שתף קטע נבחר

10 חוקרים מצטיינים יקבלו את פרס קריל

חוקרים ממכון ויצמן למדע, הטכניון, האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת חיפה ובר אילן יקבלו את הפרס בטקס שיתקיים בתחילת החודש הבא

קרן וולף פרסמה השבוע את רשימת עשרת הזוכים בפרס קריל היוקרתי לשנת 2019. הפרס, על סך 10,000 דולר לכל חוקר, מוענק מדי שנה בתחומי המדעים המדויקים, מדעי החיים, הרפואה, החקלאות וההנדסה. הזוכים נבחרו על ידי ועדת המלגות של הקרן מתוך רשימה של עשרות מועמדים מצטיינים המוגשת על ידי האוניברסיטאות. טקס הענקת הפרסים יתקיים בתחילת החודש הבא בתל אביב.

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

הזוכים בפרס הם:

ד"ר ברוך ברזל, אוניברסיטת בר-אילן

ד"ר אמנון בר שיר, מכון ויצמן למדע

ד"ר אורי כץ, האוניברסיטה העברית בירושלים

ד"ר מלאכי נוקד, אוניברסיטת בר-אילן

פרופ' משנה ירון פוקס, הטכניון מכון טכנולוגי לישראל

ד"ר עופר פירסטנברג, מכון ויצמן למדע

פרופ' משנה שחר קוטינסקי, הטכניון מכון טכנולוגי לישראל

ד"ר נטע רגב רוצקי, מכון ויצמן למדע

ד"ר נגה רון צבי, אוניברסיטת חיפה

ד"ר דפנה שחף, האוניברסיטה העברית בירושלים

 

מנכ"לית קרן וולף, רעות ינון ברמן, אמרה: "רגע לפני הבחירות לכנסת, אנו רואים שוב את החשיבות שבהשקעה במחקר באקדמיה הישראלית ואת הפוטנציאל הטמון בחוקרים וחוקרות במוסדות האקדמיים בישראל. יש לנו במה להתגאות, ועם זאת, הלוואי ויבוא יום שבמצע המפלגות גם נראה מי נותן משקל וסדר יום למדע ולאקדמיה".

 

הפרסים ממומנים מעזבנו של התורם אברהם הירש קריל שלנגר (1912-2007) יליד גרמניה שהיגר עם רעייתו לדרום אמריקה ב-1938 והקים שם מפעל טקסטיל. הוא הצליח להביא את הוריו וקרוביו לדרום אמריקה, ובכך הציל את משפחתו מהנאצים. קריל היה פעיל בקהילת יהודים יוצאי גרמניה ותומך נלהב במדינת ישראל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים