שתף קטע נבחר

סכנה! נמלת האש התגלתה במשתלות באזור י-ם

הנמלה אמנם אינה מעבירה מחלות, אולם היא מהווה מפגע תברואי, ועקיצותיה כואבות מאוד ויוצרות מעין כוויה. היא נמצאה בשתי משתלות באזור ירושלים

בשתי משתלות באזור ירושלים התגלו בשבועות האחרונים כמה מוקדים של נמלת האש. כך הודיע בצהריים (יום ב') המשרד להגנת הסביבה. שתי המשתלות, שבהן התגלו הנמלים, קיבלו הנחיות מהמשרד להגנת הסביבה על איסור מכירת צמחים מהאזורים הנגועים ונדרשו לטפל במפגעים עד להכחדת הנמלה משטחן, והמשרד עוקב אחר טיפול המשתלות בנושא באופן רציף.

 

במשרד להגנת הסביבה אמרו כי יש חשש כי הנמלה נמצאת ביישובי המועצה האזורית גוש עציון, ביישובי המועצה האזורית מטה יהודה, ירושלים והסביבה. המשרד מדגיש כי זיהוי מוקדם של המוקדים וביצוע פעולות מניעה וזהירות עשויים למנוע המשך התפשטות הנמלה בסביבת השטח הנגוע.

 

נמלת האש (צילום: ליאנה זרבי, האתר של המשרד להגנת הסביבה) (צילום: ליאנה זרבי, האתר של המשרד להגנת הסביבה)
נמלת האש(צילום: ליאנה זרבי, האתר של המשרד להגנת הסביבה)

 

המשרד להגנת הסביבה מבקש מהציבור שרכש עציצים ושתילים מן המשתלות - לנקוט עירנות ולבדוק אם נגועים בנמלה. זאת, כדי לעדכן בהתאם את הרשות המקומית ואת המשרד להגנת הסביבה - על מנת לקבל הנחיות כיצד לטפל במפגע ולמנוע את התפשטותו. להודעה על איתור המפגע יש להתקשר למוקדי החירום של הרשויות המקומיות או למוקד החירום של המשרד להגנת הסביבה בטלפון *6911. לפי הודעת המשרד להגנת הסביבה, המשתלות הן: משתלת פולק בסמוך ליישוב מסילת ציון, ומשתלת "ירוק במדבר" שביישוב תקוע.

 

נמלת האש הקטנה מוגדרת בעולם כאחד מ-100 המינים הפולשים המסוכנים לסביבה. הנמלה אינה מעבירה מחלות, אולם היא מהווה מפגע תברואי, ועקיצותיה כואבות מאוד ויוצרות מעין כוויה. נמלת האש הקטנה זוהתה והוגדרה לראשונה בישראל בסוף שנת 2005 באזור עמק הירדן. הגורם להתפשטות הנמלה בעולם הוא הסחר בעצים שבהם נמצאים קנים של הנמלים. בארץ מתפשטת הנמלה באמצעות שבבי עץ לחיפוי, גזרי עץ להסקה, גזם עצים, עציצים, אדמה וכד', המועברים ממקום למקום.

  

במשרד להגנת הסביבה אמרו כי כטיפול ראשוני מומלץ להדביר את נמלת האש הקטנה בעזרת פיתיונות גרגריים מחוץ לבית בכל שטח הגינה והחצר. אם טיפול זה לא פתר את הבעיה, אפשר לפזר פיתיונות גרגריים או פיתיון ג'ל גם בתוך הבית, לפי ההנחיות. השימוש בחלק מהתכשירים מותר לקהל הרחב, אולם אפשר להזמין איש מקצוע - מדביר מוסמך בעל רישיון הדברה בתוקף מהמשרד להגנת הסביבה. במקרים של נגיעּות קשה מומלץ להזמין מדביר מוסמך שיעשה ניטור מקיף ויטפל בכל השטח.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ליאנה זרבי, האתר של המשרד להגנת הסביבה
נמלת האש
צילום: ליאנה זרבי, האתר של המשרד להגנת הסביבה
מומלצים