שתף קטע נבחר

דיווח: רכב הטסלה של מאסק השלים הקפה סביב השמש

אתר העוקב אחר תנועת הרכב, ששוגר לפני כשנה וחצי לחלל, דיווח כי הוא השלים הקפה ראשונה סביב השמש. כרגע הרכב נמצא במרחק של כ-111 מיליון ק"מ ממאדים

מכונית הטסלה של אילון מאסק ובה הבובה starman, ששוגרה לחלל בפברואר 2018, השלימה הקפה ראשונה סביב השמש. המכונית, שלה לקח 577 ימים להקיף את השמש, נמצאת במסלול הקרוב למסלולו של מאדים. כך דיווח אתר whereisroadster.com, העוקב אחר מסלולה של המכונית.

 

 

נכון לשעה 16:00 היום (ב') הייתה המכונית במרחק של כ-298 מיליון ק"מ מכדור הארץ. עוד פורסם באתר כי המכונית נמצאת כ-111 מיליון ק"מ ממאדים. עד כה עברה המכונית מרחק עצום של יותר מ-1.2 מיליארד ק"מ. באתר נכתב עוד כי צריכת הדלק של המכונית הוא כ-2,500 ק"מ לליטר. כמות הדלק לק"מ צפויה לרדת - כיוון שמדובר בדלק שכבר נשרף בעת שיגור הרכב לחלל לפני כשנה וחצי.

 

הרכב שוגר באמצעות רקטת "פלקון Heavy" של SpaceX. מדובר ברקטה גדולה פי שלושה מרקטת פלקון 9, שמשמשת את החברה לשיגורי לוויינים ולהעברת אספקה לתחנת החלל הבינלאומית. הרקטה הענקית נבנתה במיוחד לרכב חלל שנועד להגיע לירח או למאדים, וכן ללוויינים גדולים במיוחד שיקיפו את כדור הארץ.

 

הרכב בחלל ()
הרכב בחלל

 

לפלקון 9 הרגיל, שבאמצעותו שגורו בין היתר החללית בראשית ולוויין התקשורת עמוס 17, יש בוסטר בודד ואילו לרקטה הגדולה יש שלושה בוסטרים בבסיסה - שלהם 27 מנועים. עם זאת, הרקטה הכבדה אינה הגדולה ביותר שנבנתה. השיא עדיין שייך לסאטורן 5 של נאס"א, שבה השתמשו בסוף שנות השישים ובתחילת שנות השבעים.

 

מאסק, שמתכנן לערוך ניסוי בספינת החלל בימים הקרובים, עורר עניין ברשת בימים האחרונים - לאחר שכתב בחשבון הטוויטר שלו שיש להפציץ את מאדים בנשק גרעיני

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים