"מספיק זה מספיק: אני עומדת היום עם קארה ושאר הניצולות של ג'רלד מארי, שהגיעו לפריז כדי להעיד נגד התוקף שלהן". קרלה ברוני

דוגמניות העל יוצאות נגד הטרדות מיניות: "לימדנו אותנו לראות את זה כמחמאה"

קרלה ברוני, הלנה כריסטנסן, קארן אלסון, פאולינה פוריצקובה ומילה יובוביץ' העידו נגד סוכן הדוגמנות ג'רלד מארי, המואשם באונס. "לא קיבלנו תשלום על כישרון, השכרנו את הגוף והפנים שלנו"

פורסם:
דוגמניות העל קארן אלסון, הלנה כריסטנסן, קרלה ברוני, פאולינה פוריצקובה ומילה יובוביץ' העידו בימים האחרונים בפריז נגד סוכן הדוגמנות ג'רלד מרי, מתוך סולידריות לחברתן, דוגמנית העל לשעבר והשחקנית קארה סוטון (לשעבר אוטיס) שלפני עשור האשימה אותו באונס אכזרי שהתרחש כשהייתה נערה צעירה, ובחודש שעבר הגישה נגדו תביעה בבית המשפט הפדרלי בארצות הברית.
6 צפייה בגלריה
קארה אוטיס
קארה אוטיס
הגישה תביעה נגד ג'רלד מארי בבית המשפט הפדרלי בארצות הברית. קארה אוטיס
(צילום: Gettyimages)

ערב פתיחת חודש שבועות האופנה הבינלאומיים, התגייסו דוגמניות העל הידועות, כולן כוכבות שעשו את הונן הפרסומי בשנות ה-90 לצידה של אוטיס, להעיד בפני היחידה להגנת הילד במשטרת פריז, שחוקרת בימים אלו 24 מקרי אונס והטרדה מינית שהתרחשו בשנות ה-80 וה-90, והוגשו בשנים האחרונות נגד מארי, מנהל סוכנות עלית מודלס פריז לשעבר שחי כיום באיביזה. מארי מכחיש את כל החשדות נגדו.
"מספיק זה מספיק: אני עומדת היום עם קארה ושאר הניצולות של ג'רלד מארי, שהגיעו לפריז כדי להעיד נגד התוקף שלהן", אמרה ל"ניו יורק טיימס" קרלה ברוני, הגברת הראשונה של צרפת לשעבר. "אף תעשייה אינה חסינה מהתעללות מינית", המשיכה ברוני, "ויש לנו עוד עבודה רבה לעשות בצרפת ובעולם, כדי להבטיח שנשים יהיו מוגנות מפני אלימות מינית בעבודה".
6 צפייה בגלריה
פאולינה פוריצקובה
פאולינה פוריצקובה
"הגוף שלנו לא היה שלנו". פאולינה פוריצקובה
(צילום: Getty Images)

"כדוגמניות, לא קיבלנו תשלום על הכישרון שלנו", הוסיפה פאולינה פוריצקובה, שנמצאת בימים אלו בקאמבק מסעיר, "השכרנו את הגוף והפנים שלנו. הגוף שלנו לא היה שלנו". עוד אמרה פוריצקובה כי בעידן ההוא, לימדו דוגמניות צעירות לראות "הטרדה מינית כמחמאה". הדוגמנית הלנה כריסטנסן הצהירה כי "אני עומדת עם הנשים האמיצות האלה לאורך כל הדרך".
ההתגייסות התקשורתית של שורה ארוכה של דוגמניות-על, כולן מפורסמות ובעלות השפעה ברשתות החברתיות, לא רק מחזקת את סיפוריהן האישיים של אוטיס וקורבנות נוספים, אלא מבקשת ליצור נורמות עבודה חדשות בתעשיית האופנה והדוגמנות. מי שבשנות ה-90 הפכו לסמל של דוגמניות כנשים חזקות עם אוריינטציה עסקית ופרסום חובק עולם, מנצלות היום את פרסומן כדי לעורר שינוי ושיח חדש.
6 צפייה בגלריה
הלנה כריסטנסן
הלנה כריסטנסן
"אני עומדת עם הנשים האמיצות האלה לאורך כל הדרך". הלנה כריסטנסן
(צילום: Getty Images)

אחת הדרכים היא חבירתן לארגון Model Alliance, שהקימה בשנת 2012 הדוגמנית לשעבר שרה זיף. הארגון פועל ליצירת מרחב בטוח לדוגמניות גם על סטים של צלמי אופנה וגם מאחורי הקלעים בתצוגות, מבטיח עבורן ייעוץ בשמירה על שימוש הוגן בתמונות שלהן, נושא שלאחרונה עולה יותר ויותר לכותרות, ייעוץ משפטי במקרה של הפרות חוזה וכדומה. הארגון גם הציע משאבים כלכליים ומשפטיים לדוגמניות אשר הגישו תלונה נגד מארי, כולל ליווי צמוד של קארה אוטיס בהגשת התביעה בחודש שעבר. על רקע הטענות שעלו לאחרונה נגד סוכן הדוגמנות שי אביטל, יהיה זה רק טבעי אם ארגון דומה יוקם בישראל ויאחד נציגויות מכל סוכנויות הדוגמנות בארץ.
6 צפייה בגלריה
קארן אלסון
קארן אלסון
רוצה לעורר שינוי. קארן אלסון
(צילום: Getty Images)

"אנו שואפות לצדק עבור הניצולות של מארי, אך אנו רוצות ליצור גם תעשיית אופנה בטוחה ושוויונית עם אחריות אמיתית", אמרה שרה זיף. "למרות תנועות MeToo ו-TimesUp – תעשיית האופנה ברחה במידה רבה מכל בדיקה רצינית, שתכריח אנשים בעמדות כוח לשנות את אופן הפעולה שלהם. עדיין לא ראינו שינוי מבני משמעותי שיכול לאכוף סטנדרטים כדין, ולחייב משתתפים או מוסדות גרועים באחריות".
"קארה נאנסה כנערה לפני 30 שנה, ואני יודעת שהתעללות דומה עדיין מתרחשת בענף הדוגמנות כיום, מאחר שאנחנו שומעות על זה מדוגמניות שפונות לקו הסיוע שלנו", הוסיפה זיף. "למרות שזהו סיפור הממוקד בענף האופנה, עשויות להיות לכך השלכות רחבות על האופן שמתנהלת עבודת נשים. אם איננו יכולים לזכות בתביעות נגד סחר מיני בילדים שמגישות הנשים המפורסמות והמיוחסות ביותר בעולם, היכן זה משאיר אותנו ביחס לשאר המקרים?"
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button