ג'יזל בקמפיין של אלאיה

סופרמודלס בנות 40: ג'יזל חזרה לדגמן, והיא לא היחידה

לאחרונה יותר ויותר דוגמניות מצליחות מתחילת שנות האלפיים חוזרות למסלול. ג'יזל בונדשן הייתה הראשונה, ובעקבותיה הופיעו נוספות. "אנשים אוהבים דברים שהם מכירים", מסבירה מפיקת אופנה, "וכיף לראות שהן עדיין נראות נהדר"

פורסם:
ראשונה הייתה ג'יזל בונדשן, שבינואר אשתקד, חודשיים לאחר גירושיה המתוקשרים מטום בריידי, הופיעה בקמפיין ללואי ויטון, ושברה איתו את היעלמותה מעולם האופנה, לאחר שב-2015 הכריזה כי היא פורשת מדוגמנות. בשמונה השנים שבהן צמצמה את הופעתה על מסלולי התצוגות, המשיכה הדוגמנית הרווחית בעולם להצטלם לקמפיינים והפקות אופנה, אך ניתן היה לספור אותם על יד אחת. החודש פורסמו תמונות חדשות בכיכובה לקמפיין אביב-קיץ 2024 של בית האופנה אלאיה בהובלתו של פיטר מולייר.
5 צפייה בגלריה
ג'יזל
ג'יזל
ג'יזל בקמפיין של אלאיה
(צילום: Tyrone Lebon)
הקאמבק של בונדשן (43) היה יריית פתיחה לשורה ארוכה של דוגמניות מפורסמות מתחילת שנות האלפיים, שבצבצו מחדש על המסלולים ובקמפיינים בולטים. דאוצן קרוס ההולנדית צעדה החודש במפתיע בתצוגה של קלואה בפריז, ג'סיקה סתאם צעדה בניו יורק עבור תום בראון, צימרמן וסרג'יו הדסון; ונטליה וודיאנובה נעלה במעיל פרוותי צחור את התצוגה של סטלה מקרטני.
5 צפייה בגלריה
נטליה וודיאנובה
נטליה וודיאנובה
נטליה וודיאנובה
(צילום: Stella McCartney)
אחת ההפתעות הגדולות של השנה הייתה חזרתה של דריה וורבווי, ששברה "תענית" של למעלה מעשור לטובת קמפיינים של גוצ'י ופיבי פילו. בישראל ניתן לסמן את הדוגמנית הבינלאומית שרון גניש, שחזרה באוקטובר להוביל את הקמפיין הראשון של פיבי פילו, לאחר תהילתה לפני 22 שנה בקמפיין לוורסאצ'ה. לצידן ניתן היה לראות בשבועות האחרונים דוגמניות כמו אלק ווק, ג'מה וורד, לילי קול, ססקיה דה בראו ונטאשה פולי.
5 צפייה בגלריה
דריה וורבוי
דריה וורבוי
דריה וורבוי בקמפיין של גוצ'י
(צילום: David Sims)
גל הקאמבקים הנוכחי גם החזיר אל המסלולים את הדוגמנית הספרדייה אסתר קניידס, שהופיעה בתצוגות של מוגלר ובלנסיאגה. שמה של קניידס עלה לאחרונה שוב לכותרות, בעקבות סדרת הדוקו על הכדורגלן דיוויד בקהאם, שעוררה מחדש את פרסומו של ה"סאן" הבריטי, שחשף כי השניים ניהלו רומן בשנת 2003, בזמן שהיה נשוי לוויקטוריה בקהאם.
5 צפייה בגלריה
אסתר קניידס
אסתר קניידס
אסתר קניידס בתצוגה של מוגלר
(צילום: Pascal Le Segretain/Getty Images)

5 צפייה בגלריה
תמונות פיבי פילו אתר חדש שרון גניש
תמונות פיבי פילו אתר חדש שרון גניש
שרון גניש בקמפיין של פיבי פילו
(צילום:פיבי פילו)
על אף שכל אחת מהדוגמניות המשיכה לעבוד בשנים האחרונות בווליום מופחת, נוכחותן המשותפת מצביעה על כך שתעשיית האופנה בשלה לאמץ מחדש את הפנים שליוו אותה לפני שני עשורים. את המהלך הזה ניתן להסביר בשתי דרכים: הראשונה, גילויין מחדש על ידי בני דור ה-Z הצעירים, ויעידו על כך סרטוני טיקטוק שעושים רומנטיזציה לתקופה ההיא; השנייה, צעד שיווקי וכלכלי של בתי האופנה.
בריאיון לאתר "פאשניסטה", הסבירה דומיניק גילורי, מפיקת אופנה שבין היתר עבדה עם קלווין קליין, "ווג" וטום פורד, כי זוהי אסטרטגיה שיווקית של חברות אופנה. "אנשים אוהבים דברים שהם מכירים ולמותגים זה קל יותר מלהביא פנים חדשות", אמרה גילורי. "אלו דוגמניות שעקבתי אחריהן לפני 20 שנה כשהייתי תלמידת תיכון, וכיף לראות שהן עדיין נראות נהדר כפי שנראו כשעבדו באופן פעיל".
בעידן שבו דוגמניות-על בנות 50 ומעלה כמו סינדי קרופורד ונעמי קמפבל עובדות נון-סטופ - הדוגמניות שברשימה חצו את גיל 30, אחרות כמו ג'יזל בונדשן ואסתר קניידס כבר דילגו מעל גיל 40. על אף שהן פנים מוכרות, החזרה שלהן מרענננת ומפתיעה, וקורצת לכיסם של בני ה-40, אנשים שגדלו על כוכבותן של אותן דוגמניות, וזוכרים להן חסד נעורים. עם כל הכבוד לבני דור ה-Z, הכסף מטפס במקום אחר.
"דוגמנית ותיקה מביאה איתה לשולחן אלגנטיות וניסיון", הוסיף שו ברנרד, מנכ"ל ונשיא STRUT Models (סוכנות דוגמנות שמקדמת ערכים של גיוון). "דוגמניות-על היו תמיד 'הגביע הקדוש' של מותגי האופנה, ואנחנו רואים אותן חוזרות למקומן הראוי. אני חושב שאנחנו מרגישים נוסטלגיה לעידן ההוא, כי היה מרגש לראות את אותן דוגמניות צועדות על המסלול. הרגשת משהו כשראית את ג'יזל פותחת תצוגה".
הדברים של ברנרד מצביעים על היחלשותה של מגמה אחרת - תופעת הגיוון בעולם האופנה בעשור החולף עם דוגמניות במידות גוף שונות, ליהוק אנשים עם מוגבלויות וכו'. נראה כי חברות האופנה הבינו כי השיח על הכלה ו"נשים אמיתיות" על המסלול נסחט עד לעייפה, וכדי לנער שוב את הצרכנים נדרשת אסטרטגיה שיווקית חדשה-ישנה. זאת מגיעה על ידי ליהוק מחדש של דוגמניות נשגבות עם פנים מוכרות המשדרות יציבות, בציפייה לייצר על המסלול רגעים בלתי נשכחים.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button