שתף קטע נבחר

צפו: חליפת החלל של נאס"א למשימות לירח

סוכנות החלל האמריקנית הציגה חליפות חלל, שאותן ילבשו אסטרונאוטים על אדמת הירח ובשיגורים לחלל

לבן, אבל גם אדום וכחול ויש אחת בכתום: סוכנות החלל האמריקנית נאס"א חשפה הלילה (יום ד') את חליפות החלל החדשות, שאותן ילבשו אסטרונאוטים במשימות עתידיות לירח ואולי למשימות ליעדים רחוקים יותר. בנוסף חשפה נאס"א חליפת חלל, שאותה ילבשו האסטרונאוטים בעת שישוגרו לחלל ובזמן שיחזרו לכדור הארץ באמצעות החללית אוריון.

 

 

באירוע שהתקיים במרכז החלל ג'ונסון ביוסטון, לבשה כריסטין דיוויס - מהנדסת בצוות הפיתוח של חליפות החלל, את חליפת החלל לירח (יחידה לניידות חוץ רחבה - xEMU), שאותה אמורה ללבוש האישה הראשונה שתדרוך על אדמת הירח. נאס"א מתכננת לשגר בשנת 2024 את האישה הראשונה והגבר ה-13 שידרכו על אדמת הירח.

 

בחליפת החלל החדשה, שאותה ילבשו אסטרונאוטים על אדמת הירח, יש שיפורים רבים לעומת חליפות החלל שלבשו אסטרונאוטים במשימות אפולו, שהסתיימו בשנת 1972. בנאס"א אמרו גם כי החליפה מתקדמת יותר מהחליפות שלובשים אסטרונאוטים בזמן שהם יוצאים ל"הליכות חלל" מחוץ לתחנת החלל הבינלאומית.

 

חליפות החלל החדשות של נאס
חליפות החלל החדשות של נאס"א(צילום: AP)

בנאס
בנאס"א הבטיחו לחזור לירח ב-2024(צילום: AP)

 

בנאס"א הוסיפו כי החליפה תיוצר בגדלים שונים והיא תהיה נוחה בהרבה להליכה על אדמת הירח, מאשר החליפות שאותן לבשו 12 האסטרונאוטים במשימות אפולו 11, 12, 14, 15, 16 ו-17.

 

האסטרונאוטית קתלין רובינס אמרה באותו אירוע: "האפשרות לניידות היא אחד הדברים הכי חשובים. אם צריך להרים אבן, אם אתה מתקין מכשיר מדעי, אתה זקוק לניידות בחלק העליון של החליפה".

החליפה הכתומה לשיגורים ונחיתות, החליפה הלבנה מיועדת להליכה על פני הירח (צילום: AP)
החליפה הכתומה לשיגורים ונחיתות, החליפה הלבנה מיועדת להליכה על פני הירח(צילום: AP)

החליפה הכתומה מיועדת לשיגורים ולחזרה לכדור הארץ (צילום: AP)
החליפה הכתומה מיועדת לשיגורים ולחזרה לכדור הארץ(צילום: AP)

 

בנוסף הוצגה באירוע חליפת חלל, שאותה ילבשו אסטרונאוטים שישוגרו בשנים הקרובות מאדמת ארצות הברית. את החליפה לבש דסטין גוהמרט מצוות הפיתוח של חלליות אוריון. מדובר בחלליות שאמורות להביא אסטרונאוטים לתחנת החלל הבינלאומית.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים