שתף קטע נבחר

בגיל 65: שרה, שלום וניסים מגשימים חלומות שפיספסו

להפוך את התחביבים למקצוע מכניס אחרי הפנסיה. ניסים עבר מהמשטרה לצילום אופנה, שלום - מהאוטובוס של 'אגד' ליקב ושרה - מהסברה על שיקום אלמוגים לתפירה. "זה הזמן להגשים חלומות ישנים שהתפספסו להם במהלך השנים"

בשיתוף "מגדלי הים התיכון"

 

אף פעם לא מאוחר להגשים חלומות. שרה, ניסים ושלום הגיעו לגיל פרישה והחליטו להתחיל בקריירה שנייה. מי שעסקו במשך שנים במקצועות שונים סרבו להפסיק ליצור ושינו כיוון. היום לשלום יש יקב מניב והרבה תובנות, לשרה עסק ללימוד תפירה וניסים מצלם את החיים היפים.

 

עוד במדור 60 פלוס:

אופנועים וצניחה חופשית: החיים באקסטרים בגיל 70

הסוד לחיים טובים בגיל 90: "מתקנים הכל תמורת 5 שקלים"

זה לא הגיל: דוגמן בן 80 וסבתות בסנאפצ'ט 

 

שלום נחום ואשתו ביקב שבחצר ביתם במושב אמונים (באדיבות: שלום נחום) (באדיבות: שלום נחום)
שלום נחום ואשתו ביקב שבחצר ביתם במושב אמונים(באדיבות: שלום נחום)
 

 

שלום: כשתחביב אהוב הופך לפרנסה

שלום נחום, בן 81, היום הבעלים של 'יקב נחום' ממושב אמונים היה נהג 'אגד' במשך כ-40 שנה. בגיל 60 החליט לצאת לפנסיה מוקדמת ולחפש דרך חדשה. "אחרי 'אגד' ניסיתי לעבוד בכל מיני מקומות כשכיר אבל לא מצאתי את עצמי", הוא אומר היום.

 

"כתחביב בזמני הפנוי הכנתי משקאות מרימונים שגידלנו במושב", הוא מספר "יום אחד אחד מחברי הביא לי מתכון להכנת יין מרימונים, ניסיתי להכין את המתכון וכשנתתי למשפחתי וחברי לטעום, התגובות היו נלהבות". בעקבות הפידבקים החיוביים שקיבל החליט שלום לנסות ולהכין לראשונה יין מענבים, מהכרמים מסביב למושבו.

 

"מה שהתחיל למעשה רק כתחביב התעצם וגדל",  הוא מודה ונזכר "ביום הולדתי לפני כ-10 שנים רשמו אותי ילדי לקורס יין מקצועי. אני מאוד נהנתי מהקורס והמשפחה מאוד נהנתה מהיין", הוא מחייך "החלטתי להירשם גם לקורס יין למתקדמים". ההצלחה הייתה מהירה ושלום זכה בפרסים רבים על היין שהכין. לאט לאט התחילו בני המשפחה לגדל דונם של ענבים בחצר ביתם ושלום הכין יין מהענבים שהוא עצמו גידל .

 

"קיבלנו הרבה תגובות חיוביות ממי ששתה את היין שלנו. מה שהוביל אותי לקבל החלטה נוספת ולהפוך רישמית את התחביב למקצוע. נרשמתי לקורסים בנושא שיווק יין וליווי עסקי במעוף והתחלתי למכור את היינות שלי לקהל הרחב". 

 

כיום שלום ואשתו מתפעלים את היקב שהקימו, מארגנים ארוחות בוקר וטעימות של היין למבקרים שמגיעים מפרסום ברשתות החברתיות. "יש לי כמה טיפים לתת ממרום גילי", הוא אומר "דבר ראשון אני ממליץ לכל אחד לסיים את היום בכוס יין אדום. זה מרגיע את הנפש אחרי כל המתחים והלחצים. דבר שני, כשאתה מגיע לגיל הפנסיה, תעסיק את עצמך. תנסה להפוך את התחביב שלך לעסק".

 

שרה מירוז בסטודיו שלה באילת. "אל תפסיקו לחלום" (באדיבות: שרה מירוז) (באדיבות: שרה מירוז)
שרה מירוז בסטודיו שלה באילת. "אל תפסיקו לחלום"(באדיבות: שרה מירוז)

 

שרה: להגשים חלום שאבד בדרך

לשרה מירוז, בת ה-66, תמיד היתה תשוקה ורצון לעבוד בתחום האופנה. בתור נערה למדה אופנה ותמיד קיוותה לעבוד בתחום. היא גדלה בבת ים ושם עבדה במפעל לבגדי ילדים.

