שתף קטע נבחר

עמוס 17 ישוגר הלילה: "לוויין מדור חדש"

אם לא תהיה דחייה של הרגע האחרון, הלוויין של חלל תקשורת ובואינג ישוגר הלילה מקייפ קנוורל שבפלורידה. בריאיון ל-ynet אמר מנכ"ל חברת חלל תקשורת: "ההתרגשות גבוהה. ודאי שהשיגור יצליח"

הושלמו ההכנות לשיגור הלוויין עמוס 17 של חברת חלל תקשורת ובואינג. אם לא תהיה דחייה של הרגע האחרון, לוויין התקשורת ישוגר בין השעות 1:52 הלילה (בין שלישי לרביעי) ל-3:21 לחלל על גבי משגר פלקון 9 של חברת SpaceX מקייפ קנוורל שבפלורידה. ynet יעביר בשידור חי את רגעי השיגור החל מהשעה 1:40 הלילה.

 

 

SpaceX הייתה אמורה לשגר את הלוויין בלילה שבין שבת לראשון, אך בשל תקלה בשסתום באחד המנועים של המשגר - השיגור נדחה. באזור אתר השיגור ירדו אתמול גשמים, מלווים בסופות ברקים, אך מאז מזג האוויר התבהר. השיגור מעורר עניין רב בקרב חברות תקשורת באפריקה ובשיגור עצמו אמורים לצפות נציגי חברות מניגריה, מאלי, קונגו ומדינות נוספות ביבשת.

 

בינתיים ההתרגשות לקראת שיגור הלוויין גדולה. בריאיון לאולפן ynet סיפר מנכ"ל חלל תקשורת, דוד פולק, הנמצא בפלורידה, על ההכנות האחרונות לשיגור. "ההתרגשות גבוהה ונשמר מתח גבוה כבר כמה ימים", הוא אמר. "ודאי שהשיגור יצליח".

 

מנכ
מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק ליד המשגר, אתמול(צילום: spaceX)

 

אנשי עמוס 17 ליד המשגר (צילום: חלל תקשורת)
אנשי עמוס 17 ליד המשגר(צילום: חלל תקשורת)

 

על הייחודיות של הלוויין, הוא אמר: "עמוס 17 הוא דור חדש ומתקדם בואינג. הוא המתקדם ביותר של לווייני התקשורת שמשמשים בעולם האזרחי, בגלל זה בחרנו בו. יש תחרות גדולה באפריקה לספק תקשורת. כולם יודעים שזה היעד הבא, וחיפשנו את מה שיבדיל בינינו ומה שמבדיל הוא התכנון המיוחד שעשינו. המתעד הדיגיטלי של בואינג יכול להביא את התכנון המיוחד שלנו לידי ביטוי ולכן בחרנו בהם".

 

פייסבוק הייתה אמורה להיות הלקוחה הגדולה של עמוס 6, שהתפוצץ על כן השיגור לפני כשלוש שנים. פולק לא פסל את האפשרות שהרשת החברתית הגדולה תפנה לחלל תקשורת. "פייסבוק לא פנו אלינו, אני חושב שהטראומה של עמוס 6 אצלם הייתה גדולה ועכשיו הם מחכים לראות לוויינים עובדים".

  ()

הלוויין עמוס 17 (צילום: חלל תקשורת)
הלוויין עמוס 17(צילום: חלל תקשורת)

 

פולק אמר כי הלוויין יתחיל לעבוד כחודשיים וחצי לאחר השיגור: "יש לו מתעד דיגיטלי מאוד משוכלל ולכן הבדיקות שלו בחלל ייקחו יותר זמן. אנחנו רוצים לבדוק את כל הערוצים ואת כל האפשרויות וזה לוקח זמן. לוויין שאמור לפעול 20 שנה, אז עוד כמה בדיקות זה לא נורא".

 

ואחרי השיגור של עמוס 17, יתפנו בחלל תקשורת לתכנון הלוויין הבא. פולק סיפר: "עמוס 8 הוא סיפור אחר, בעמוס 8 אנחנו רוצים לחכות לדור הבא של הלוויינים, שיהיו בהם אלומות גמישות. אלו לוויינים מהדור הבא שנקראים flexsat. כל החברות הגדולות, ביניהן התעשייה האווירית, עובדים על זה. אני מעריך שתוך שנה-שנתיים הלוויינים האלו יהיו מוכנים ומבצעיים ולכן לגבי עמוס 8 נקבל החלטות בעוד כשנה". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הדמיה: חלל תקשורת
הדמיה של עמוס 17
הדמיה: חלל תקשורת
מומלצים