שתף קטע נבחר

האסטרואיד בצורת הגולגולת מתקרב שוב לכדור הארץ

שלוש שנים לאחר שהאסטרואיד 2015 TB145 חלף במרחק של כ-500 אלף ק"מ מכדור הארץ, הוא עושה שוב את דרכו אלינו - אך הפעם יחלוף במרחק של כ-40 מיליון ק"מ

האסטרואיד בצורת גולגולת אנושית, שחלף על פני כדור הארץ דווקא בליל כל הקדושים של שנת 2015, מתקרב שוב לכדור הארץ - אלא שהפעם הוא יעבור במרחק של כ-40 מיליון ק"מ מאיתנו ב-11 בנובמבר ובניגוד לשמועות ברשת - הוא לא יהווה איום עלינו.

 

 

בסוכנות החלל האמריקנית מיהרו להרגיע, בעקבות השמועות ברשתות החברתיות, לפיהן האסטרואיד יתקרב מאוד לכדור הארץ ב"ליל כל הקדושים", החל בסוף חודש אוקטובר. "הפעם האסטרואיד לא יתקרב לכדור הארץ והוא יראה כנקודת אור קטנה", אמר ל-CNN פול צ'ודאס, מנהל המעבדה להנע סילוני של נאס"א במרכז ללימודי כדור הארץ.

 

 (הדמיה: חוזה אנתוניו פאנס / SINC) (הדמיה: חוזה אנתוניו פאנס / SINC)
(הדמיה: חוזה אנתוניו פאנס / SINC)
 

 

האסטרואיד 2015 TB145 התגלה בשנת 2015 על ידי אסטרונומים ותפס את תשומת ליבם שכן המסלול שלו כלל מעבר די קרוב לכדור הארץ ב-31 לאוקטובר באותה שנה. קרוב זה כמובן מושג יחסי: מדובר על מרחק של 499,000 קילומטרים. לשם ההשוואה: המרחק של הירח מכדור הארץ הוא 384,000 קילומטרים.

 

גודלו של האסטרואיד הוא 280 על 620 מטרים, בערך בגודל של שני גורדי שחקים והוא נע במהירות של 12,600 קמ"ש, מה שנאס"א מגדירים - מהירות יחסית גבוהה. הגילוי התרחש בזכות חוקרים שעבדו על הטלסקופ Pan-STARRS הממוקם בהוואי והוא מורכב גם מכמה מצלמות מיוחדות שמתעדות ומזהות עצמים שונים שיכולים להוות איום על כדור הארץ.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הדמיה: חוזה אנתוניו פאנס / SINC
האסטרואיד 2015 TB145
הדמיה: חוזה אנתוניו פאנס / SINC
מומלצים