים - שהם פי 10 המרחק בין כדור הארץ לירח. האסטרואיד צפוי לחלוף בבטחה

התנגשות אסטרואידים היא אחד האירועים האפוקליפטיים הכי פופולריים בתרבות שלנו, אבל הפעם - דווקא נראה שאין סכנה: האסטרואיד המכונה 2002 AJ129, צפוי לחלוף בבטחה בסמוך לכדור הארץ ב-4 בפברואר, בשעה 03:30 בלילה שעון ישראל. בנקודה הקרובה ביותר, האסטרואיד יגיע עד מרחק של 4.2 מיליון קילומטרים מכדור הארץ, שווי ערך לפי 10 המרחק בין כדור הארץ לירח.

 

 

האסטרואיד, שהתגלה בשנת 2002 כפי שאפשר להבין מהשם שלו, נחשב לעצם בגודל בינוני המצוי בקרבת כדור הארץ. הוא נחשב לאחת התגליות של פרויקט ניטור האסטרואידים הסמוכים לכדור הארץ, באתר החלל של נאס"א במאווי שבהוואי.

 

המהירות של האסטרואיד בשעה שבה הוא יתקרב לכדור הארץ, צפויה לעמוד על כ-34 קילומטרים לשנייה, והיא נחשבת למהירה גבוהה יותר ממרבית העצמים החולפים על פני כוכב הלכת שלנו. מהירות זו היא תוצאה של המסלול שבו חג האסטרואיד, במסגרתו הוא חולף גם קרוב מאוד לשמש.

 

על אף שהאסטרואיד מתוייג כעצם בעל פוטנציאל הרסני, הוא לא מהווה איום של ממש על שלמות כדור הארץ - ולא צפוי להגיע מספיק קרוב כדי לפגוע, לא עכשיו וגם לא בעתיד הנראה לעין. "אנחנו עוקבים אחרי האסטרואיד הזה כבר במשך 15 שנה", אמר פול קודאס, מנהל המעבדה לחקר עצמים הקרובים לכדור הארץ של נאס"א בקליפורניה, "אנחנו מכירים את המסלול שלו בצורה טובה ומדויקת. לפי החישובים שלנו, לאסטרואיד יש אפס סיכויי התנגשות בכדור הארץ, לא עכשיו ולא במשך 100 השנים הבאות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום הדמיה: נאס"א
קרובים-רחוקים. מסלול כדור הארץ והאסטרואיד
צילום הדמיה: נאס"א
מומלצים