ישוב לשבוע האופנה קורנית תל אביב. התצוגה של אלון ליבנה, 2021

מעצבים צעירים ואורחת כבוד מדובאי: שבוע האופנה קורנית תל אביב 2022 יוצא לדרך

אירוע האופנה הישראלי חוזר למסלול מול קהל לאחר תקופת הקורונה, עם ארבעה ימי תצוגות באפריל. מי מצטרף ללוח המציגים, מי ייעדר השנה וכמה עולה כרטיס כניסה?

פורסם:
לאחר שאשתקד נערך "שבוע האופנה קורנית תל אביב" במתכונת טלוויזיונית, בעוד פחות מחודש ישובו תצוגות האופנה אל מסלול מול קהל בהאנגר 11 בנמל תל אביב ויתקיימו למשך ארבעה ימים מלאים בתאריכים 6-3 באפריל. האירוע יהיה פתוח למוזמנים ולקהל הרחב, שיוכל לרכוש כרטיסי כניסה שיוצעו למכירה מצומצמת בטווח מחירים של 350-100 שקל לכרטיס.
ערב הגאלה שיתקיים ביום ראשון בערב, ייפתח במחווה להסכמי אברהם עם איחוד האמירויות הערביות, ויארח תצוגה של מעצבת האופנה ד"ר מונה אל מנסורי, עם 30 דגמים בעיצובה המוקדשים לשלום. "אני נרגשת מאד לקראת בואי לתל אביב ורוצה להוות דוגמה מעשית ואמיתית להסכמי אברהם בין ישראל ואיחוד האמירויות", מסרה ד"ר אל מנסורי. "אני רוצה להוות השראה ונקודת זינוק לכל האנשים מכל המדינות כדי לעשות צעדים דומים לא רק באופנה, אלא בכל התחומים באשר הם".
8 צפייה בגלריה
ד"ר מונה אל מנסורי
ד"ר מונה אל מנסורי
"רוצה להוות דוגמה מעשית ואמיתית להסכמי אברהם בין ישראל ואיחוד האמירויות". ד"ר מונה אל מנסורי
(צילום: יחצ)

בשיחה עם ynet סיפר יזם שבוע האופנה מוטי רייפ כי החיבור אל ד"ר אל מנסורי נוצר דרך עורך הדין אבירם בלאיש מפירמת עורכי הדין DTKGG, המטפלת בחברות עסקיות רבות במזרח התיכון. "בעקבות הזמנה שקיבלנו מהמעצבת להתארח בדובאי, הזמנתי אותה להציג בשבוע האופנה", אומר רייפ. "נוצר בינינו חיבור קרוב. על אף החששות שהיו לה – מאחר שיש לה לקוחות רבות במדינות כמו ערב הסעודית ולבנון – היא קיבלה החלטה לעשות את הצעד הראשון של תהליך השלום על אף המחיר שהיא עלולה לשלם".
כפי שדיווחנו כאן לראשונה, במהלך ערב הפתיחה יוענק פרס מפעל חיים למעצבת האופנה הוותיקה והמוערכת טובה'לה חסין על 35 שנות עשייה. בנוסף, תתקיים תצוגת אופנה בשיתוף משרד החקלאות, שבה ישתתפו 14 מעצבי אופנה, ובהם אלון ליבנה, נעמה בצלאל, אפרת קליג, שחר אבנט ואחרים, שלוקטו על ידי גדי אלימלך, המשמש השנה כארט דירקטור של שבוע האופנה.
8 צפייה בגלריה
מוטי רייפ
מוטי רייפ
"החלטנו שהדגש יהיה על יכולת מכירה אונליין של המעצבים". מוטי רייפ
(צילום: לנס הפקות)

מה בין שמיטה להר סיני, ועוד בשנת שמיטה? לדברי רייפ, החיבור נוצר כדי לעודד חקלאות מקומית, כשהמעצבים נדרשו לעצב פריטי לבוש בהשראת פירות וירקות. את הפרויקט ישלים קו חולצות טי בעיצובו של האמן הגרפי תום שי. "זו הזדמנות להתגאות בתוצרת החקלאית הישראלית המובחרת שלנו, כמו גם בחקלאים המצוינים, ולחשוף את החקלאות הישראלית בעולם", מסר שר החקלאות עודד פורר.
הצצה בלוח התצוגות המלא חושפת שינוי חשיבתי וקידום המעצבים הצעירים בישראל על פני דור הביניים של האופנה המקומית. השנה נפקדים מלוח התצוגות שמות ותיקים כמו דורין פרנקפורט, ויקטור (ויוי) בלאיש (שהציג לא מזמן בשבוע האופנה קורנית שנערך בלוס אנג'לס), רונן חן, קום איל פו ואחרים, שהיו עוגנים בולטים בשבועות האופנה הקודמים.
8 צפייה בגלריה
אופנה
אופנה
עיצוב של אהרון גניש, שישתתף בתצוגת Upcoming Designers
(צילום: מיכל חלבין)

את הוואקום ימלאו שמות של מעצבים צעירים ומבטיחים, שעבור רובם זו דריסת רגל ראשונה בשבוע האופנה, כמו דיוויד וקסלר, Seven Seventy בעיצוב שמוליק בן שושן, בני הזוג והמעצבים ינקי גוליאן ונטף הירשברג, Kesh Limited של המעצבת קשת שפירו, שיר גולדשטיין, ותצוגת Upcoming Designers שבה ישתתפו המעצבים אהרון גניש, אבירם פימה למותג Icialabas, רותם שאול, ג'ניפר קים, ובית האופנה House of Jaffa בעיצוב גולן פרידמן, ששב לישראל לאחר שבעבר פעל בלונדון תחת המותג "פיודור-גולן" יחד עם שותפו ובן זוגו לשעבר, פיודור פודרוני. הפעם לא תתקיים תצוגת מפעל הפיס, שהשנה דילגו על תוכנית החממה היוקרתית לטובת תוכנית "מאיץ" לקידום מעצבים צעירים.
8 צפייה בגלריה
Seven Seventy בעיצוב שמוליק בן שושן
Seven Seventy בעיצוב שמוליק בן שושן
לראשונה בשבוע האופנה: המותג Seven Seventy בעיצוב שמוליק בן שושן
(צילום: רונן פדידה)

היבול הצעיר על המסלול ודאי יוביל לחשיפתם של המעצבים בתקשורת ובקרב הקהל הרחב, ויזרים אנרגיה, דם חדש והרבה עניין לשבוע האופנה. "יצא שחלק ממעצבי האופנה הקבועים בחרו השנה לא לקחת חלק בשבוע האופנה, חלקם בעקבות תקופת הקורונה של השנתיים האחרונות", מסביר רייפ את השינוי. "זה נתן פתח למעצבים צעירים ואני מאוד מברך על זה. יש תמהיל חדש ומגוון".
8 צפייה בגלריה
התצוגה של שי שלום בשבוע האופנה
התצוגה של שי שלום בשבוע האופנה
התצוגה של שי שלום בשבוע האופנה, 2021
(צילום: ערן לוי)

כמו כן, ייערכו תצוגות אופנה של המעצבים שי שלום, סיגל דקל, דרור קונטנטו, ינקי גוליאן ונטף הירשברג, Kesh limited של קשת שפירו ואלון ליבנה, אשר יצרו קולקציות בשיתוף חברת קורנית דיגיטל המתמחה בהדפסה דיגיטלית – נותנת החסות הראשית של שבוע האופנה. "אנחנו גאים להמשיך לייצר אופנה חדשנית באמצעות טכנולוגיה פורצת גבולות בת קיימא, תוך כדי השפעה על הכלכלה, החברה והסביבה", מסר רונן סמואל, מנכ"ל קורנית דיגיטל.
8 צפייה בגלריה
התצוגה של טובה'לה ונעמה חסין בשבוע האופנה, 2021
התצוגה של טובה'לה ונעמה חסין בשבוע האופנה, 2021
חוזרת למסלול עם פרס מפעל חיים. התצוגה של טובה'לה ונעמה חסין בשבוע האופנה, 2021
(צילום: עדי לידור )

זו השנה ה-11 שבה ייערך שבוע האופנה בתל אביב במתכונתו הנוכחית, לאחר שהופחו בו חיים מחודשים. בעבר, משנות ה-60 ועד סוף שנות ה-80, הופק שבוע האופנה של ישראל על ידי מכון הייצוא הישראלי. בניגוד לשבועות אופנה בינלאומיים שאליהם מגיעים קניינים רבים מרחבי העולם, שבוע האופנה התל אביבי הוא בעיקר תמונת מצב של העשייה המקומית של המעצבים הבוחרים לקחת בו חלק. אלה נדרשו בעשור החולף לשרוד מבצעים ביטחוניים, מאבקים כלכליים ומגפה עולמית אחת. האם בשנת 2022 עוד רואה רייפ הצדקה לקיומו של שבוע אופנה?
"השנה צפויה להגיע לישראל משלחת של עיתונאים ועורכי אופנה מכל העולם", הוא אומר, ובין היתר מונה אורחים מהמהדורות הטורקית והסינגפורית של ווג, כמו גם עיתונאים ומשפיעני רשת בתחום האופנה מארצות הברית, מאנגליה, מצרפת, מאיחוד האמירויות, מבחריין ועוד. "החלטנו שהדגש יהיה על יכולת מכירה אונליין של המעצבים. אנחנו כבר לא בשנות ה-70 כשקניינים היו מגיעים ומזמינים בגדים. האונליין הוא העתיד, ולשם אנחנו מכוונים".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button