קארה אוטיס

35 שנים אחרי שנאנסה באכזריות: דוגמנית העבר קארה אוטיס תובעת את ג'ראלד מארי

הדוגמנית שהתפרסמה בשנות ה-80 וכיכבה בסרט "סחלב פראי", תובעת את סוכן הדוגמניות ואת הסקאוטר של "עלית מודלס". בכתב התביעה כותבת אוטיס כי השניים אנסו אותה וכי נסחרה "לגברים אמידים נוספים ברחבי אירופה". בריאיון ל-WWD סיפרה אוטיס כי רק עכשיו היא מרגישה מוכנה להתייצב מול מערכת המשפט: "אני עושה זאת בשם כל שאר הניצולים שלא יכולים", אמרה

פורסם:
בנובמבר 2011, לפני עשור בדיוק, פרסמה הדוגמנית והשחקנית קארה אוטיס אוטוביוגרפיה מטלטלת שהקדימה את זמנה. שש שנים לפני שפרצה מהפכת #MeToo בעולם, חשפה אוטיס בספר Beauty Disrupted ("יופי משובש") כי סוכן הדוגמניות ג'ראלד מארי, האיש שהיה אמון על ביטחונה כדוגמנית צעירה בת 17 אי שם בשנות השמונים, אנס אותה באכזריות ערב אחר ערב. מארי היה אז מנהל הזרוע האירופית של סוכנות "עלית מודלס" הבינלאומית, ולימים שימש אף כנשיא הסוכנות העולמית.
"בתוך סבך של רגליים חשופות, הוא ניסה להשתיק את הבכי שלי בכף ידו. למה אפילו לטרוח? תהיתי", כתבה באותו מסמך קשה. "ידעתי שאנחנו לבד. וידעתי שגם אם הייתי משיבה מלחמה וצועקת, איש לא היה שומע אותי ואיש לא היה בא. הוא חדר ברשעות אל הגוף שלי, ואני זוכרת את התחושה הנוראית של איבר המין שלו מחליק מתוכי, את הרטיבות ואת הקול שלו כשהוא אומר לי שהוא נכנס אליי. אני זוכרת בחילה גואה, ואז הקאה לא רצונית שהחלה כאשר עמד, הביט בי, ואז הסתובב ומעד אל מחוץ לחדר".
6 צפייה בגלריה
קארה אוטיס
קארה אוטיס
קארה אוטיס
(צילום: Gettyimages)
שלושים וחמש שנים מאז אותו מקרה, אוטיס (כיום סוטון), 52, אזרה אומץ. בסוף השבוע האחרון היא הגישה תביעה בבית המשפט הפדרלי של מנהטן נגד מארי, כיום בן 71, ונגד טרודי טפקוט, לשעבר סקאוטר של סוכנות עלית מודלס, ובהמשך מי שהיה אחראי על בוקינג דוגמניות במגזין ווג אמריקה, ומנהל חטיבת מחלקת הדוגמניות בסוכנויות הגדולות בארצות הברית, ווילהלמינה מודלס ו-DNA. בכתב התביעה כותבת אוטיס כי טפקוט אנס אותה מספר פעמים בביתו וכי נסחרה בידי מארי "לגברים אמידים נוספים ברחבי אירופה".
כתב התביעה של אוטיס מגיע לאחר שבאוקטובר האחרון 11 נשים בצרפת האשימו את מארי באונס, אלימות והטרדה מינית במהלך שנות השמונים והתשעים. תחקיר גדול של הגרדיאן הבריטי הציג את סיפורן של שמונה מהן. דוגמנית העל לינדה אוונג'ליסטה, מי שהייתה אשתו של מארי בין השנים 1993-1987 פרסמה עם היוודע התלונות מכתב תמיכה פומבי במתלוננות ובו שיבחה את "אומץ הלב והכוח" של הנשים. "בזמן מערכת היחסים שלי עם ג'ראלד מארי לא ידעתי שיש נגדו האשמות בגין אלימות מינית, אז לא יכולתי לעזור אז לנשים הללו", אמרה אוונג'ליסטה, "כשאני שומעת מהן עכשיו, ועל בסיס חוויותיי האישיות, אני מאמינה שהן מספרות אמת. זה שובר את ליבי כיוון שאלו פצעים שעלולים לא להחלים לעולם, ואני מעריצה אותן על האומץ והכוח שהן מפגינות".
6 צפייה בגלריה
לינדה אוונג'ליסטה ג'ראלד מארי
לינדה אוונג'ליסטה ג'ראלד מארי
הדוגמנית לינדה אוונג'ליסטה ובעלה דאז, ג'ראלד מארי
(צילום: Gettyimagees)
לדוגמנות התגלגלה אוטיס האמריקנית בגיל 16. היא הוחתמה בסוכנות עלית מודלס ומהר מאוד נשלחה לפריז, שם התגוררה בדירת דוגמניות מפוארת. בהמשך הפציעה על המסך בסרטים כמו "סחלב פראי" ואף נישאה לכוכב הקולנוע מיקי רורק. בראיונות שהעניקה בעבר סיפרה כי האונס שעברה דרדר אותה לתקופה ארוכה של שימוש בסמים כמו קוקאין.
על אף כי עברו כמעט ארבעה עשורים מאז מקרה האונס, אוטיס בחרה להגיש השבוע תביעה במדינת ניו יורק, המקום היחיד שבו אין חוק התיישנות על מקרי אונס ופגיעות מיניות. בשנת 2019 עבר חוק במדינה הקובע כי קטינים שהיו קורבנות לאלימות וניצול מיני יכולים להגיש תביעה אזרחית רטרואקטיבית ולהתייצב מול תוקפיהם. בריאיון ליומון האופנה WWD סיפרה אוטיס כי רק עכשיו היא מרגישה מוכנה להתייצב מול מערכת המשפט. "אני עושה זאת בשם כל שאר הניצולים שלא יכולים", אמרה.
ג'ון קלון, אחד מעורכי דינה של אוטיס, הוסיף כי הידיעות על מארי היו ידועות לכולם שנים ארוכות - בדומה למה שאפשר לומר בחודש האחרון על סוכן הדוגמניות הישראלי שי אביטל מסוכנות "עלית מודלס ישראל" (כיום All In One). הוא אמר, בין היתר, כי בשנת 1999 חשף כתב של ה-BBC תיעוד של מארי במצלמה נסתרת, ובו הוא מתפאר בסרסור דוגמניות קטינות ומספר בגאווה כי הוא הולך לישון עם דוגמניות בנות 15. זה נגמר בהשעיה. קלון הוסיף כי לצוות המשפטי יש ארבע תביעות נוספות נגד מארי וטפקוט של דוגמניות שהיו בנות 14 ו-15 בזמן המקרה. "התנהל שם סחר מיני בילדים", ציין. "כמו שליחתן למיליארדרים שתקפו והטרידו את אותן נשים מינית".
6 צפייה בגלריה
שי אביטל והמיוצגת הכי מפורסמת שלו, אסתי גינזבורג, שעזבה אותו לאחרונה
שי אביטל והמיוצגת הכי מפורסמת שלו, אסתי גינזבורג, שעזבה אותו לאחרונה
שי אביטל והמיוצגת הכי מפורסמת שלו, אסתי גינזבורג, שעזבה אותו לאחרונה
(צילום: ענת מוסברג)
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button