מי הצליח לעורר דיון? שערי מגזיני אופנה ב-2021

סוגרים שנה באופנה: איך נראו שערי המגזינים הבלתי נשכחים של 2021

בילי אייליש נדחסה למחוך, ג'יל ביידן וקמלה האריס קרצו לעולם האופנה, ג'יין פונדה הציגה סיבוב נוסף של שינויים קוסמטיים ויעל שלביה כיכבה על מגזין ערבי – תמונות למזכרת

פורסם:
ענף ההוצאה לאור של מגזיני האופנה חווה משבר גדול במהלך 2020 בעקבות התפרצות מגפת הקורונה, אך לאורך שנת 2021 השתדל להתחזק ולהציף את דוכני העיתונים בשערים חזקים. גם כדי לעודד קנייה של מגזינים, בעיקר כדי למנף את אתרי האינטרנט ועמודי הרשתות החברתיות של תאגידי המו"לות הבולטים, ובראשם קונדה נאסט, שבמניפת המגזינים שלו נמצאים שמות כמו ווג, וניטי פייר, הניו יורקר ועוד. הצורך להקטין עלויות הוביל בשנה האחרונה לאיחוד המערכות הבינלאומיות של ווג, מה שיוביל לפרסום תכנים זהים ב-26 המהדורות, כמו גם ליצירת שערים מקבילים, כפי שהיה בחודשים האחרונים עם אדל וליידי גאגא.
בתוך כך, מבט רטרוספקטיבי על השנה החולפת מחזק שתי מגמות שממשיכות איתנו כבר זמן מה: כוכבות ודוגמניות בוגרות שמציגות מודל לחיקוי עבור נשים בנות 50 ומעלה, ולצידן רצון לייצר רבגוניות בעקבות השיח הגזעי והשיח הא-בינארי שהתחזקו בשנה האחרונה. אלו מייצרים יחד תמהיל של שערים שהפכו את 2021 לשנה מגוונת יותר. אספנו את 16 השערים שכולם דיברו עליהם בשנה האחרונה – שיצרו דיון, גררו טורי דעה בתקשורת, ומטווים דרך חדשה לשנה הבאה.
המגזין: ווג בריטניה, יוני 2021.
על השער: המוזיקאית האמריקנית בילי אייליש במחווה למדונה מסיבוב ההופעות "אמביציה בלונדינית".
למה הוא עשה את 2021? כי הייתה זו סוג של "הכרזת עצמאות" מצידה של אייליש, שבגיל 19 גילתה את המיניות שלה. עבור המוזיקאית שעד כה התחבאה מתחת לבגדים שגדולים עליה במידה או שתיים, הבחירה להצטלם במחוך הדוק סייעה לפרק את הדימוי שדבק בה, תוך חיפוש של הגדרה עצמית מחודשת.
16 צפייה בגלריה
בילי אייליש על שער "ווג"
בילי אייליש על שער "ווג"
בילי אייליש על שער ווג בריטניה, יוני 2021
(צילום: שער מגזין)

המגזין: ווג אמריקה, דצמבר 2021.
על השער: השחקנית שרה ג'סיקה פרקר.
למה הוא עשה את 2021? כי ככה מחזירים לחיים את קארי ברדשאו בסדרת ההמשך "פשוט ככה" שעלתה החודש: שער חזק שמצולם בדיוק רב על ידי דניאל ג'קסון ושמלת סטרפלס מרהיבה של דולצ'ה & גבאנה.
16 צפייה בגלריה
שרה ג'סיקה פרקר על שער "ווג"
שרה ג'סיקה פרקר על שער "ווג"
שרה ג'סיקה פרקר על שער ווג אמריקה, דצמבר 2021
(צילום: שער מגזין)

המגזין: דייזד, נובמבר 2021.
על השער: המוזיקאי הארי סטיילס.
למה הוא עשה את 2021? כי הוא ממשיך את התחזקותו של סטיילס כאחד מאייקוני האופנה הבולטים של העת האחרונה, הרבה בזכות שערים פורצי דרך, כמו זה שנעל את 2020 בווג האמריקני כשהוא לבוש שמלה. עכשיו הוא חושף פטמה על שער דייזד, כשבתוך עמודי המגזין הוא מככב בהפקת אופנה מרהיבה שמותחת את גבולות המגדר ומטשטשת בין המלתחה הנשית לגברית.
16 צפייה בגלריה
הארי סטיילס על שער "דייזד"
הארי סטיילס על שער "דייזד"
הארי סטיילס על שער דייזד, נובמבר 2021
(צילום: שער מגזין)

המגזין: הרפר'ס בזאר, אפריל 2021.
על השער: השחקנית ג'יין פונדה.
למה הוא עשה את 2021? כי לא באמת זיהינו במבט ראשון את ג'יין פונדה בת ה-83, שנראתה כמו הגרסה בת ה-30 שלה, לבושה בשמלת צינור מפאייטים של ראלף לורן ופאה כסופה. כמו תמיד, הביקורת סביב הניתוחים הפלסטיים וההתערבויות הכירורגיות שעשתה פונדה בפניה הפכו לשיחת היום.
16 צפייה בגלריה
ג'יין פונדה על שער "הרפר'ס בזאר"
ג'יין פונדה על שער "הרפר'ס בזאר"
ג'יין פונדה על שער הרפר'ס בזאר, אפריל 2021
(צילום: שער מגזין)

המגזין: ווג אמריקה, נובמבר 2021.
על השער: המוזיקאית הבריטית אדל.
למה הוא עשה את 2021? כי זו הייתה הפעם הראשונה שבו פרסם מגזין ווג באופן רשמי שני שערים מקבילים עם אותה כוכבת לשתי מהדורות שונות: האמריקנית והבריטית. ומי אם לא אדל, בקאמבק המתוקשר של השנה, היא הפיגורה ליצור איתה את המהפכה שאנה ווינטור מבקשת ליישם?
16 צפייה בגלריה
אדל על שער "ווג"
אדל על שער "ווג"
אדל על שער ווג אמריקה, נובמבר 2021
(צילום: שער מגזין)

המגזין: ל'אופיסייל הערבי, פברואר 2021.
על השער: הדוגמנית הישראלית יעל שלביה.
למה הוא עשה את 2021? כי זאת הפעם הראשונה שדוגמנית ישראלית מופיעה על שער מגזין אופנה ערבי. כפי שחשפנו כאן, בעקבות "הסכמי אברהם" שנחתמו עם איחוד האמירויות הערביות ובחריין, נבחרה שלביה לככב על שער המגזין הבינלאומי היוצא בדובאי. כחלק מחגיגות המאורע, יצא במקביל שער "לאישה" עם תצלום זהה תחת הכותרת "סלאם עליכום".
16 צפייה בגלריה
יעל שלביה על שער "ל'אופיסייל"
יעל שלביה על שער "ל'אופיסייל"
יעל שלביה על שער ל'אופיסייל הערבי, פברואר 2021
(צילום: שער מגזין)

המגזין: ווג צ'כיה, מאי 2021.
על השער: הדוגמנית פאולינה פוריצקובה בת ה-56, 40 שנה בדיוק לאחר השער הראשון שלה לווג הגרמני שצולם כשהייתה בת 16.
למה הוא עשה את 2021? כי לא בכל יום רואים דוגמנית-על בעשור השישי לחייה מצטלמת בעירום פרונטלי מלא על שער של מגזין אופנה מתוך אג'נדה (את הברבורים הוסיפה לטובת האינסטגרם). "כשאת דוגמנית, כל חלקיק מגופך מנותח לבדיקה בהשוואה לאחרות. העבודה שלך תמיד תלויה בגוף שלך. במשך כל חיי הדוגמנות שלי, התביישתי ברגליים שלי. הן לא היו מושלמות", כתבה בחשבון האינסטגרם שלה לצד תמונות מהפקת השער. "הייתי צריכה לעשות את כל הדרך עד גיל 56 כדי לקבל את הרגליים שלי. אני אפילו לא יכולה לומר שאני אוהבת אותן – אבל למדתי להיות מרוצה".
פאולינה פוריצקובה על שער ווג צ'כיה, מאי 2021

