שתף קטע נבחר

לראשונה: גור פנדה ענקית נולד בהולנד

בסוף השבוע המליטה פנדה שהושאלה לגן חיות בהולנד מסין גור. הגור יועבר לסין בעוד ארבע שנים

מזל טוב! וו-וון, פנדה ענקית שהושאלה מסין לגן חיות בהולנד, המליטה בסוף השבוע גור. זו הפעם הראשונה שבה גור פנדה ענקית נולד במדינה.

 

האם בכלוב המיוחד לאחר ההמלטה (צילום: AFP)
האם בכלוב המיוחד לאחר ההמלטה(צילום: AFP)

 

על פי הודעת גן החיות - האם והאב - סינג יה, שהושאל גם הוא מסין, הזדווגו בחודש ינואר וביום שישי נולד להם גור. בגן החיות ברנן אמרו כי האם והגור הועברו לאזור מיוחד ומצבם מוגדר טוב.

 

בגן החיות הוסיפו כי הגור נולד "כמו בטבע" ולא נעשו מאמצים שהאב והאם יזדווגו. בינתיים בגן החיות לא יודעים מה מינו של הגור והם יצטרכו להמתין כמה חודשים, שהוא יעזוב את אמו - השומרת עליו. רק אז ייתנו לו או לה שם.

 

הגור לא ישהה בהולנד זמן רב. על פי ההסכם עם סין הוא יוחזר לארץ שממנה באו הוריו בעוד ארבע שנים. אביו ואמו הושאלו להולנד ב-2017 לתקופה של 15 שנים ועל פי ההסכם גם הם ישבו לארץ שבה נולדו.

האם בכלוב המיוחד לאחר ההמלטה (צילום: AFP)
האם בכלוב המיוחד לאחר ההמלטה(צילום: AFP)

 

בשנת 2016 שינה האיגוד הבינלאומי לשימור הטבע את מעמדו של הפנדה הענק מ"בסכנת הכחדה" ל"פגיע", אחרי שאוכלוסיית היונק הנדיר גדלה בכ-16 אחוזים תוך פחות מעשור. הסיבה המרכזית לשינוי היא תוכנית השימור שהובילה ממשלת סין, ושהתמקדה בשיקום בתי הגידול של הפנדות ביערות.

 

לפי גורמים סינים, בסקר שנערך בשנים 2002-1998 נמצאו 1,596 פנדות שחיו בטבע, ובסקר מאוחר יותר שנערך בשנים 2014-2011 נמצאו 1,864. בהצהרה שפורסמה לפני ארבע שנים, הזהיר האיגוד מפני שינויי אקלים שעלולים לחסל יותר מ-35% מבית הגידול הטבעי של הבמבוק. המשמעות של אירוע כזה היא שכל הגידול שנרשם באוכלוסיית הפנדה הענק ב-20 השנים האחרונות ייעלם.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
האם שומרת על הגור
צילום: AFP
מומלצים