שומרים אמונים למסלול, גם בלי קהל. התצוגה של לואי ויטון בשבוע האופנה לגברים בפריז

בין אופטימיות לפוסט אפוקליפסה: איך נראה שבוע האופנה לגברים בפריז?

גברים בחצאיות ומקטורנים, אלמנטים מימי הביניים, מראה צבאי משודרג וגם מעצב ישראלי שממשיך לעשות חיל בעולם – הרגעים היפים מהמסלול הצרפתי לחורף הבא

פורסם:
שבוע האופנה הדיגיטלי לגברים בפריז הסתיים אמש (ראשון) והשאיר אותנו ברגשות מעורבים. המתכונת של תצוגות דיגיטליות הוציאה פרץ של יצירתיות ממגוון מעצבים, ביניהם וולס בונס וז'יל סנדר, שהציגו סרטים קצרים שהבגדים היו שחקן מרכזי בנרטיב שלהם. לעומת זאת, מעצבים אחרים יצרו סרטים מייגעים, כמו הקולקציה היפה של יוז'י יאממוטו, שהתארכה לכמעט 20 דקות – זמן שיא בעידן של סטורי חולף באינסטגרם. עריכה קשוחה היתה עושה חסד עם הקולקציה ועם הסרט.

עוד באופנה

היו גם בתי אופנה כמו דיור ולואי ויטון, שהלכו על קלאסיקה עם תצוגות מסלול שצולמו בווידאו והיו פתרון לא רע להתרשם מקולקציות סתיו-חורף 2021-2022. אלו נעו בין אופטימיות של קולקציות צבעוניות מלאות הדפסים ופרצי צבע, לקולקציות פוסט אפוקליפטיות שוודאי מדמיינות את היום שאחרי הקורונה, אשר נכון לעכשיו, נראה מעורפל ורחוק. הנה כמה מהלוקים שמסמנים יותר מכל את התקופה שבה אנו חיים.

GmbH
הניגודיות בין הגופות השריריים של הדוגמנים למקטורנים המחויטים בגזרה נשית שהציג מעצב האופנה בנג'מין אלכסנדר האסבי מהמותג הברלינאי GmbH, היו לאחד הדברים המרעננים בשבוע האופנה בפריז. הכתפיים החשופות שעוטרו בצווארונים פרוותיים, המותניים המודגשים וענקי התכשיטים על הצוואר הם רעיונות עיצוביים שייקח זמן רב לאמץ, אם בכלל, אבל תפקידם להגדיר את המורכבות של להיות גבר בעשור השני של המאה ה-21.
5 צפייה בגלריה
התצוגה של GmbH בשבוע האופנה לגברים בפריז
התצוגה של GmbH בשבוע האופנה לגברים בפריז
GmbH בשבוע האופנה לגברים בפריז
(צילום: Rex Features)

לואי ויטון
הקולקציה בעיצוב וירג'יל אבלו ללואי ויטון היתה בין המצטיינות של שבוע האופנה הפריזאי, בזכות שילובים יוצאי דופן כמו חיבור בין גלימות בהדפסים אפריקאיים לאופנת רחוב עכשווית, ומראה מחויט של מקטורן שחור עם חצאית לגבר ומגפי בוקרים עם חרטום מעוטר לוחית מתכת. את הגעגועים לחזרה לשגרה תוכלו למוסס באמצעות תיקי הטיולים של המותג בדוגמת המונוגרמה הקלאסית עם כיתוב ניאון כתום של המילה Tourist.
5 צפייה בגלריה
התצוגה של לואי ויטון בשבוע האופנה לגברים בפריז
התצוגה של לואי ויטון בשבוע האופנה לגברים בפריז
לואי ויטון, סתיו-חורף 2021-22
(צילום: Getty Images)

פול סמית
לעתים כל שנדרש למראה גברי מדויק הוא שילוב בין הדפסים וטקסטורות. המעצב הבריטי הוותיק פול סמית מדגים זאת באמצעות מכנסיים משובצים, סריג בדוגמת פסים, עניבה עם הדפס פרחים בשני צבעים ומעיל עור באורך הברכיים בצבע שוקולד.
5 צפייה בגלריה
התצוגה של פול סמית בשבוע האופנה לגברים בפריז
התצוגה של פול סמית בשבוע האופנה לגברים בפריז
התצוגה של פול סמית בשבוע האופנה לגברים בפריז
(צילום: Rex Features)

בורמי ויגייה
בעונות האחרונות אנחנו מאוהבים בפריטים של המעצב הפריזאי בורמי ויגייה, שהספיק כבר לעבוד אצל אלכסנדר מקווין, לנוון וקרייג גרין. קולקציית החורף המהפנטת בעיצובו מפרמטת אלמנטים מימי הביניים לצד פריטי לבוש מהמלתחה הגברית. מבין המראות הספורים שהציג השנה, אהבנו את הסגנון הפסאודו-משרדי: מכנסי עור שחורים עם ז'קט בומבר מקטיפה בצבע בורדו ועניבה כחולה מעוטרת בדוגמת זוג פסים צבעוני.
5 צפייה בגלריה
התצוגה של בורמי ויגיאייר בשבוע האופנה לגברים בפריז
התצוגה של בורמי ויגיאייר בשבוע האופנה לגברים בפריז
בורמי ויגייה, סתיו-חורף 2021-22
(צילום: Rex Features)

דיור
רומנטיזציה של מיליטריזם בלטה לאורך התצוגה של קים ג'ונס לקו הגברים של דיור, שנוצרה בשיתוף הצייר הסקוטי פיטר דויג. אהבנו את החיבור בין הכומתה, ספק ברט, שחבש דוגמן לבוש חליפה צבאית בצבע חציל, כשהוא אוחז בתיק האוכף המפורסם של המותג בגרסה מוקטנת בצבע זהב. לנו זה הזכיר "כדור מתכת מזהב", שפלט החייל של מיכל אמדורסקי מהשיר "חייל שלי".

הד מיינר
מעצב האופנה הישראלי הד מיינר, המשתתף בקביעות בשבוע האופנה לגברים בפריז, הציג קולקציה מרגשת שממשיכה את עיסוקו בחקירת אלמנטים עיצוביים כמו גזרות בעלות ווליום ונפח המתכתבות עם צלליות משנות ה-80, פירוק והרכבה מחדש של מקטורנים גבריים והמתח שבין לבוש מערבי למזרח תיכוני.

לואווה
אם תמצאו אותנו פעם על גרם מדרגות מעץ מרוחים על גבנו, זה יהיה ככל הנראה לאחר שמעדנו עם המכנסיים הפרחוניים של המותג הספרדי לואווה בעיצוב ג'ונתן אנדרסון, בהשראת עבודותיו של הצייר ג'ו בריינארד. אהבנו את האיזון שנולד בזכות חיבור בין מכנסיים דרמטיים בהדפס פרחי אמנון ותמר לסריג היומיומי והמהוה.

דריס ון נוטן
המעצב הבלגי דריס ון נוטן זנח העונה את עבודות היד וההדפסים המאפיינים את עיצוביו לטובת מראה קז'ואל מתוחכם לכל עונה ושנה. פייר, אין כמו שילוב בין מעיל טרנץ' בצבע קאמל לחולצה (או במקרה הזה, טוניקה ארוכה) מכופתרת בצבע תכלת ומכנסיים שחורים.

Junn. J
פוסט אפוקליפסה 1: המעצב הקוריאני ג'ון ג'י בקולקציית עור וצמר דרמטית ואפלה. אהבנו את הז'קט בצבע כחול ערפל עם צווארון פרוותי, ובכלל – את מראה בגדי הפועלים המחוספס שיצר.

ריק אוונס
פוסט אפוקליפסה 2: אם אתם מרגישים שהעולם כבר לא יחזור למה שהיה לפני הקורונה, אתם בהחלט לא לבד. המעצב ריק אוונס, שעוסק בנושאים אלה כבר שנים רבות, נראה העונה רלוונטי מתמיד (והערת אגב לגברים ולנשים כאחד: אף פעם אל תמעיטו בערכם של תחתונים טובים. כאן הם זכו לככב על המסלול).

וטמו
פוסט אפוקליפסה 3: ברוכים הבאים לסוף העולם. תחת הכותרת Fuck The Past, יצר קולקטיב האופנה וטמו (מצרפתית: בגדים) קולקציה נוספת עם אותם טריקים ושטיקים שראינו בקולקציות קודמות. אם כבר נרטיב דיסוטופי, אז עד הסוף: מסכת פנים, מכנסיים קרועים וסמל אנרכיזם (המצויר הפוך על גוף הדוגמן).


Botter
הכירו את מותג בגדי הגברים המסקרן Botter Paris של המעצבים רושמי בוטר וליסי הרברוח, שבמקביל מתפקדים בשלוש השנים האחרונות כמנהלים אמנותיים של בית האופנה הוותיק נינה ריצ'י. הקולקציה האמנותית בעיצובם משלבת בין מוטיבים מנוגדים שיוצרים מראה חדש ומסקרן, כמו החיבור בין חליפת הצמר המחויטת לחליפת הגלישה הכחולה.

וולס בונר
המעצבת וולס בונר, מהקולות העולים באופנה הבריטית, בקולקציה מרטיטת לב נוספת הבוחנת את הקשרים ההיסטוריים והתרבותיים בין אנגליה למהגרים מהקאריביים. לא יכולנו שלא להתפעל מהמעיל הדרמטי בעל הצווארון הפרוותי הרחב שמציף שאלות על גנדרנות גברית, בין אם אלו הדנדים הבריטים או ראפרים שחורים מהמאה ה-21.

למייר
המעצב כריסטוף למייר יצר קולקציה פריכה לחורף הבא, עם מעילים וחליפות מכנסיים בגזרות רכות וצבעוניות מעושנת של קאמל, פחם, טבק ופודרה, כפי שניתן לראות באנסמבל הנהדר שלפניכם.

Y/Project
מעצב האופנה גלן מרטנז, שלאחרונה מונה גם למנהל האמנותי של מותג הג'ינס דיזל, ממשיך לחקור במותג Y/Project שאלות של ווליום ונפח לצד מגדר ואסתטיקה עכשווית. הקולקציה שנחשפה באופן דיגיטלי היתה אחת הטובות של העונה, וסימנה גם את חזרתו של השפם לאופנה.


תום בראון
המעצב האמריקאי תום בראון ניצל את שבוע האופנה בפריז להשקת קו בגדי ילדים ראשון. הבגדים לילדים זהים לאלו של המבוגרים, שבעצמם נראים כמו תרגום של בגדי ילדים אשר בעבר בכלל היו מלבישים אותם כמבוגרים קטנים. מבולבלים? צפו בסרטון היפה שיצר.


לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button