נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עבר אתמול (שלישי) את הבדיקה הרפואית השנתית השגרתית שלו. בשנת בחירות, ובעיקר נוכח השיח סביב מצבו הרפואי, גילו המבוגר, כשירותו ומצב הזיכרון שלו - הבדיקה זכתה לתשומת לב יותר מבדרך כלל.
1 צפייה בגלריה
הנשיא ג'ו ביידן אוכל גלידה
הנשיא ג'ו ביידן אוכל גלידה
"כשיר לביצוע חובות הנשיאות". ביידן, שלשום
(צילום: AP / Evan Vucci)
ביידן עבר את הבדיקה בבית החולים הצבאי וולטר ריד שבוושינגטון הבירה. רופאו, ד"ר קווין או'קונור, פרסם דו"ח מפורט בן שישה עמודים הכולל את מגוון הבדיקות שבוצעו. או'קונור סיכם כי "הנשיא ביידן הוא גבר בריא, פעיל וחסון בן 81, שנשאר כשיר לביצוע חובות הנשיאות, כולל אלה של ראש המדינה והמפקד העליון". ככל הידוע, הבדיקה הפיזית המקיפה לא כללה בדיקה קוגניטיבית.
"לבקשת המטופל, להלן סיכום מצבו הבריאותי הנוכחי של הנשיא ג'וזף ביידן", כתב הרופא בתחילת הדו"ח. "הנשיא מרגיש טוב והבדיקה השנתית לא זיהתה דאגות חדשות. הוא ממשיך להתאמן ולמלא את אחריותו ללא כל פטורים או התאמות. כמו בשנים קודמות, ערכתי סקירה מקיפה של ההיסטוריה הרפואית של הנשיא ביידן וביצעתי בדיקה גופנית מפורטת בהתייעצות עם מומחי אופטומטריה, רפואת שיניים, אורטופדיה, פיזיותרפיה, נוירולוגיה, רפואת שינה, קרדיולוגיה, רדיולוגיה ודרמטולוגיה. כל אחד מהמומחים הללו בדק באופן עצמאי את הנשיא, והצטרף לממצאים ולהמלצות שלי", סיכם.
לפי הדו"ח, ביידן מקבל טיפול לכמה בעיות רפואיות שגרתיות למדי, כמו דום נשימה חסימתי בשינה (OSA), ריפלוקס קיבה-ושט, אלרגיות עונתיות וסינוסיטיס.

בחירות נשיאות ארה"ב 2024 לוח זמנים אינפו אינפוגרפיקה גרפיקה
ממצא מעניין במיוחד מתייחס לצורת ההליכה הזהירה וה"לא בטוחה" של ביידן - שהיא מקור לחלק מהנרטיב שנוצר סביב מצבו וכשירותו. או'קונור כתב על כך כי "הרכבתי צוות של מומחים לעמוד השדרה, כף הרגל והקרסול, רדיולוגיה, פיזיותרפיה והפרעות תנועה - כדי לבחון ולהעריך בקפידה את הנשיא. לאחר ניתוח מדוקדק של ההיסטוריה של המטופל, הצוות הגיע למסקנה שחלק ניכר מהנוקשות שלו בהליכה הוא תוצאה של שינויים ניווניים בעמוד השדרה, אבל כאלה שעדיין אינם מצדיקים טיפול ספציפי".
בחלק המתייחס לאורח חייו של ביידן, כותב או'קונור כי "הנשיא נשוי באושר 46 שנה, אינו משתמש במוצרי טבק, אינו שותה אלכוהול, וממשיך להתאמן לפחות חמישה ימים בשבוע". לפי הדו"ח, גובהו של ביידן הוא 1.83 מ', משקלו 80 ק"ג ומדד לחץ הדם שלו עמד על 132/78.
לא ברור אם הדו"ח המפורט ירגיע את למעלה מ-70% המצביעים הסבורים כי ביידן מבוגר מכדי להיות נשיא - אולם לכל הפחות הדו"ח הרגיע את ביידן עצמו, שהתלוצץ אחרי הבדיקה וטען כי הרופאים אמרו שהוא "נראה צעיר מדי".