שתף קטע נבחר

עוד 320 מגה וואט חשמל ירוק ייוצרו בצפון

בתוכנית: בתחום המועצה האזורית גלבוע יוקם מתקן לייצור אנרגיה סולארית, על שטח כולל של 2,700 דונם. מתקן נוסף יוקם באזור בית שאן

הוועדה לתשתיות לאומיות מקדמת הקמת שני מתקנים פוטו-וולטאים בצפון בארץ, שיספקו חשמל בהיקף של 320 מגה-וואט. אחד המתקנים יוקם בחבל התענך והשני בעמק המעיינות.

 

בחבל התענך (תת"ל 96), אישרה הוועדה תוכנית לייצור אנרגיה סולארית כחלק ממהלך ארצי ליישום התחייבות בינלאומית של המדינה. התכנית ממוקמת בתחום המועצה האזורית גלבוע, למתקן לאנרגיה מתחדשת הגדול ביותר שהוקם בצפון עד היום. המתקן מתוכנן להתפרש על שטח כולל של כ-2,700 דונם, והוא יספק עד 250 מגה-וואט, שיוזרמו לרשת הולכת החשמל הארצית. התוכנית הוגשה על ידי חברת מנורה מבטחים אנרגיה בע"מ שהוסמכה על ידי הממשלה להגיש תוכנית לייצור חשמל באנרגיה מתחדשת לות"ל באזור זה. 

 

אנרגיה ירוקה (צילום: shutterstock)
אנרגיה ירוקה. שני מתקנים חדשים של אנרגיה סולארית. ארכיון(צילום: shutterstock)

 

לפרויקט גם היבט חברתי בשל ההזדמנות לחזק את מצבם הכלכלי של יישובי חבל התענך ובשל השותפות שהוא מייצר ביניהם. הכנת התוכנית לוותה בתסקיר השפעה על הסביבה, בדגש על צמצום הפגיעה בשטחים ערכיים, הימנעות מפגיעה במעברי בעלי חיים, היטמעות מיטבית בנוף ויישום אמצעים לשימור קרקע. בנוסף קבעה התוכנית הוראות לצמצום הפגיעה בבעלי כנף מקו החשמל.

 

הוועדה הנחתה על הכנת תסקיר השפעה על הסביבה, שיבוצע בחודשים הקרובים. בהקמת המתקן תמך איגוד המושבים ו-10 מושבים שנמצאים במרחב שבו עתיד לקום המתקן הינם שותפים במיזם.

 

בנוסף החליטה הוועדה להעביר להערות והשגות הציבור תוכנית נוספת לייצור אנרגיה מתחדשת, במתקן פוטו וולטאי בעמק המעיינות (תת"ל 97). התוכנית, שבה חברו חברת דוראל אנרגיה ו-11 קיבוצים מהמועצה האזורית עמק המעיינות, מיועדת לייצר כ-70 מגה וואט של אנרגיה סולארית בשטח של כ- 1,300 דונם. התוכנית כוללת מסדרון חיבור המתקן לרשת החשמל הארצית.

 

מתכננת הועדה נאוה אלינסקי-רדאעי ציינה כי "הועדה לתשתיות לאומיות מוצאת חשיבות עליונה בקידום מתקנים פוטו וולטאים המייצרים אנרגיה ירוקה. מימוש התכניות מהווה צעד משמעותי נוסף ליישום יעדי הממשלה, שקבעו הגעה ליעד של 17% אנרגיה ממקורות מתחדשים עד לשנת 2030".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דובר צה"ל
חווה לייצור אנרגיה סולארית. ארכיון
צילום: דובר צה"ל
מומלצים