שש שנים מאז מותו של מעצב האופנה הגרמני קרל לגרפלד, בית האופנה שהקים ב-1984 (שנה לאחר שמונה למעצב הבית של שאנל, תפקיד שאותו מילא עד מותו ב-2019) נמצא במתיחת פנים מחודשת, שלא לומר – תחיית המתים. לטובת המהלך השיווקי גויסה פריס הילטון, שבשנתיים האחרונות נמצאת בקאמבק מתוקשר תוך שהיא מגייסת לעזרתה את הנוסטלגיה של דור ה-Z לתחילת שנות האלפיים שבהן התפרסמה. הבלונד החמאתי עוד שם, גם השפתיים המשורבבות והגישה של ילדת השמנת – יורשת המיליונים של משפחת הילטון (גם אם ירושתה התכווצה באופן משמעותי לאחר בחירתו של סבה בארון לתרום 97 אחוז מהירושה לצדקה).
פריס הילטון בקמפיין החדש של קרל לגרפלד
בתמונות הקמפיין, שצולם בשחור-לבן תחת סלוגן עם משחק מילים בין מטופש למבריק – From Paris with Love – מופיעה הילטון (44) כבת דמותו של לגרפלד. הבחירה אינה מקרית – היא על סף הגאונית. הקמפיין (שנחשף במקביל ליציאת הסרט התיעודי החדש KARL בבימוי ניק הוקר) משלב בין דמותו האייקונית של המאסטר הגרמני שייצג בהופעתו את האלגנטיות והקלאסיקה האירופאית, לבין הילטון, אייקון של תרבות הטראש-פופ האמריקאית בתחילת שנות ה-2000, שהפכה בעצמה לדמות קנונית בהיסטוריה של האופנה.
פריס הילטון בקמפיין של קרל לגרפלד
הנוכחות המחודשת של הילטון נשענת על עברה וחוגגת אותו, כמי שביססה את מעמדה הציבורי הגדול בתחילת המילניום כבת עשירים מפונקת. בשנת 2003 כיכבה הילטון בתוכנית הטלוויזיה האייקונית "החיים הפשוטים" – סדרת דוקו-ריאליטי משעשעת שבה היא וניקול ריצ'י, בתו של המוזיקאי ליונל ריצ'י, נשלחו לעשות עבודות "אמיתיות" בעיירות הנידחות של ארצות הברית. התוכנית שודרה בהצלחה למשך ארבע שנים ברשת הטלוויזיה פוקס.
(קטעים מתוך "החיים הפשוטים")
הפער העצום בין אורח חייהן היוקרתי של הילטון וריצ'י לבין המציאות האמריקאית, הפך את השתיים לכוכבות בן רגע וניבא את תוכניות הריאליטי-טראש של מפורסמים. אחת הסצנות המפורסמות התרחשה בעונה הראשונה, כאשר השתיים נשלחו לעבוד בחוות חלב קטנה בארקנסו ונדרשו לחלוב פרות. מלבד הרגעים הקומיים, היא סימנה נקודת מפגש בין שני עולמות שלכאורה לא יכולים להתקיים יחד: תרבות המותגים מול מציאות "אמיתית".
(פריס הילטון וניקול ריצ'י בחווה)
בדצמבר 2024 חזרה הסדרה לאוויר בפורמט חדש: "פריס וניקול: ההדרן". לאורך שלושה פרקים שעלו ברשת פיקוק האמריקאית, חזרו השתיים למקומות ולדמויות שהרכיבו את הסדרה ההיא.
"בפעם הראשונה שצילמנו את 'החיים הפשוטים' לא היה אינסטגרם, לא היה טיקטוק, אפילו לא סמארטפון", אמרה הילטון בריאיון להוליווד ריפורטר, "מאז העולם השתנה לחלוטין. היום הצופים רוצים לראות את האמת ותוך כדי גם קצת לצחוק על עצמם. המטרה היא לא רק לשחזר את הנוסטלגיה, אלא להראות כיצד אני וניקול התבגרנו, אך שמרנו על חוש ההומור ועל אותה חברות אמיצה".
"גאה שהפכתי את 'הטיפשה הבלונדינית' למותג"
פריס הילטון נולדה בניו יורק, נינתו של קונרד הילטון, מייסד רשת בתי המלון המפורסמת. את נעוריה העבירה בין בתי ספר פרטיים, מגורים במלון וולדורף אסטוריה היוקרתי ושופינג בלתי פוסק בשדרה החמישית. עם זאת, מאחורי החזות הזוהרת הסתתרו הפרעות קשב וריכוז, בעיות התנהגות ומוסדות נוקשים שטלטלו אותה כנערה, שאותם חשפה בסרט התיעודי על חייה – This is Paris.
"מהרגע שהתעוררתי ועד הרגע שהלכתי לישון, עברו עליי ימים של צרחות. צעקו עליי, התעללו בי. אנשי הצוות אמרו לי דברים איומים, הם גרמו לי להרגיש רע עם עצמי והתנהגו אליי בצורה בריונית", סיפרה על תקופת לימודיה בפנימיית Provo Canyon School שביוטה, אליה נשלחה ל-11 חודשים. "אני חושבת שהמטרה שלהם הייתה למוטט אותנו. הייתה גם התעללות פיזית, הכו אותנו, חנקו אותנו. הם רק רצו להחדיר בנו, הילדים, פחד. הם רצו שנפחד מדי כדי שנציית להם".
בשלהי 2003 מצאה הילטון את עצמה בלב שערורייה בינלאומית, כשקלטת סקס שצולמה שנים קודם לכן עם בן זוגה דאז, ריק סלומון, דלפה לרשת תחת השם "1 Night in Paris". הקלטת הודלפה ימים ספורים לפני עליית תוכנית הריאליטי, מה שהצביע על ניסיון של ההפקה לעורר עניין ופרסום. מנגד, היו שטענו כי הקלטת הודלפה כדי לפגוע בה, אך ההפך קרה: מעמדה של הילטון התחזק. התקשורת עטה על הסיפור, והילטון הפכה לסמל של תרבות הצהובונים בראשית שנות האלפיים.
מאז הילטון כמעט לא עצרה. באותו עשור אי-אפשר היה להימלט מפניה ומפני החבורה שהקיפה אותה: לינדזי לוהן, בריטני ספירס וגם אחת, קים קרדשיאן, "החברה הטובה" מלוס אנג'לס שהייתה במשך שנים סוג של "עוזרת אישית" והיום עקפה את כל השלוש עם אימפריית הביוטי והאופנה שלה. הילטון אף סגרה מעגל והצטלמה למותג סקימס של קרדשיאן ב-2020, תוך שהן עושות מחווה לתצלום שלהן מאותה תקופה: חליפות טרנינג קטיפתיות (בסגנון המותג ג'וסי קוטור) ותיקי ענק מטאליים של לואי ויטון.
פריס הילטון וקים קרדשיאן בצילומים לסקימס, 2020
הקאמבק האופנתי של פריס הילטון
בדומה לקרדשיאן, להילטון המתין מאבק ממושך בתדמית "הבלונדינית הטיפשה והחיננית", שעליה אמרה לאחרונה בריאיון למגזין פיפל: "אני גאה שהפכתי את 'הטיפשה הבלונדינית' למותג, אבל היום יש לי מה להראות מעבר. אני רוצה להוכיח לנשים צעירות שהן יכולות לבנות אימפריה, גם אם הן התחילו מסדרה שנראתה קלילה. תמיד ידעתי בדיוק מה אני עושה. זו הייתה אסטרטגיה".
כך, במקביל להופעותיה במדורי הרכילות, בנתה הילטון אימפריה עסקית. היא השיקה קו בשמים ראשון ב-2004, שהפך להצלחה מסחררת עם למעלה מ-25 ניחוחות שהכניסו מיליוני דולרים, ולצד זאת פתחה קווי אופנה, משקפי שמש, תיקים, נעליים ובגדי ים. עד לפני עשור היא גם נחשבה לאחת הדי.ג'ייז הרווחיות בעולם, עם הופעות בפסטיבלים באיביזה ובלאס וגאס, ומחירים של מאות אלפי דולרים למסיבה.
בשנים האחרונות הקימה את חברת 11:11 Media, שמתפקדת כקבוצת תוכן חובקת עולם – מטלוויזיה ופודקאסטים ועד מטאוורס, ולפני ארבעה חודשים השיקה את קו הטיפוח החדש Parivíe, שאותו תיארה למגזין כ"ילד השלישי שלי".
"המותג שלי הוא הרחבה של מי שאני. זה לא משחק – זו עבודה קשה, וזה החלום שבניתי בעצמי", אמרה בריאיון למארי קלייר, "עכשיו כולם רואים את האדם האמיתי שמאחורי הפרסונה".
על אף התדמית הבזבזנית, הילטון מתגלה כאחת שמבינה בכספים. לאחרונה רכשה את אחוזתו של השחקן מארק וולברג תמורת 63 מיליון דולר. על מנת לבצע את העסקה חודש לאחר מכן, אושרה לה משכנתא בגובה 44 מיליון דולר – סכום גבוה במיוחד המעיד על אמונו של הבנק ביכולת ההחזר של הילטון ובעלה.
המהלך, שמוכר גם כ"מימון מאוחר", מאפשר למשקיעים לנצל את ערך הנכס שהושג מראש ולהשתמש בו להשקעות נוספות, תוך שמירה על נזילות גבוהה וגמישות כלכלית. לדברי מומחי נדל"ן, עיכוב של כחודש בדרך כלל מעיד על משא ומתן מורכב על תנאי ההלוואה והתאמתה לתכנון מס ועיזבונות, אך במקרה של הילטון ברור כי הכוונה הראשונית הייתה למנף את הבית להשקעה נוספת.
"אני המצאתי את אופנת ה-Y2K, אני לוח ההשראה"
הקאמבק הנוכחי של הילטון כולל הופעות חד-פעמיות ומתוקשרות על המסלולים של בתי האופנה ורסאצ'ה ומוגלר, שערים למגזיני אופנה כמו ל'אופיסייל וגראציה, חימום השורה הראשונה של המותג מיו מיו יחד עם אחותה ניקי הילטון (הצלע הנוצצת פחות והבלונדית יותר של המשפחה) ואלבום שני בשם Infinite Icon, שיצא כמעט שני עשורים לאחר אלבום הבכורה שלה. האלבום שהפיקה המוזיקאית סיה, עוסק בתהילה, בהעצמה נשית, בבריאות הנפש ובאימהות (הילטון היא אם לשניים מנישואיה לאיש העסקים קרטר ריום). אנחנו לא צלחנו אפילו שיר אחד.
(הקריירה המוזיקלית של הילטון)
הרבה לפני כל התארים שהתווספו לה – הילטון הייתה אייקון אופנתי. אפשר להתווכח על טעמה המצועצע והמנותק מאופנה עכשווית, אבל דווקא בגלל זה היא הצליחה למתג את עצמה כאקס-טריטוריה של סגנון אישי. השמלה הכסופה של ג'וליאן מקדונלד שלבשה למסיבת יום הולדתה ה-21, לדוגמה, הפכה לסמל תרבותי של דור שלם. מגזין האופנה i-D בחר בה כאחד מ-35 האירועים האופנתיים המובילים בכל הזמנים, והשמלה אף זכתה למחווה מצדה של קנדל ג'נר, שלבשה שמלה דומה ליום הולדתה ה-21.
המחווה של ג'נר ב-2016 הייתה יריית פתיחה להפיכתה של הילטון למגנט עבור בנות ובני דור ה-Z, שהגיעה לשיאה בחגיגות ההאלווין אשתקד, כאשר יחד עם חברתה היילי ביבר, התחפשו השתיים להילטון וריצ'י ב"החיים הפשוטים". בהמשך חזרו עמודי אינסטגרם באופן נוסטלגי להופעותיה של הילטון אז, ואתר האופנה אסוס הסביר ללקוחותיו איך לאמץ את סגנון הלבוש שלה מאז בעזרת מותגים עכשוויים.
קנדל ג'נר והיילי ביבר מתחפשות לפריס הילטון וניקול ריצ'י
מבחינה סגנונית, הילטון הייתה אחת הדמויות שהגדירו את תרבות ה-Y2K המקורית: מכובעי המצחייה של וון דאץ' ותיקי האוכף בעיצוב ג'ון גליאנו לדיור, דרך חליפות הטרנינג הקטיפתיות והממותגות בסכריניות ורודה, ועד מכנסי ג'ינס בגזרה נמוכה. הילטון לא רק לבשה את הטרנדים – היא יצרה אותם. מה שנראה אז כקיטש וכאופנת רחוב זולה, הפך היום למקור השראה עבור דור חדש של מעצבים וצרכנים.
14 צפייה בגלריה


מתארחת בתצוגת אביב-קיץ 2024 של מיו מיו
(צילום: Pascal Le Segretain/Getty Images for Miu Miu)
"אני המצאתי את אופנת ה-Y2K, אני לוח ההשראה", אמרה בקיץ שעבר בריאיון לאתר Fashion Magazine. את דבריה המשיכה עם משחק מילים באנגלית: "There's the blueprint, and I'm the pink print".
הציטוט הזה משקף את ההכרה העצמית של הילטון כאחת המשפיעות על אותה אסתטיקה ועל תרבות הפופ שהתפתחה לצדה. "כשקוראים לי הממציאה ומלכת הסלפי, אני אוהבת את זה. אני אוהבת שעשיתי את זה כל חיי, עוד לפני המדיה החברתית וכל מה שהתחיל בעקבותיה", אמרה למארי קלייר.
14 צפייה בגלריה


לבן מכף רגל עד ראש על השטיח האדום, 2025
(צילום: Antony Jones/Getty Images for Spotify)
בגיל 44, הילטון לא רק שרדה את המעבר מטראש-פופ לאייקון – היא הצליחה לעצב אותו מחדש. במובן מסוים, הקמפיין החדש בכיכובה למותג של קרל לגרפלד הוא לא רק שיתוף פעולה אופנתי, אלא גם הכרה היסטורית: האישה שעוררה בזמנו לעג וביקורת על חוסר הטעם שלה, היא כיום הפנים של מותג האופנה של אחד מגדולי המעצבים של המאה ה-20.

















