שתף קטע נבחר

צפו: spaceX שיגרה לחלל 60 לוויינים

הלוויינים שוגרו מפלורידה, לאחר שבחודש מאי שוגרו 60 הלוויינים הראשונים. התוכנית: 12 אלף לווייני שיספקו אינטרנט מהיר לכל העולם

חברת spaceX של אלון מאסק שיגרה היום (ב') לחלל 60 לוויינים, במסגרת פרויקט סטארלינק, שבמסגרתו מתכוונת החברה לשגר לחלל 12 אלף לוויינים, שאמורים לספק אינטרנט מהיר לכל נקודה בעולם. מדובר בשיגור השני של הלוויינים, לאחר שבחודש מאי שוגרו גם כן 60 לוויינים לחלל.

 

 

משגר הפלקון של spaceX שוגר בשעות הבוקר (שעון מקומי) מבסיס החלל בקייפ קנוורל שבפלורידה. המשגר נשא 60 לוויינים, שכל אחד מהם שוקל 260 ק"ג. 

 

מאסק מתכוונת להתחיל לספק אינטרנט מהיר כבר בשנה הבאה בצפון ארצות הברית ובקנדה ולהגיע לכיסוי כל העולם בעוד כמה שנים. בחודש שעבר התייחס מייסד spaceX לפרויקט וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "וואו, זה עובד".

 

ואי אפשר בלי שיאים, בשלב הראשון של המשגר נעשה שימוש בפעם הרביעית. מדובר בשיא - לאחר שעד כה השתמשה החברה עד שלוש פעמים בכל משגר. "במשגרים כאלה אנו אמורים להשתמש 10 פעמים, חברים בואו נכין את המשגר לשיגור החמישי", אמרה המהנדסת האחראית על השיגור, זמן קצר לאחר שהשלב הראשון נחת בהצלחה.

 

60 הלוויינים לפני השחרור, מצולמים מתוך הפאלקון. ברקע כדור הארץ.  (צילום: SpaceX )
60 הלוויינים לפני השחרור בשיגור הראשון, מצולמים מתוך הפאלקון. ברקע כדור הארץ. (צילום: SpaceX )

 

לכל לוויין מערכת אוטונומית להתחמק מפסולת בחלל. אולם בחודש ספטמבר נאלצה סוכנות החלל האירופית להזיז את אחד הלוויינים שלה, כדי למנוע התנגשות עם אחד מלווייני סטארלינק. מאוחר יותר אמרו ב-spaceX כי התקלה באותו לוויין תוקנה.

 

החברה נוסדה ב־2002 על ידי היזם אילון מאסק. היא פיתחה את המשגרים פאלקון 1 ופאלקון 9 (אשר משמש כעת לטובת שיגור הלוויינים), אשר תוכננו כך שיהיה אפשר לעשות בהם שימוש חוזר. החברה גם פיתחה את חללית המטען דרגון 1.0 ואת אחותה המאוישת דרגון 2.0, הראשונה טסה לחלל למעלה מ-15 פעמים והשנייה טסה לראשונה ב-3 במרץ 2019.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: SpaceX
הדמיה של הלוויינים בחלל
צילום: SpaceX
מומלצים