שתף קטע נבחר

כך נראה הרכב של space X מכדור הארץ

סרטון, המורכב מ-54 תמונות שצולמו מטלסקופ באריזונה, תיעדו את הרכב של אילון מאסק בחלל. במקביל, פרסם מייסד space X תמונה אחרונה של הרכב הנמצא בחלל

Virtual Telescope Project, המאפשר לגולשים מרחבי העולם לכוון כמה טלסקופים לעבר נקודות בחלל, קלט את החללית ובה רכב הטסלה של מייסד space X, אילון מאסק. צפו בסרטון קצרצר, שצולם מאריזונה ובה נראית החללית ובה המכונית (נקודה קטנה הזזה ימינה במרכז התמונה).

 

 

הסרטון, המורכב מ-54 תמונות שונות, תיעד את החללית - הנעה כמו אסטרואיד או כוכב שביט. בתוך המכונית נמצאת בובה הלבושה בבגדי אסטרונאוט. ב-The Virtual Telescope Project אמרו כי הם ימשיכו לנסות לעקוב אחר החללית, המתרחקת מכדור הארץ.

 

בהתחלה סבר מייסד החברה, אילון מאסק, לשלוח את החללית ובה הרכב למסלול סביב המאדים, אך בסופו של דבר היא תגיע לאזור האסטרואידים שבין מאדים לצדק.

 

נקודה קטנה בחלל ()
נקודה קטנה בחלל

התמונה האחרונה של המכונית והבובה ()
התמונה האחרונה של המכונית והבובה

 

במקביל, בסוף השבוע פרסם מאסק תמונה בחשבון האינסטגרם שלו, שבה נראית הבובה במושב הנהג במכונית ששוגרה לחלל. מאסק כתב כי זו התמונה האחרונה מתוך החללית.

 

רקטת "פלקון Heavy", ששוגרה ביום שלישי בשבוע שעבר לחלל, גדולה פי שלושה מרקטת פלקון 9, שמשמשת את החברה לשיגורי לוויינים ולהעברת אספקה לתחנת החלל הבינלאומית. הרקטה הענקית נבנתה במיוחד לרכב חלל שנועד להגיע לירח או למאדים, וכן ללוויינים גדולים במיוחד שיקיפו את כדור הארץ.

 

לפלקון 9 יש בוסטר בודד ואילו לרקטה הגדולה יש שלושה בוסטרים בבסיסה - שלהם 27 מנועים. עם זאת, הרקטה החדשה אינה הגדולה ביותר שנבנתה. השיא עדיין שייך לסאטורן 5 של נאס"א, שבה השתמשו בסוף שנות השישים ובתחילת שנות השבעים.

 

לאחר השיגור אמר מאסק כי הוא לא היה אופטימי: "היה לי חיזיון של פיצוץ ענקי על כן השיגור וגלגל שנשלח לאורך הדרך. אבל למרבה המזל זה לא מה שקרה", הוא הודה.

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים