שתף קטע נבחר

111 ס"מ קוטרו: פרח ענק התגלה מאינדונזיה

רפלסיה גדולה התגלתה באי סומטרה שבאינדונזיה. הפרח נובל תוך כמה ימים ולא כדאי להריח אותו

אנשי שימור טבע באינדונזיה טוענים כי הם מצאו פרח גדול - שקוטרו 111 ס"מ. השיא הקודם נרשם לפני כמה שנים באותו אזור, אז נמצא פרח מסוג זה שקוטרו 107 ס"מ בלבד. 

 

הפרח הגדול שהתגלה באינדונזיה (צילום: AFP)
הפרח הגדול שהתגלה באינדונזיה(צילום: AFP)

 

הפרח שייך לצמח רפלסיה גדולה (Rafflesia arnoldi) ממשפחת הרפלסיים, הגדל בדרום מזרח אסיה. קוטרם של הפרחים הוא בדרך כלל כ-90 ס"מ ומשקלם כ-10 ק"ג. הפרח שהתגלה בשבוע שעבר באי סומטרה שבאינדונזיה גדול יותר מהממוצע. אדה פוטרה, מצוות השימור באי סומטרה, אמר כי זה הפרח הגדול ביותר שתועד אי פעם.

 

למרבה הצער פרחי הרפלסיה ידועים גם בכך שהם מפיצים ריח רע במיוחד הדומה לזה הנודף מפגרים, והוא זה שהקנה להם את הכינוי "חבצלת הגופה" (Corpse lily). הריח מושך אל הפרח חרקים חובבי פגרים והללו מסייעים בהאבקת הפרחים.

גדול ב-4 ס
גדול ב-4 ס"מ מהשיא הקודם(צילום: AFP)

 

אבל החגיגה הפרחונית לא תימשך זמן רב. הפרח אמור לפרוח שבוע בלבד לפני שהוא ינבול ויירקב.

 

בתואר הפרח הגדול בעולם מחזיק "פרח הגוויה" (או כפי שהוא נקרא בלעז - "Titan Arum"). מדובר בצמח גדול מימדים שבמרכזו עמוד גבוה, וכשהוא פורח אחת לכמה שנים - פרחו מפיץ ריח המזכיר את ריחם של פגרי חיות מרקיבים. מקורו של אותו צמח מיוחד הוא גם באי סומטרה שבאינדונזיה, וב-2013 הגיע צמח כזה בבלגיה לגובה של 244 ס"מ. לאחר ארבעה ימים הוא נבל. מדובר בצמח נדיר הרבה יותר מהרפלסיה הגדולה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים