שתף קטע נבחר

הכירו את הסטודנטית - ספיר קרני

הייעוד שלה הוא פסיכולוגיה חינוכית והיא מאמינה ש"ידע זה כוח". ספיר קרני מספרת על עולם האקדמיה שלה

*התכנים במדור זה מוגשים בשיתוף עם המוסדות האקדמיים המציגים

 

הכירו את ספיר קרני, בת 26 מראשון לציון, סטודנטית שנה שלישית לפסיכולוגיה.

 

מה מייחד את התואר בפסיכולוגיה במכללת אחוה?

"היתרון הגדול של התואר הוא בהיותו חד-חוגי. לומדים 100% פסיכולוגיה. גם נושאים שעל פניהם נראים פחות קשורים, כמו קוגניציה או פיזיולוגיה, נלמדים בתכנית הלימודים ונקשרים לתחום. זה עזר לי להבין באמת איך הכל משפיע בסופו של דבר על נפש האדם. המרצים, שרובם מגיעים מהתחום, מלמדים אותי לא רק את מה שכתוב בספרים, אלא גם מביאים דוגמאות מהשטח ומהעבודה היומיומית שלהם.

ספיר קרני ()
ספיר קרני

"כסטודנטית, אני רואה מה פסיכולוג עובר באופן אישי, מה הוא חווה, איפה הוא נמצא היום - וזה בהרבה מקרים עוזר לי להבין אם אני באמת רוצה את זה או לא. כשנרשמתי ללימודים באתי 'נעולה' על תחום של פסיכולוגיה קלינית. אבל, אחרי שנחשפתי למרצה שהיא פסיכולוגית חינוכית ולקורסים השונים הבנתי שבעצם הייעוד שלי הוא פסיכולוגיה חינוכית, ובזה אני רוצה לעסוק. בנוסף, למי שלא עומד בתנאי הסף יש אופציה להירשם למכינה ייעודית לפסיכולוגיה. אופציה שלדעתי לא קיימת בהרבה מכללות".

 

איך את מרגישה שהלימודים תורמים לך להמשך?

"אבא שלי תמיד אמר לי ש'ידע זה כוח', שטוב לדעת הכל מהכל כי זה יתרום לי באופן אישי בפרט, ובעתיד בכלל. אם אני לומדת את מה שאני אוהבת, אין דבר כזה שאגיד לעצמי שמה שאני לומדת הוא מיותר או בזבוז של זמן. כל מה שידעתי בהתחלה על פסיכולוגיה זה רק פרויד והשאלה הידועה 'ואיך אתה מרגיש עם זה...?', אבל מהר מאוד גיליתי שזה טיפה בים ממה שכל עולם הפסיכולוגיה מכיל, כמו טיפול קוגניטיבי, אישיות, מוח והמון מאמרים מחקריים. אלה כלים שפתחו לי את החשיבה ואת עולם התוכן ואני לוקחת את זה איתי הלאה".

 

למה כדאי ללמוד באחוה?

"חברה מאוד טובה שלי, שסיימה תואר ראשון בפסיכולוגיה באחוה, סיפרה לי על הרמה הגבוהה של החומר הנלמד שחופף לתכנים הנלמדים באוניברסיטאות. הממשק הכמעט ישיר הזה הוא קרש מקפצה גדול לכל מי שרוצה וחושב ללמוד תואר שני. גם עוברים אתנו על החומר שמופיע במבחן מתא"ם, שאותו צריך לעבור כדי להתקבל לתארים מתקדמים, וזה בונוס בפני עצמו. מעבר לכך, זה לא סוד שעולם האקדמיה הוא לא זול. העובדה שבמכללה משלמים שכר לימוד אוניברסיטאי הוא יתרון עצום והיווה אחד מהשיקולים שלי לבחירה במכללה".

 

איך האווירה במכללה?

"הדבר הראשון שאמרתי לחברים שלי הוא שאני הולכת ללמוד בקיבוץ אחוה. ההרגשה כאן היא שכולם למען כולם. יש פה אינטימיות, צבעוניות, מרחבים ירוקים ואנשים טובים ומקסימים. גם אמא שלי למדה לפני הרבה שנים חינוך כאן באחוה, אז בכלל יש למקום הזה ערך מוסף עבורי".

 

ואיך המרצים?

"לא היה מקרה אחד ששאלתי משהו ולא קבלתי מענה. המרצים מדהימים, מקצועיים ויחד עם זאת מדברים איתי בגובה העיניים. הם מרגיעים אותי כשאני לחוצה ומכילים אותי כשקצת קשה. אני לומדת עם דוקטורים ופרופסורים בעלי שם עולמי, מרצים שבנו את הפסיכומטרי, שמלמדים באוקספורד, שלקחו חלק בבניית מבחן מתא"ם - ואני מרגישה שאני בידיים טובות".

 

איזה טיפים את יכולה לתת למי ששוקל ללמוד באחוה?

"פשוט תבואו. מעבר לכך שהלימודים לא יקרים, שאין ספק שזה משחק תפקיד, אתם תקבלו חווית לימודים מיוחדת וקרש קפיצה עצום ללימודים לתואר שני".

 

מה את רוצה לעשות כשתהיי גדולה?

"הכיוון הוא פסיכולוגיה חינוכית ואני מאמינה שלשם גם אגיע".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים