שתף קטע נבחר

דנמרק: פנדה ענקית נמלטה מכלוב בגן החיות

עובדים בגן החיות ירו חץ הרדמה בפנדה, שברח מהכלוב בזמן שגן החיות היה סגור. הוא הושב למתחם, שיאובטח עוד יותר

פנדה ענקית נמלט אתמול (יום ב') מהמתחם שבו הוא מתגורר בגן החיות של קופנהגן. לאחר חיפושים קצרים נמצאה הפנדה הזכר משוטט לו להנאתו בפארק בתחום גן החיות - והוא הוחזר לכלוב.

 

שינג אר, הפנדה שנמלט והוחזר. ארכיון (צילום: AFP)
שינג אר, הפנדה שנמלט והוחזר. ארכיון(צילום: AFP)

 

שינג אר, זכר בן 7, הובא לגן החיות בבירת דנמרק בשנה שעברה מסין לפני כשנתיים. במצלמות האבטחה הוא נראה מצליח להימלט מהמתחם שבו הוא שוהה יחד עם בת זוגו, מאו סאן. בסך הכול השקיעו בגן החיות בדנמרק כ-24 מיליון דולר עבור המתחם לפנדות.

 

דובר גן החיות בקופנהגן, בנגט הולסט, אמר כי בצפייה בסרטונים שצולמו באמצעות מצלמות האבטחה ניתן לראות את הפנדה הזכר מטפס על מוט מתכת ולאחר מכן עובר באין מפריע את הגדר האלקטרונית. הדובר אמר כי כרגע בוחנים בפארק אם לבצע שינויים באבטחת המתחם, כדי למנוע מקרים מסוג זה בעתיד.

 

עוד נמסר כי צוות גן החיות הגיב "במהירות וביעילות" וחץ הרדמה נורה לעבר הפנדה, שהוחזר בסופו של דבר לכלוב. האירוע עצמו אירע לפני שגן החיות נפתח למבקרים.

 

המתחם שבו נמצאים הפנדות, שהובאו מהעיר צ'נגדו, בירת מחוז סצו'אן בסין, נחנך באפריל 2019 על ידי מלכת דנמרק, מרגרטה השנייה ומכובדים נוספים במדינה - שהגיעו לטקס, שבו השתתפו גם ילדים שהתחפשו לפנדות.

 

בייג'ינג מעניקה פנדות כאות לרצון טוב לכמה מדינות ברחבי העולם. הפנדות אמורות לחזור בסופו של דבר לסין אחרי 15 שנה והן נחשבות עדיין לרכוש הממשל בסין.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים