לינק להצלחה
חלוקה מסודרת לתחומי תעסוקה, חברות ואזורים גיאוגרפיים, קשר ישיר לבוגרים שהצליחו ואפשרות לקבל הצעות עבודה מדויקות. עמודי האוניברסיטה בלינקדאין מספקים אין ספור הזדמנויות עסקיות. כנסו ותתחילו לעבוד
לינקדאין הפכה בשנים האחרונות לרשת העסקית המשפיעה ביותר בעולם: עם יותר מ־300 מיליון חברים ברחבי הגלובוס, מיליון מתוכם מישראל וכמעט שליש מהם מוגדרים כמנהלים. זו כבר לא רק פלטפורמה להצגת קורות חיים, כפי שהיה בתחילה. מדובר ברשת חברתית לכל דבר, שמספקת אין ספור הזדמנויות עסקיות לבכירים ולמתחילים כאחד.
שומרים על קשר
הבסיס לצמיחה המשמעותית של לינקדאין בחודשים האחרונים הוא שינוי עקבי של קהל היעד. בתוך זמן קצר, הצליחו קברניטי הרשת להוריד את הגיל הממוצע של המשתמשים מ־45 ל־33, באמצעות עבודת שיווק נכונה. המשמעות: יותר יוזמות, הרבה יותר אופציות, וקהל מגוון שיכול למצוא לעצמו את הנישה הנכונה ולפתוח את הקריירה ברגל ימין.
לצד פיצ'רים מעניינים כמו שירות חיפוש עבודות משודרג, אפליקציה מעודכנת לסלולרי ולטאבלטים, שכלול המדיה הפרסומית כולל "סטטוסים ממומנים" כמו בפייסבוק, פרסום באנרים חדש ושינויים עיצוביים שונים, מצאו לינקדאין נישה חדשה ומבריקה - עמודי אוניברסיטה.
דפי אוניברסיטה הם בעצם עמודי קהילה לכל דבר, שדומים במהותם לעמודים העסקיים בפייסבוק, אלא שבלינקדאין הם משמשים לקשר נטוורקינג אמיתי בין סטודנטים ובוגרים של המוסד האקדמי.
הרעיון הבסיסי הוא שלכל מוסד יש את הבוגרים המוצלחים שלו, ואלפי קרייריסטים פעילים שכבר השתלבו היטב בשוק העבודה. במקביל, ישנם גם אלפי סטודנטים צעירים בתחילת דרכם, שמתישהו ירצו להשתלב בעצמם בשוק העבודה. עמוד האוניברסיטה מאפשר להם, בין השאר, לנתב את עצמם באמצעות קשרים אישיים עם בוגרי המוסד. במקביל, הם יכולים לעקוב אחר הבוגרים וללמוד מהם כיצד להתקדם ולפתח את הקריירה.
כל מוסד אקדמי, מן הסתם, רוצה לראות את בוגריו מובילים בכל אחד מהתחומים שלמדו. זהו הבסיס לשמו וליוקרתו של המוסד. לינקדאין מעניקה למנהלים את הפלטפורמה להראות קבלות בשטח מחד, ולייצר ממשק בין הבוגרים המצליחים לבין הסטודנטים בתחילת דרכם מאידך.
דוגמא לעמוד מוצלח שכזה, המשלב בין כל האפשרויות שיש לינקדאין להציע, הוא הקריה האקדמית אונו. לדף של אונו יש אלפים רבים של עוקבים וכל בוגר שמעדכן בפרופיל האישי שלו את שם המוסד האקדמי, הופך מיד למעין שגריר של הדף. כשאנו מחפשים בתיבת החיפוש הראשית את המוסד נגיע לרשימה כללית של כל בוגרי המוסד, ונוכל לדעת במה הם עוסקים ובאלו תפקידים.
פיצ'ר מעניין, יעיל ושימושי בעמוד הוא Notable alumni, שמציג את הבוגרים שהמוסד בחר לציין כמצליחים או בולטים. מנהל הקהילה בוחר את המועמדים שכבר חברים לינקדאין ורשומים בשם הרשמי של המוסד, ומפנה אליהם את חברי הקהילה. הפיצ'ר מאפשר לפרגן ולהתגאות בבוגרים המוצלחים מחד, ולסמן לסטודנטים לאן עליהם לשאוף ואת מי כדאי להם להכיר.
העובדה שהקבוצה סגורה, מאפשרת לשלוח הזמנות פרטיות לכנסים רלוונטיים, להחליף מידע מקצועי וגם להציע באופן דיסקרטי הצעות עבודה לחברי הקבוצה. באותה מידה, ישנן גם קהילות נטוורקינג פתוחות שרלוונטיות לקהל רחב יותר.
"כמוסד אקדמאי מוביל, אנו רואים בפלטפורמת לינקדאין חלק משמעותי בניהול מערכת היחסים עם הסטודנטים והבוגרים וביצירת קשרים עסקיים בינם לבין עצמם. לינקדאין מאפשרת להם בצורה יעילה ליצור נטוורקינג וקשרים ופותחת בפניהם אופציות לשיתופי פעולה ומציאת עבודה. כמו כן, דף המכללה מחבר את המתעניינים בלימודים עם שלל תכנים רלוונטיים כגון הרצאות און ליין, מידע על המרצים ומסלולי הלימוד", אומר ישי כץ שיינפלד, סמנכ"ל השיווק של הקריה האקדמית אונו.
בעקבות הקמת עמודי האוניברסיטה נוצר עידוד של הון אנושי, שיכול לתרגם את עצמו להון אמיתי. סטודנטים בתחילת שכרגע נהנים רק מהשם של הקריה האקדמית אונו, יוכלו בהמשך להפוך לקרייריסטים מצליחים ואמידים. נוסף על כך, נוצר חיבור אמיתי בין השכבות השונות, על בסיס מכנה משותף.
קהילות סגורות
בתוך עמוד האוניברסיטה יש מסד נתונים שמחלק את כל אלה שהגדירו את עצמם בפרופיל כבוגרי או סטודנטים באותו מוסד, על פי מקצועות, חברות, תפקידים ספציפיים ואף אזורי מגורים. המיתוג המתוחכם אך מאוד פשוט הזה, מאפשר לכל חבר קהילה לסקור את רשת הנטוורקינג הפוטנציאלית שלו במקום אחד.
בהמשך, כל משתמש יכול לצפות בהצעות עבודה הרלוונטיות לאנשים שלומדים או למדו באותו מוסד, בין השאר על פי מקום המגורים, ולגלות מי מחבריו או החברים של חבריו לינקדאין הם בוגרים או סטודנטים באותו מוסד ומעוניינים באותם תחומים.
אחד מסימני ההיכר של לינקדאין הוא יצירת מועדוני חברים או מועדונים מקצועיים, על בסיס מכנה משותף. חלק מהעמודים פתוחים לכל הגולשים, ואת האחרים אפשר להגדיר כסגורים, והם מיועדים רק לקהילה מצומצמת על פי בחירת מנהל העמוד. כך, למשל, יחד עם הקריה האקדמית הגדרנו קהילה סגורה לבכירים בתחומי השיווק והמכירות. מטרת הקבוצה היא ייצור נטוורקינג מובהק ורק מי שרלוונטי לאותה קהילה מקבל מראש הזמנה באופן פרטי.
זיו שיינפלד, מנכ"ל ובעלים של חברת Z Digital House שמנהלת את פרויקט לינקדאין יחד עם הקריה האקדמית אונו, הוסיף: "החשיבות בנטוורקינג קהילתי והצערת הגילאים לינקדאין היא משמעותית עבור לינקדאין כאתר המלכד בין אנשים. זו ההזדמנות שלהם ליצור קשר על בסיס מכנה משותף עם מקבלי החלטות בשוק הישראלי".
לינקדאין אכן הולכת רחוק עם הרחבת הקהל הרלוונטי והצערת הגיל. החוכמה בהקמת דפי האוניברסיטה הם שבגיבוש המהלך נוצרים שני דברים עיקריים:
עידוד הון אנושי שיום אחד יתרגם את עצמו להון אמיתי.
קהל צעיר שיהפוך לקהל קרייריסטי ואמיד.