שתף קטע נבחר

הישראלי שמצא איפה הכי כדאי לגרד

פרופ' גיל יוסיפוביץ זכה בפרס "איג נובל" על מחקר רציני בנושא הגירודים. "אחת התוצאות המפתיעות היה שהקרסול הוא האזור שהכי מגרד", הוא אמר בריאיון לאולפן ynet

הזוכים בפרסי נובל לשנת 2019 טרם הוכרזו, אבל יש לנו כבר זוכה ישראלי בפרס "איג נובל", הפרס על מחקרים שגורמים לנו לצחוק. חתני פרס איג נובל לשלום הם רופאים וחוקרים מרחבי העולם שמיפו אילו אזורים בגוף הכי כיף לגרד. בין החוקרים שקיבלו את הפרס הוא החוקר הישראלי, פרופ' גיל יוסיפוביץ, מנהל מחלקת עור באוניברסיטת מיאמי בפלורידה.

 

 

בריאיון לאולפן ynet אמר פרופ' יוסיפוביץ כי מדובר במחקר רציני לחלוטין: "זה פרס על עבודה שנעשתה בזמן שהייתי באוניברסיטת wake forest בצפון קרוליינה על מיפוי של אזורים של גרד בגוף. זו עבודה שיש לה משמעות קלינית מאוד חשובה. המשמעות שלה שיש אזורים מסוימים שאנחנו מתגרדים יותר. אחת התוצאות המפתיעות היה שהקרסול הוא האזור שהכי מגרד וגם עם הכי הרבה הנאה כי יש הנאה בגרד".

 

הוא הוסיף כי "הפרס ניתן על עבודות מדעיות שגורמות לנו לצחוק ולחשוב על דברים אחרים, אבל יש לזה חשיבות קלינית כי יש הרבה חולים וזה מסביר למה הקרסול הוא אחד האתרים שיש בו את הגרד והתופעות העוריות האלה".

 

פרופ' גיל יוסיפוביץ  (צילום: shutterstock)
פרופ' גיל יוסיפוביץ (צילום: shutterstock)

 

פרופ' יוסיפוביץ זכה בפרס בין היתר יחד עם חוקרת מסעודיה. "המחקר נעשה כולו בצפון קרוליינה. הייתה חוקרת מסעודיה והיו גם שותפים מסינגפור, רופא רומני, רופא אנגלי, לכן קיבלנו את הפרס לשלום", הוא אמר.

 

בניגוד לחוקרים האחרים שהגיעו לקבל את הפרס בטקס המרשים שנערך באוניברסיטת הרווארד, פרופ' יוסיפוביץ וחבריו למחקר לא הגיעו לקבל את הפרס: "אני מתעסק הרבה עם חולים וחשבתי שזה לא יהיה ראוי שאני אשתתף בטקס שהוא קצת היתולי כי זה ייצור מצב שהחולים יבינו שאני צוחק עליהם".

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה(צילום: shutterstock)

  

כמה מזוכי פרס "איג נובל" זכו לאחר מכן בנובל האמיתי. על כך אמר החוקר הישראלי :"אני קלינאי חוקר, בדר כלל מי שמקבל פרסי נובל הם אלה שיושבים במעבדה ועובדים על עכברים ורצפטורים ברמה הזאת, אבל אין ספק שהרבה מהזוכים קיבלו אחרי זה נובל אמיתי, אבל זה לא המטרה של המחקר שלי".

 

במחקר עצמו עוררו החוקרים גירוד בשלושה אזורים שונים בגופם של מתנדבים - אמה, קרסול וגב - בעזרת הצמח Mucuna prurien, שמגע בחלקים ממנו גורם לגירוד חזק. התברר שהגירוד חזק יותר בקרסול, אחריו בגב ולבסוף באמה, וכך גם ההנאה המופקת מפעולת הגירוד. הזוכים שלחו סרטון של אחד מהם, פרנסיס מקגלון (McGlone), שהודה על הזכייה כשעל כתפו בובת הומונקולוס.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
ואיפה מגרד לכם?
צילום: shutterstock
מומלצים