שתף קטע נבחר

"רוב הסטודנטים החרדים רוצים להמשיך לתואר שני"

עוד עולה מהסקר כי כמחצית מהסטודנטים החרדים הגברים מוכנים ללמוד כשאת השיעור מעבירה אישה, בתנאי שהיא לבושה באופן מכבד

58.6% מהסטודנטים החרדים לא פוסלים את האפשרות שילמדו בעתיד לתואר שני. 47.9% מהסטודנטים החרדים אמרו כי קשיים כלכליים עלולים לפגוע בלימודיהם. כך עולה מסקר שנערך על-ידי התאחדות הסטודנטים הארצית, בקרב כ- 500 סטודנטים וסטודנטיות מהמגזר החרדי.

 

לקראת כנס העוסק בשילוב חרדים באקדמיה, אשר יתקיים מחר (יום ה') בהשתתפות בית הספר לחברה ומדיניות ותכנית מובילים של דיקנאט הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב, יזמה התאחדות הסטודנטים הארצית סקר מקיף בקרב סטודנטים וסטודנטיות מהמגזר החרדי בלבד, בסיוע החוקר ד"ר איתן רגב. מטרת הסקר הינה להבין את הלכי הרוח בקרב הסטודנטים על אודות שאלות קריטיות כגון הפרדה מגדרית, לימודים מתקדמים וכדומה. על הסקר ענו סטודנטים מהמגזר החסידי, הליטאי ובני עדות המזרח.

 

עוד עולה מהסקר כי כמחצית מהסטודנטים החרדים הגברים מוכנים ללמוד כשאת השיעור מעבירה אישה, בתנאי שהיא לבושה באופן מכבד. בין הזרמים השונים ההתנגדות החזקה ביותר ללמוד ממרצה אישה היא בזרם החסידי. כ-70% מהסטודנטים החרדים חושבים שאפשרי שנשים ילמדו ממרצים גברים. המקצועות הנחשקים ביותר ללימודי תואר שני במגזר החרדי הינם חינוך, ומדעי החברה, ואילו מדעי המחשב נמצא בעדיפות הנמוכה ביותר. 

 

שלומי יחיאב, יו
שלומי יחיאב, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית(צילום: התאחדות הסטודנטים)

 

יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, שלומי יחיאב, אמר: "אין ספק שהאג'נדה שלנו כהתאחדות, היא לשלב כמה שיותר סטודנטים מהחברה החרדית באקדמיה. לצד זאת, הדרך עצמה לא פחות חשובה מהמטרה. אנחנו חייבים כחברה וכמערכת להידרש לסוגיית הנשירה, הקשיים התרבותיים והפערים הלימודיים איתם מגיעים צעירים מהמגזר החרדי על גווניו. בנוסף, מסתמנת סתירה בין ההתעקשות של בעלי אינטרסים בעמדות מפתח לבין הקול הסטודנטיאלי, שאומר בבירור שהדרך לשילוב היא מגוונת ואינה מצויה בהפרדה מגדרית גרידא. הסטודנטים דורשים וזכאים בראש ובראשונה לאיכות ומצוינות אקדמית, כמו כל הסטודנטים והסטודנטיות בישראל. אנו קוראים למל"ג ולמקבלי ההחלטות שמגבשים בימים אלה מדיניות עדכנית לשילוב חרדים באקדמיה, אל תשפכו את התינוק עם המים והקשיבו לסטודנטים בשטח".

 

ד"ר איתן רגב מהמכון הישראלי לדמוקרטיה הוסיף: "הסקר מספק מבט חשוב אל תוך עולמם של הסטודנטים החרדים. לראשונה נחשפות עמדותיהם של הסטודנטים עצמם, בסוגיות מרכזיות הנוגעות לאופן שילובם באקדמיה, איכות הלימודים, והקשיים והאתגרים איתם הם מתמודדים. ממצאי הסקר, יכולים לסייע במיקוד והגברת האפקטיביות של צעדי מדיניות להגברת שיעורי ההשתלבות של חרדים באקדמיה, שיפור הישגיהם, וצמצום שיעורי הנשירה שלהם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום באדיבות: המכללה החרדית ירושלים
ארכיון
צילום באדיבות: המכללה החרדית ירושלים
מומלצים