המגזין: פרפל, מרץ 2021.
על השער: דוגמנית העבר קריסטן מקמנאמי.
למה הוא עשה את 2021? כי הוא סימן את הקאמבק המסעיר של הדוגמנית האמריקנית קריסטן מקמנאמי בת ה-56, שמופיעה גם על שער ינואר 2022 של ווג בריטניה. בשער הפרובוקטיבי למגזין פרפל הצרפתי, חגגה מקמנאמי 35 שנות קריירה עם הצלם יורגן טלר, כשפניה מכוסות במסכה ורודה וסיגריה תחובה בין שפתיה.
16 צפייה בגלריה
קריסטן מקמנאמי על שער "פרפל"
קריסטן מקמנאמי על שער "פרפל"
קריסטן מקמנאמי על שער פרפל, מרץ 2021
(צילום: שער מגזין)

המגזין: ווג אמריקה, פברואר 2021.
על השער: סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס.
למה הוא עשה את 2021? כי השער ניסח מחדש את התקינות הפוליטית בארצות הברית. הביקורת המרכזית שהושמעה נגד המגזין הייתה על הלבנתה של האריס השחורה, והופעתה הלא פורמלית ונטולת החן על רקע וילון ורוד, חמושה בנעלי אולסטאר המזוהות איתה. שני השערים שיצאו בכיכובה של האריס נראו כמו סקיצות ולא כמו שער מכבד של סגנית נשיא ארצות הברית, האישה הראשונה בתפקיד. "כנראה שלאנה וינטור אין חברים ועמיתים שחורים", צייצה כתבת "הניו יורק טיימס" ווג'האט עלי. "אצלם את סגנית הנשיא קמלה האריס בחינם עם הטלפון שלי, ואני בטוחה במאה אחוז שזה יצא יותר טוב מאשר שער ווג הזה". בווג הכחישו כי התמונה עברה הלבנה.
16 צפייה בגלריה
קמלה האריס על שער "ווג"
קמלה האריס על שער "ווג"
קמלה האריס על שער ווג אמריקה, פברואר 2021
(צילום: שער מגזין)

המגזין: ווג אמריקה, אוגוסט 2021.
על השער: הגברת הראשונה של ארצות הברית, ג'יל ביידן.
למה הוא עשה את 2021? כי לאחר ארבע שנות כהונה של דונלד טראמפ, שבהן נעדרה הגברת הראשונה לשעבר של ארצות הברית מלניה טראמפ ממגזין האופנה המשפיע, בווג חזרו לקדם את החברים מהמפלגה הדמוקרטית ופרגנו בשער לג'יל ביידן.
16 צפייה בגלריה
ג'יל ביידן על שער "ווג"
ג'יל ביידן על שער "ווג"
ג'יל ביידן על שער ווג אמריקה, אוגוסט 2021
(צילום: שער מגזין)

המגזין: סלף סרוויס, נובמבר 2021.
על השער: אייקון האופנה הנצחי קייט מוס, שחתומה על המגזין כעורכת אורחת.
למה הוא עשה את 2021? כי רק דוגמנית כמו קייט מוס יכולה להצטלם בטי שירט לבנה וסיגריה דולקת, ולהיראות כמו הדבר הכי נכון שיש. עם כל אחת אחרת זה היה נגמר בשער סתמי.
16 צפייה בגלריה
קייט מוס על שער "סלף סרוויס"
קייט מוס על שער "סלף סרוויס"
קייט מוס על שער סלף סרוויס, נובמבר 2021
(צילום: שער מגזין)

המגזין: ווג רוסיה, נובמבר 2021.
על השער: דוגמנית הפלאס סייז ההולנדית ג'יל קורטלב, ששנה קודם לכן הייתה לדוגמנית המידות הגדולות הראשונה שצעדה בתצוגה של שאנל. וזה לא בהכרח ייאמר לזכותו של בית האופנה.
למה הוא עשה את 2021? כי נדירות הפעמים שדוגמנית מציגה את סימני המתיחה בישבן שלה קבל עם וכרומו. "תודה לווג רוסיה על החופש ליצור את התמונות האלו ולחגוג את כל סוגי הגוף בתעשיית האופנה", הודתה הדוגמנית בת ה-28 בחשבון האינסטגרם שלה.
16 צפייה בגלריה
שער "ווג" רוסיה
שער "ווג" רוסיה
ג'יל קורטלב על שער ווג רוסיה, נובמבר 2021
(צילום: שער מגזין)

המגזין: Elle בריטניה, יוני 2021.
על השער: הדוגמן/ית האוסטרלי/ת אולי אלי, הבוחרים בצורת הפנייה They.
למה הוא עשה את 2021? כי מבין כל המגזינים המסחריים, ב-Elle בריטניה היו מהראשונים להצביע על אחד השינויים המרכזיים במודל היופי ובשיח על בינאריות מגדרית ומינית, עם שער בכיכובם של אולי אלי. "בפעם הראשונה שמישהו השתמש מולי בכינוי 'הם' במקום 'היא', הרגשתי שלווה", כתבו אלי בטור מיוחד שליווה את השער החושפני במראה נזיל מגדרית. "לאחר שנים של בוז לגוף שאיתו נולדתי, בלי יכולת להתייחס בשום צורה למין שנקבע לי בלידה, סוף-סוף מצאתי דרך הגיונית להתקיים בעולם. מעולם לא הרגשתי נקבה, אבל גם לא הרגשתי כגבר. אם היה קו דק שמחבר בין שני המינים, הייתי נקודה מרחפת איפשהו בין השניים".
16 צפייה בגלריה
אולי אלי על שער Elle
אולי אלי על שער Elle
אולי אלי על שער Elle בריטניה, יוני 2021
(צילום: שער מגזין)

המגזין: W, אוקטובר 2021.
על השער: הזמרת והשחקנית דולי פרטון בת ה-75.
למה הוא עשה את 2021? כי החיבור בין דולי פרטון לצלם ובמאי הקולנוע הרמוני קורין, נסיך הגאות והשפל של הניינטיז, הוליד שער שמלא באירוניה, הומור עצמי וחמלה. פרטון האייקונית נראית בו במיטבה.
16 צפייה בגלריה
דולי פרטון על שער W
דולי פרטון על שער W
דולי פרטון על שער W, אוקטובר 2021
(צילום: שער מגזין)

המגזין: ווג אמריקה, מאי 2021.
על השער: המשוררת אמנדה גורמן.
למה הוא עשה את 2021? כי זו הייתה השנה של המשוררת אמנדה גורמן, שהתפרסמה כשהקריאה פואמה בטקס השבעת נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בחודש ינואר, והפכה מיד לדרלינג החדשה של עולם האופנה. הרבה בזכות התוכן והמסרים שהיא מעבירה, אבל גם בזכות סגנון הלבוש הייחודי והאישי שלה.
16 צפייה בגלריה
אמנדה גורמן על שער "ווג"
אמנדה גורמן על שער "ווג"
אמנדה גורמן על שער ווג אמריקה, מאי 2021
(צילום: שער מגזין)

המגזין: ווג איטליה, נובמבר 2021.
על השער: הזמרת והשחקנית ליידי גאגא.
למה הוא עשה את 2021? כי ללא ספק, זהו אחד השערים היפים ביותר של השנה, אם לא היפה מכולם.
16 צפייה בגלריה
ליידי גאגא על שער "ווג"
ליידי גאגא על שער "ווג"
ליידי גאגא על שער ווג איטליה, נובמבר 2021
(צילום: שער מגזין)
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button