שתף קטע נבחר

התיכוניסטים שיתנסו במיקרוסקופ עוצמתי

מנהלת תוכנית פריזמה במכון דוידסון אמרה: "התלמידים עוסקים בשאלות הגדולות של המדע, בחקר הסרטן, בעולם המסתורי של הגנטיקה וזאת רק ההתחלה"

תוכנית לימודים חדשה לתלמידי תיכון במכון דוידסון: לראשונה בישראל יתנסו תלמידי תיכון במיקרוסקופ אלקטרוני סורק, שמגדיל את החומר באופן משמעותי ומאפשר הסתכלות על חלקיקים מזעריים כמו חלקיקי זהב. מדובר במיקרוסקופ שבו משתמשים מדענים בכירים בתחום הננו טכנולוגיה.

 

זה זבוב (צילום: מכון דוידסון)
זה זבוב(צילום: מכון דוידסון)

 

בנוסף ילמדו התלמידים בתוכנית על המרת אנרגיית תנועה לאנרגיה חשמלית והדלקת נורה על ידי הזזת מגנט בתוך סליל, בניית אלקטרומגנט וחילוץ המפתח הנמצא במקום שלא ניתן להגיע עם הידיים, בניית מכשיר שמיעה מעיפרון, מגנט וחוט מוליך שדרכו ניתן לשמוע את המסר רק באמצעות המכשיר שהם בונים.

 

במסגרת תוכנית הפריזמה, תלמידי התיכון ילמדו לראשונה באופן מעמיק על תחום הייעוץ הגנטי ומחלות גנטיות. מדובר בנושא מתקדם שלא נלמד עד כה בקרב בני הנוער, אלא רק בלימודי האקדמיה.

 

במכון דוידסון אמרו כי בפעילות זו ילמדו התלמידים בצורה מעמיקה על הבסיס הגנטי והמולקולרי של מחלת הסרטן, תוך כדי דגש על ניסיונות היסטוריים ופריצות דרך מחקריות שנעשו בתחום ולמידה כיצד ניתן לנצל את המידע הנרכש לצורכי טיפול וריפוי. הלימודים יעסקו בדרכי הטיפול בסרטן, בשיטות המסורתיות וטיפולים חדשניים. גם בנושאים כמו לימוד על דרכן של קרני האור, משתמש המכון בדרכים מקוריות ומזמין את התלמידים ללמוד דרך מסלול משימות מאתגר בו הם יפענחו אותות מוצפנים, יפרצו מנעולים וישדרו אותות במהירות האור.

 

ד"ר אושרית נבון-מן, מנהלת תוכנית פריזמה במכון דוידסון, אמרה: "כבר תקופה ארוכה שאנו עובדים על פיתוח הגישה הפדגוגית, פריזמה, שמבוססת על תוכניות הלימוד שהכי מסקרנות את התלמידים ושאת רובן, הם לא זוכים ללמוד בבית הספר באופן מעמיק. התוכניות השונות מעניקות לתלמידים כלים מעשיים וחוויה מעשירה ומהנה. התלמידים עוסקים בשאלות הגדולות של המדע, בחקר הסרטן, בעולם המסתורי של הגנטיקה וזאת רק ההתחלה. באמצעות פריזמה אנו מציעים הנגשה לתכנים מחזית המדע, סביבת עבודה המאפשרת התנסות בעבודה עם ציוד ומכשור מתקדם ועבודה עם צוות מקצועי שמעורר את יצר הסקרנות המדעית של התלמידים וחושף אותם למדע עכשווי. מטרתנו היא לפתח את החשיבה המדעית והסקרנות לחקור את המדע כבר מגילאי החטיבה והתיכון ואנו קוראים לבתי הספר, למורים ולתלמידים לקחת חלק בפרויקט הייחודי הזה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מכון דוידסון
זה זבוב
צילום: מכון דוידסון
מומלצים