שתף קטע נבחר

פלישה שחורה: "החיפושיות יעלמו בשבועיים הקרובים"

מומחה לחיפושית מרגיע ואומר כי "רצנית אוליביה", שהגיעה לערים רבות ברחבי הארץ, היא "חיפושית חמודה מאוד" שמסייעת לחקלאות. לדבריו, החיפושיות יעלמו בקרוב מהערים

 

 

 

ישראל ומדינות נוספות באזור סובלות בשבועות האחרונים מפלישה של חיפושיות שחורות ממין "רצנית אוליביה". לייבלה פרידמן, מנהל אוסף החיפושיות במוזיאון הטבע באוניברסיטת תל אביב, מרגיע ואומר כי החיפושית יעלמו בקרוב כלעומת שבאו: "תוך כמה ימים, מקסימום שבוע-שבועיים זה יעלם וכנראה שעוד שנים דבר כזה לא יחזור".

 

מדובר בחיפושית שמטילה בין 150 ל-400 ביצים בשבועיים. הרצנית, שפעילה בעיקר בלילות, חיה בין 22 ל-26 ימים בסך הכול. במשרד להגנת הסביבה הדגישו כי הן אינן מזיקות ואינן מעבירות מחלות לאדם, ולכן אין מקום לנקוט אמצעי הדברה נגדן. "לא צריך לדאוג בכלל, הן חיפושיות חמודות מאוד", אמר פרידמן. "הן טורפות חרקים אחרים, במיוחד זחלים של עשים ופרפרים. הן גם מועילות לחקלאות כי הן אוכלות מזיקי חקלאות והן לא עושות כלום". לדבריו, "בארץ אין שום חיפושית שמסוכנת לאדם".

 

 

חיפושיות מסוג
חיפושיות מסוג "רצנית אוליביה"(צילום: ד"ר אורי שלום, המשרד להגנת הסביבה)

חיפושית
חיפושית "רצנית אוליביה"(צילום: ד"ר אורי שלום, המשרד להגנת הסביבה)

סעודיה מדינה חיפושיות חיפושית שחורה רצנית אוליביה ()
קצת יותר חיפושיות, בעיר מדינה בסעודיה

פרידמן הסביר כיצד מדוע הן התרבו מאוד השנה: "הן חיות בטבע הישראלי כל השנים. השנה היה גשם בכל החורף, יש הרבה צמחים. כנראה שיש יותר מדור אחד השנה, הטילו ביצים, ומהביצים יצאו זחלו".

 

 

הוא מרגיע ואומר כי תמונות שצולמו בסעודיה, שם התרכזו אלפי חיפושיות בכמה מקומות, לא צפויות בישראל:  "כנראה שאין כל כך הרבה סיכוי, זה כבר הולך ומתמעט".

 

במשרד להגנת הסביבה אמרו כבר אתמול כי אין לנקוט הדברה נרחבת אלא רק במקרים מיוחדים: כאשר החיפושית במופע חריג והמוני בתחום יישוב, ובמקום שבו היא גורמת בפועל למטרד. הם אמרו כי אפשר לבצע הדברה ממוקדת בשטח מצומצם כדי למנוע נזק לציבור ולרכוש והזהירו כי מדביר שיפעל בניגוד להנחיות ייחשב מבצע הדברה רשלנית ואסורה, ויינקטו נגדו האמצעים הקבועים בחוק.

 

 

.

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שמוליק דוד
חיפושית "רצנית אוליביה" באשדוד
צילום: שמוליק דוד
מומלצים