הנשיא ביידן בנעליים החדשות

ביידן נועל נעלי ספורט - ושוב מדברים על מצבו הבריאותי: "זה כדי שלא יפול"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן החל לאחרונה לנעול נעלי Hoka עם סוליה רחבה, והיריבים הפוליטיים מיהרו להחזיר לדיון את הגיל המתקדם שלו. "מאלצים אותו לנעול אותן בגלל שהוא מועד כל כך הרבה", נכתב בציוץ של הרפובליקנים. הנעליים גם קיבלו כינוי: "אייר ביידן"

פורסם:
הנשיא עובר לנוח. לאחרונה נצפה ג'ו ביידן שוב ושוב בנעלי הליכה, והדיון על מצבו הבריאותי התעורר שוב - בצל המרוץ לנשיאות ארצות הברית 2024 בינו לבין הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.
בשבועות האחרונים נראה כי המלתחה של נשיא ארה"ב התעדכנה. ביידן נצפה יותר מפעם אחת משאיר בצד את נעלי הדרבי האלגנטיות שלו לטובת נעלי הליכה מדגם Transport של חברת Hoka, שהן בעלות סוליה רחבה שמאפשרת יציבות וקיבלו אישור של האגודה האמריקנית לרפואת כף הרגל. בישראל הנעליים האלה נמכרות תמורת 750 שקל.
3 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן
ג'ו ביידן
הנשיא ביידן בנעליים החדשות
(צילום: Reuters)

3 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן
ג'ו ביידן
גם ברגעים רשמיים
(צילום: AP)
ייתכן שביידן בן ה-81 מנסה למזער נזקים ולמנוע הישנות של מעידות מצידו, כפי שקרה לו בשנת 2021 על מדרגות המטוס הנשיאותי אייר פורס 1 ובשנה שעברה על במת טקס אקדמיית חיל האוויר בקולורדו. כך, בכל מקרה, סבורים יריביו הפוליטיים.
בסוף השבוע פרסמה הוועדה הלאומית הרפובליקנית (RNC) סרטון של ביידן ברשת החברתית X (טוויטר לשעבר) לצד הכיתוב "המטפלים של ביידן מאלצים אותו לנעול זוג חדש של 'נעלי ספורט לייף סטייל' בגלל שהוא מועד כל כך הרבה". הציוץ הוביל לשורה ארוכה של בדיחות על מצבו של הנשיא, לרבות קריאה לנעליים בשם "אייר ביידן".
הסרטון המקורי פורסם לפני שבועיים על ידי אתר החדשות Inside Edition, שבו לעגו ל"בחירותיו האופנתיות" של הנשיא. סקר חדש של ABC News מצא ש-86 אחוז מהאמריקנים סבורים שהוא מבוגר מדי לסיבוב נוסף כנשיא, ומביעים דאגה לגבי היכולת הנפשית והפיזית של הנשיא, שבהנחה שינצח בבחירות, יסיים את כהונתו השנייה בגיל 86. אין ספק כי מצבו הבריאותי של הנשיא צפוי לעמוד במרכזה של מערכת הבחירות הקרובה, ומתנגדיו ינצלו זאת כדי לפגוע בו.
3 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן
ג'ו ביידן
"הנוקשות בהליכה לא מצדיקה טיפול"
(צילום: AP)
אנדרו בייטס, סגן מזכיר העיתונות של הבית הלבן, הגיב על הטענות ואמר שביידן השתמש בנעל כדי להתאמן, אולם צילומים מביקורים רשמיים של הנשיא מציגים אותו נועל את הנעליים גם בימי שגרה. בחודש שעבר פרסם רופאו האישי, ד"ר קווין או'קונור, דו"ח מפורט בן שישה עמודים הכולל את מגוון הבדיקות שבוצעו לנשיא. בין היתר, התייחס או'קונור להליכתו האיטית של ביידן, מקור לחלק מהנרטיב שנוצר סביב מצבו וכשירותו. "הרכבתי צוות של מומחים כדי לבחון ולהעריך בקפידה את הנשיא", כתב. "לאחר ניתוח מדוקדק של ההיסטוריה של המטופל, הצוות הגיע למסקנה שחלק ניכר מהנוקשות שלו בהליכה הוא תוצאה של שינויים ניווניים בעמוד השדרה, אבל כאלה שעדיין אינם מצדיקים טיפול ספציפי".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button