 

לפני יותר מ-30 שנה היא ובעלה עברו מאזור המרכז לאילת ושם נקטע חלומה. "באותה תקופה באילת לא היו הרבה אופציות לעבודה בתחום האופנה" היא מספרת, "הגענו לעיר והייתי חייבת למצוא עבודה, אז הלכתי לתחומים אחרים. אבל תמיד נשארה בנפשי התשוקה לאופנה".

 

באילת שרה שינתה מקצוע והחלה לעסוק בתחום התיירות, בהתחלה עבדה בחברת תעופה ואחר כך עברה לעבוד ב'מצפה התת ימי', שם ניהלה במשך שנים רבות את פרוייקט ההסברה של שיקום האלמוגים לילדי בתי הספר הייסודים שהגיעו למצפה. 

 

"אחרי 18 שנה של עבודה פרשתי לפנסיה", מספרת שרה היום אבל במקום לנוח התעורר בה הדחף לחזור לאהבתה הראשונה, "נרשמתי לקורס יזמות עסקית במעוף, מערך השטח של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, במטרה להקים עסק קטן ללימודי תפירה".

 

"לפני מספר חודשים פתחתי את הקורס הראשון", היא מספרת בגאווה, "אני מלמדת תפירה, חיתוך, הוצאת גזרות ותפירת שמלות עשרה תלמידים שהצעירה בינהם בת-11 והמבוגרת בת-40. זה תענוג גדול. אני ממליצה לכל אחד שיכול, להשתמש בכל הכלים שברשותו כדי להגשים חלומות ישנים שהתפספסו להם במהלך השנים".

 

ניסים גרסי והמצלמה. אהבה של עשרות שנים מקבלת תפנית (באדיבות: ניסים גרסי ) (באדיבות: ניסים גרסי )
ניסים גרסי והמצלמה. אהבה של עשרות שנים מקבלת תפנית(באדיבות: ניסים גרסי )

ניסים: מצילום זירות פשע לצילום קטלוגים

לניסים גרסי בן ה-65, תמיד היתה תשוקה ואהבה לתחום הצילום. בגיל 31 נרשם וסיים לימודי הנדסאי צילום ומאז לא עזב את המצלמה. לקראת גיל 40 התגייס למשטרה ושימש כצלם זיהוי פלילי, צלם מעבדה וצלם זירות פשע. " במשך עשרים שנה במהלך עבודתי במשטרה", הוא מספר היום "צילמתי בעיקר ראיות משטרתיות, כלי נשק, סמים, תכשיטים גנובים וטביעות אצבע".

 

כשיצא לפנסיה לא יכול היה להפרד מאהובתו, המצלמה. "תמיד עשיתי את מה שאני אוהב ולא חשבתי שבגלל שהגעתי לגיל הפנסיה אוותר על התחביב הכי גדול שלי", מסביר ניסים את השינוי. "למעשה לקחתי את המקצוע שלי, שזאת האהבה שלי, מהשירות הציבורי לעסק פרטי".

 

עם הפרישה לפנסיה נדרש ניסים לעשות הכרות עם עולם שלם אותו לא הכיר, העולם הדיגטלי. לשם כך הוא נרשם לקורסים ייעודיים בנושאים של שיווק דיגטלי, עיצוב אתרים, הקמת אתר והכרה עם רשתות חברתיות. "אני במקצוע שלי כבר 30 שנה ולא מתכוון להפסיק בקרוב" הוא מודיע ומוסיף בחיוך "היום אני מצלם את החיים היפים, קטלוגים לחברות, צילומי אופנה וצילומי תדמית. מאוד שונה ממה שצילמתי במשך עשרים שנה במשטרה".

 

 

אף פעם לא מאוחר ללמוד טכנולגיה חדשה. צפו בסבתות שמגלות לראשונה את הסנאפצ'ט ולא מפסיקות לצחקק

 

 

 

בשיתוף "מגדלי הים התיכון" 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מגדלי הים התיכון
באדיבות: שרה מירוז, ניסים גרסי ושלום נחום
אף פעם לא מאוחר
באדיבות: שרה מירוז, ניסים גרסי ושלום נחום
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים