שתף קטע נבחר

סדרת הרצאות מרתקת על העולם שאחרי הקורונה

חדש באתר של המדינה: הפקולטה של ynet מביאה את ההרצאות הכי מרתקות אליכם עד הבית - בכל מקום ומכל מסך. בואו לקבל כלים אפקטיביים להתנהלות במציאות החדשה ישירות מהמומחים. ההרצאות בתשלום - כל הפרטים כאן

בשיתוף הפקולטה

 

השגרה המבורכת הולכת וחוזרת אלינו לאט לאט. אבל נראה שיעבור עוד זמן עד שנוכל ללכת שוב לקולנוע, להופעות – ואפילו להרצאות. עד אז, והאמת שגם אחרי, בנינו לכם חבילת הרצאות מרתקות שגם יעבירו לכם את הזמן, אבל גם יציידו אתכם במידע שימושי להתמודדות עם האתגרים שהביאה עמה הקורונה. סדרת ההרצאות, שהופקה בשיתוף עם "הפקולטה – הבילוי האינטלקטואלי החדש שלך" וצולמה באולפני ynet, תעלה לאוויר החל ממחר ותהיה זמינה באתר ynet. לטובת הפרויקט גייסנו את טובי המרצים, כל אחד מומחה בעל שם בתחומו ותוכלו לצפות בהם, בתשלום, בכל מכשיר ובכל זמן.

 

 
 

ההרצאה הראשונה, שתעלה לאוויר כבר מחר לפנות ערב, היא של דני פרידלנדר, הפסיכולוג של "חתונה ממבט ראשון". בהרצאתו, יסביר פרידלנדר על "הפרעת הקשר" שגרמה לנו הקורונה. כיצד השתנו הקשרים שלנו עם בני הזוג, עם הילדים, עם ההורים ועם החברים וכיצד הם יראו מעתה והלאה. חוסר הוודאות, החרדה הכלכלית ותנאי הלחץ שאנו חווים עלולים להשפיע עלינו לרעה, אך יש בהם גם הזדמנות להתחדשות ולאושר. בהרצאה תקבלו כלים אפקטיביים להתמודדות עם המציאות החדשה ולא מעט אופטימיות.

 

לאחר מכן, נפגוש את ד"ר לימור עציוני, מומחית למשפט הפלילי. בחודשיים האחרונים הומטרו עלינו מדי ערב שלל הוראות הנחיות ואיסורים. מערכת משומנת של הרתעה וסנקציות המופעלת בימים כתיקונם נגד עבריינים החלה לפעול נגד כולנו. עשרות אלפי כתבי אישום וקנסות חולקו לאזרחים שומרי חוק.בהרצאתה תסביר ד"ר עציוני האם הודעת ראש הממשלה או מנכ"ל משרד הבריאות היא הוראה מחייבת? מתי וכיצד הופכת מסיבת עיתונאים לקנס בסך 5,000 שקלים? האם שוטרים יכולים לקנוס את הילדים שלכם? ומה לכל הרוחות לעשות עם הקנס שקיבלתם? אל תקבלו כל החלטה לפני שתשמעו את הרצאתה המרתקת הזאת.

 

ההרצאה הבאה תהיה של ד"ר רונן ברגמן, כתב "ידיעות אחרונות" ומומחה בעל שם עולמי למודיעין. בהרצאתו המרתקת, יספר ד"ר ברגמן מה הפך את קהילת המודיעין הישראלית למושא הערצה וחיקוי ברחבי העולם? אילו שיטות מבצעיות קיבלו גינוי מצד ארה"ב אך הועתקו מהמוסד על ידי קהילות המודיעין הזרות? מי היה היעד המודיעיני שנרדף במשך 26 שנים ב-41 מדינות וזכה לשם הקוד "מוריס"? מדובר בהצצה נדירה לקהילת המודיעין הישראלית ובה סיפורים מרתקים שטרם סופרו על מבצעי המודיעין והסיכולים הממוקדים ששינו את מסלול ההיסטוריה.

 

הפקולטה ()
המומחים של הפקולטה
 

 

לאחר מכן נחזור לעולם הקורונה, וננסה לעשות סדר בין האמת למיתוסים. המחקר עדין לא הושלם והמידע על אודותיו של הנגיף משתנה ככל שהוא מצטבר ונחקר. בדרך שמענו אין ספור מיתוסים, בדיות וחצאי אמיתות שמקורם בעיקר בחששות ופחדים. הרצאתו של פרופ' פרידמן, מנהל היחידה האונקוגנטית של ביה"ח שיבא בתל השומר, חפה מאינטרסים או מהצורך לדברר את מדיניות משרד הבריאות, וחושפת את כל האמת על מה שידוע עד כה על הנגיף: האם פותח במסגרת לוחמה ביולוגית, קונספירציה שרקחו ביל גייטס והסינים, או עטלף? אילו מחלות רקע מסוכנות לנדבקים ואילו לא? האם ויטמינים יכולים לסייע בהתגברות על הנגיף? האם אנחנו יכולים לחזק את המערכת החיסונית שלנו? האם אכן יהיה "גל שני" של התפרצות ומתי, וכיצד יתנהג הנגיף הבא שיתקוף אותנו? מורה נבוכים בכאוס המידע.

 

ההגבלות שנכפו עלינו עלולות לפגוע במח שלנו: בידוד חברתי, ירידה בפעילות פיזית ומנטלית משפיעים באופן ברור על יכולותיו. מה אתם יכולים לעשות כדי לעוזר למח להמשיך ולהתפתח ולא להתנוון, גם בעת מגיפה אבל גם בעת שגרה? ד"ר יוסי חלמיש, רופא וחוקר מוח ומייסד "בשביל המוח", יצייד אתכם בשלל עצות שימושיות ועובדות מרתקות.

 

ולסיום פרק ההרצאות הראשון, נברר כיצד ייראה יראה העולם ביום שאחרי הקורונה. פרופ' דוד פסיג, מבכירי העתידנים בישראל ובעולם ומחבר הספרים "2048" ו"צופן העתיד", מציג את המתודולוגיות להבנת האנושות, הטכנולוגיה והגיאופוליטיקה של העתיד הקרוב והרחוק: האם העולם הווירטואלי יגבר על העולם האמיתי? איזו צורה ילבשו הקשרים החברתיים שלנו? האם מדענים יהיו חשובים יותר מפוליטיקאים? ומה יהיה כוחן של ממשלות? הרצאה שהיא מסע אל העתיד.

 

ההרצאות בתשלום – 29 שקלים לכל הרצאה

 

לרכישה וצפייה לחצו כאן

 

 

 

בשיתוף הפקולטה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים