שתף קטע נבחר

הגאון הכי צעיר: בן 3 באגודת המחוננים

התחיל לדבר בגיל 7 חודשים, צפו בו מקריא בגיל שנתיים את כל "הזחל הרעב": חריז הקטן הפך לחבר הצעיר ביותר במנסה בריטניה

 

 

הגאון הצעיר ביותר: ילד מלזי בן שלוש שמתגורר עם משפחתו בבריטניה הפך לחבר הצעיר ביותר באגודת מנסה בריטניה, הארגון הגדול ביותר והוותיק ביותר של אנשים מחוננים.

 

מוחמד חריז נדזים הוזמן להצטרף למנסה לאחר מפגש עם פסיכולוג חינוכי וקבלת ציון של 142 במבחן סטנפורד-בינה, מה שמדרג אותו באחוזון ה-99.7 באוכלוסייה. צפו בו מקריא לפני שנה, כשהיה בן שנתיים בלבד, את כל הספר "הזחל הרעב".

 

בן 3 גאון מנזה מוחמד חריז נדזים ()
חריז וספריו

בן 3 גאון מנזה מוחמד חריז נדזים ()
בן 3, והוא כבר במנזה

 

אמו של חריז, נור אנירה אסיקין, היא מהנדסת שמתגוררת בדורהאם, אנגליה. היא סיפרה כי בנה אמר מילים ראשונות בגיל שבעה חודשים. בגיל שנתיים הוא כבר קרא לעצמו ספרים לפני השינה.

 

על מנת להיכנס לאגודת המחוננים, שבה חברים ברחבי העולם כ-100 אלף איש, יש לקבל ציון IQ בתחום 2% העליונים באוכלוסייה. המבחן מיועד למבוגרים ולילדים בני 10 ומעלה. ילדים קטנים יותר נבדקים על ידי פסיכולוג חינוכי.

 

דובר מנסה צ'רלס בראון אמר כי פרט להערכת הפסיכולוג, לציון של חריז במבחן סטנפורד-בינה היה חלק מרכזי בקבלתו למנסה. המבחן הוא שילוב של מתמטיקה, קריאה, זיכרון ושאלות חשיבה לוגיות.

 

View this post on Instagram

Must-have raya photos

A post shared by ANIRA (@aniraasyikin) on

 

לדברי האם, המשפחה ידעה שחריז ילד מיוחד עוד לפני המבחן. בתוכנית חשבון וקריאה אחרי הגן, המכונה קומון, הוא נבחר בספטמבר האחרון לרשימת המצטיינים בשני התחומים. היא מכנה אותו "מיני בריינבוקס", אבל הגאון הקטן הוא ילד רגיל בכל המובנים.

 

"הייתה לנו תחושה שהוא חכם, אבל לא ידענו כמה כי אנחנו חיים איתו מדי יום, והוא מתנהג כמו ילד רגיל רוב הזמן, הוא ממש בן 3 טיפוסי", אמרה האם. "הוא מאוד אוהב לצייר ולקרוא ספרים. אוהב לשחק בלגו ובערכת בצק". וכשהוא לא מצייר או בונה, חריז אוהב לשיר.

 

"אנחנו כל כך גאים ומאושרים", הוסיפה בריאיון ל-CNN. "הוא לא רק טוב במקצועות הלימוד, אלא הוא גם ממש כמו יתר הילדים, אוהב לשחק. אנחנו יודעים שהוא יעניק כל כך הרבה לחברה בעתיד. והכי חשוב שהוא מאושר. נהיה גאים בו, לא משנה מה ישיג".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים