שבוע האופנה במילאנו, שננעל אמש (שני), היה מהחלשים שניפקה בירת האופנה האיטלקית. יותר משהיה זה שבוע חגיגי של חשיפת קולקציות סתיו-חורף 2025-26, הוא הדגים את החשיבות של מנהלים אמנותיים בעלי חזון מגובש בבתי אופנה – המשך ישיר לסבב משחקי הכיסאות המוזיקליים של השנתיים האחרונות. הדבר הוביל להיעדרם מהמסלול של בתי אופנה כמו בוטגה ונטה (לאחר עזיבתו של המנהל האמנותי מתיו בלייזי לשאנל) וקיומה של תצוגת האופנה של גוצ'י ללא מנהל אמנותי – מהגרועות שנראו במילאנו ובכלל בהיסטוריה של המותג.
בתוך כך, ביום רביעי הודיעו זוג המעצבים לוק ולוסי מאייר מבית האופנה ז'יל סנדר על עזיבתם בתום שמונה שנים בתפקיד, ובית האופנה ורסאצ'ה שנמצא "על המדף" הציג קולקציה מבולבלת וחסרת חזון. עייפות החומר של המעצבת דונטלה ורסאצ'ה הודגמה בכל אחד מהלוקים על המסלול. אולי כדאי שבמקום להמר לאן מועדות פניהם של מעצבים-כוכבים כמו הדי סלימאן (אקס סלין) וקים ג'ונס (שעזב את פנדי ודיור), התעשייה תיפתח למנהלים אמנותיים טריים ומרעננים. זה עבד לבוטגה ונטה לפני כמה עונות עם בלייזי, זה עובד כבר עכשיו לפרגאמו עם המעצב מקסימיליאן דיוויס הנהדר.
ובכל זאת, היו גם לא מעט חגיגות בשבוע האחרון. בתי האופנה דיסקוורד ופנדי חגגו ימי הולדת עגולים – 30 ו-100, בהתאמה – עם תצוגות אופנה מושקעות ועמוסות בגימיקים. מיוצ'ה פראדה וראף סימונס המשיכו לחקור שאלות של יופי בקולקציה קשה לעיכול של פראדה לעיני מפורסמות כמו האנטר שפר וגל גדות; והמעצב גלן מרטנז בדיזל מתח את קו המותן נמוך עוד יותר והציג ישבנים חשופים לצד עבודת פיתוח טקסטיל מרהיבה, שוודאי נראה עוד ממנה בקולקציה הבאה שלו למייזון מרג'יאלה, שם הוא יחליף את ג'ון גליאנו החל בעונה הבאה.
ומה עוד בלט על המסלול ובשורה הראשונה במילאנו? כל הרגעים הגדולים בתמונות בראש הכתבה.