שתף קטע נבחר

השרה גמליאל לתעשיינים: "למרות הלחצים, בזן ייסגר"

בהתאחדות התעשיינים תקפו את השרה להגנת הסביבה על כוונתה לפעול לסגירת בזן במפרץ חיפה. השרה גמליאל הגיבה: "השימוש בתזקיקי נפט יצטמצם משמעותית בשנים הקרובות. נפעל עם התעשיינים על מנת לדאוג לצמיחת הכלכלה ויצירת מקומות עבודה חדשים באזור"

התעשיינים תקפו את השרה להגנת הסביבה על הצהרתה כי תפעל לסגירת בזן במפרץ חיפה עד 2030 והשרה גילה גמליאל מדגישה כי הלחצים המופעלים עליה לא יגרמו לה לשנות את דעתה. "למרות הלחצים הכבירים, אבצע את הדבר הנכון. המשרד להגנת הסביבה בראשותי יוביל את המהלך הלאומי של סגירת מפעלי מתחם בזן בחיפה ויציב יעדים סביבתיים ברורים לשיקום הקרקע ולחיזוק מטרופולין חיפה", היא אמרה הערב (יום ד') בתגובה למכתב ששלח נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר.

 

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל ()
השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל

 

במכתב ששלח תומר מוקדם יותר היום לשרה, הוא תקף את השרה גמליאל על דברים שאמרה בוועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת ביום שני האחרון בנושא סגירת בזן. תומר כתב: "נראה כי הדברים שהוצגו על ידך בדיון נאמרו בהתבסס על מידע מגמתי שלא אומת ונבחן במקרה הטוב, או מידע חסר ושקרי במקרה הרע. הסתמכות על מידע מגמתי זה עלול להוביל למציאות חדשה של עשרות אלפי מובטלים בחיפה והצפון".

 

השרה גמליאל הגיבה לדברים ואמרה: "שמענו בעבר הצהרות חד צדדיות, שדנו בנושאים סביבתיים ללא דגש כלכלי. אני סבורה כי אסור לנו לנקוט בגישה שכזו, ולכן טענו באופן מפורש כי כל מהלך סביבתי מוכרח לכלול ערכים כלכליים".

 

היא התייחסה גם לתוכניות לייצר יותר אנרגיה ירוקה בישראל. השרה גמליאל: "עידן הדלקים הפוסיליים שייך לעבר והעולם הולך לעידן הרכבים החשמליים והאנרגיות המתחדשות. לכן, אין צורך בבתי הזיקוק בחיפה. גם המגמות העולמיות תומכות בכך שהשימוש בתזקיקי נפט יצטמצם משמעותית בשנים הקרובות, כך שלא יהיה צורך ביכולת הזיקוק הקיימת כיום".

 

חצי מאחת ה
הסמל של בתי הזיקוק. הלבניות בחודש שעבר(צילום: דוברות איחוד הצלה)

 

על הטענה של התעשיינים כי סגירת המפעלים במפרץ חיפה, תגרום לאבטלה גבוהה מאוד באזור, אמרה השרה להגנת הסביבה: "מדובר בפרויקט לאומי ממדרגה ראשונה. עלינו יהיה לקדם מקומות עבודה חלופיים, לבסס את משק האנרגיה על אנרגיות מתחדשות ולהחליט על הדרכים לחיזוק המטרופולין בחיפה. אני רואה לנגד עיניי את מפרץ חיפה עם תעשיות ירוקות וחדשניות, קלינטק, טכנולוגיות סביבה חדשניות שינצלו את היתרונות של העיר ויהפכו אותה אבן שואבת לצעירים".

 

השרה גמליאל הגיבה ישירות לטענה של התאחדות התעשיינים כי הם לא שותפו בשיחות בנושא סגירת בזן. השרה אמרה: "הצהרתי בוועדה כי עלינו יהיה לבצע את המהלך בשיתוף כלל הגופים הנוגעים בדבר. להתאחדות התעשיינים יהיה חלק משמעותי במהלך הלאומי, עלינו לשלב זרועות כדי להטיב עם תושבי אזור חיפה והקריות, אך גם לדאוג לצמיחת הכלכלה ויצירת מקומות עבודה חדשים באזור. את המהלכים הללו נצטרך לעשות יחד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים