שתף קטע נבחר

החתול שבטנק ינצח? גורים התגלו במרכבה בגבול לבנון

מפקד הטנק סיפר ל-ynet: "במהלך הכנת הטנק, אחד החיילים שמע ציוצים. הוא הרים את אחד הפתחים והבחין בארבעת הגורים הקטנים". הוא הוסיף כי האם העבירה את גוריה לטנק, לאחר ההמלטה

 

 

 

ההפתעה שחיכתה במעמקי טנק המרכבה: לוחמי גדוד 75 של חטיבה 7 נדהמו הבוקר (יום א') לגלות ארבעה גורי חתולים קטנטנים, בני יומם, מסתתרים בחלק נסתר של רצפת תא הלוחמים, בתא הפנימי של טנק המרכבה סימן 4 שלהם, בגבול לבנון.

 

הבוקר התחיל עבור ארבעת הלוחמים, בהם מפקד הטנק, סמל ראשון ארד קרוואני, באופן שגרתי. הם ניגשו לטנק, סמוך למוצב ציפורן שבגזרת מנרה, להכינו לפעילות מבצעית מול הכפרים הלבנונים. אלא שכחלק מנוהל הבדיקה השגרתית של הטנק לפני צידוד הצריח והתנעת הטנק, אחד הלוחמים שמע רעשים מוזרים שבוקעים ממעמקי הכלי המשוריין, השוקל מעל ל-80 טונות.

 

החתולים בתוך הטנק ()
החתולים בתוך הטנק

 

"בדקנו כמו בכל פעם שאין משהו שיפריע לטנק לפעול, וכאשר אחד החיילים שמע ציוצים הוא הרים את אחד הפתחים והבחין בארבעת הגורים הקטנים", שחזר מפקד הטנק בשיחה עם ynet. "הוצאנו אותם מהטנק, בודדנו אותם בפינה בטוחה ליד אמא שלהם בקרבת המוצב, ונתנו להם אוכל ומים. במקביל דיווחנו על כך לגורמי הרפואה בגדוד, שיצרו קשר עם עמותת צער בעלי חיים. בינתיים אנו ממתינים שיאספו אותם או שהם יימסרו לאימוץ. עד שזה יקרה, נשמור עליהם".

 

סמ"ר ארד מעריך שאמם של החתולים, בת בית במוצב, שמה עין על הטנק המוגן, מהמתקדמים בעולם, בימים האחרונים, כמקום בטוח להמליט בו את גוריה, או לכל הפחות להעביר לתוכו את הגורים לאחר ההמלטה.

הגורים עם החיילים ()
הגורים עם החיילים

צוות הטנק ()
צוות הטנק

 

"הם היו עם עיניים פתוחות כשמצאנו אותם, כך שיתכן שהיא המליטה אותם לפני מספר ימים והעבירה את הגורים לתוך הטנק במהלך הלילה, דרך מדף המפקד, שנשאר פתוח כחלק מהכוננות", אמר מפקד הטנק. "אנחנו ארבעה שבועות פה בתעסוקה המבצעית ולא ציפינו להפתעה כזו מיוחדת. הלוחמים תיארו את החוויה בחיוך, ובכל מקרה הגורים לא היו נפגעים, בגלל שאנו מקפידים על נוהל הבדיקה לפני הפעלת הכלי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שניים מהלוחמים בטנק עם החתולים
מומלצים